Kassebon til firmaregnskab?
Fra : Morten

Dato : 01-11-05 21:35

Hej

Jeg mener at have hørt at hvis man køber for over 500,- til et firma, skal
firmaets eller en kontaktpersons navn stå på fakturaen.

Jeg var så i Kvickly og købe noget PC udstyr til 2.000,- og jeg bad om en
faktura med navn på - dette havde de aldrig været udsat for før, og han
kunne højst tilbyde mig at skrive et stykke A4 papir i hånden - det var
tydeligt at han bestemt ikke troede på at det var nødvendigt...

Er det mig der har misforstået noget?

/Morten

Fra : Kim

Dato : 02-11-05 15:40

On Tue, 1 Nov 2005 21:34:49 +0100, "Morten"
<NOSPAM_post@simonsen.mail.dk> wrote:

>Jeg mener at have hørt at hvis man køber for over 500,- til et firma,
>skal firmaets eller en kontaktpersons navn stå på fakturaen.

Købers navn + adresse skal fremgå af en faktura ved køb over Kr. 750,-.

> [...]
>kunne højst tilbyde mig at skrive et stykke A4 papir i hånden - det var
>tydeligt at han bestemt ikke troede på at det var nødvendigt...

Det er heller ikke nødvendigt.

Jvf.: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=171274&vID=0

"Virksomheder, der overvejende sælger til private, kan benytte
salgsregistreringssystemer, f.eks. et kasseapparat, og udlevere en
kassebon til køber. Virksomheden kan dog vælge i stedet at udstede
almindelige fakturaer eller forenklede fakturaer - se ovenfor.

En kassebon skal mindst indeholde følgende oplysninger:

Virksomhedens navn eller CVR-nr./SE-nr.
Udstedelsesdato (fakturadato)
Leverancens art
Momsbeløbets størrelse