Ang. kørekort
Fra : Lasse Madsen

Dato : 01-11-05 17:17

Jeg har et stort problem.
Jeg skal til teoriprøve imorgen, og mine forældre bor ca 130 km fra mig,
så jeg kan ikke bare få fat i mit pas eller min dåbsattest, men er det i
orden med kopier, for nogle sådan har jeg lige fået faxet herned. Udover
disse papirer har jeg sygesikringsbevis, studiekort og jagttegn. Så
skulle det være nok, eller skal jeg have fat i original dåbsattest eller
original pas?

Fra : KNT

Dato : 01-11-05 18:04

Man kan jo kun sige fjols - det kommer vel ikke som en overraskelse at du
skal til prøve. Du har altså haft chancen for at foreberede dig. Er du
heldig slipper du ind - ellers har du tabt en omgang prøvegebyr.

Knud

Fra : Gert

Dato : 01-11-05 18:19

On Tue, 1 Nov 2005 18:03:43 +0100, "KNT" <knud.thomsensle@tprivat.dk>
wrote:

>Man kan jo kun sige fjols - det kommer vel ikke som en overraskelse at du
>skal til prøve. Du har altså haft chancen for at foreberede dig. Er du
>heldig slipper du ind - ellers har du tabt en omgang prøvegebyr.

Det var dog et ubegavet "svar" på et simpelt spørgsmål !

Rækker evnerne ikke længere ?

Fra : KNT

Dato : 01-11-05 18:38

Det er da langt fra ubegavet - det er da spørgeren som ikke er særlig
proaktiv i en situation, hvor han flere dage forlods ved hvad han skal.
Ingen her (undtagen den vagthavende motorsagkyndige i morgen) kan da svare
på, hvad man eventuelt vil lade sig spise af med at legitimation.

Knud

Fra : Lars Jensen

Dato : 01-11-05 19:28

KNT wrote:
> [...]
> Ingen her (undtagen den vagthavende motorsagkyndige i morgen) kan da svare
> på, hvad man eventuelt vil lade sig spise af med at legitimation.

Men måske kunne du svare på hans spørgsmål i stedet?! Eller evner du
ikke det? (I så fald skulle du måske helt klappe kaje)

> Knud

Lars B

Fra : KNT

Dato : 01-11-05 19:46

Jeg har jo netp svaret at ingen udover den motorsagkyndige som leder testen
i morgen kan svare begavet på det spørgsmål.
Det kommer jo helt an på hans/hendes flexibilitet om spørgeren får lov at
deltage eller ej.

Knud

Fra : Allan Hansen

Dato : 01-11-05 19:52

"KNT" <knud.thomsensle@tprivat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> testen i morgen kan svare begavet på det spørgsmål.
> Det kommer jo helt an på hans/hendes flexibilitet om spørgeren får lov at

Nå, så kan man konstatere at har du ikke et pas og er du ikke døbt så kan
man ikke få kørekort.

Og så topposter man ikke.

Mvh AJH

Fra : Jesper Brock

Dato : 01-11-05 22:16

"Allan Hansen" <ajh[slet_dette]@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Og så topposter man ikke.

Det er spildt ulejlighed at forsøge at forklare det til Knud... han er
nemlig ved at brække sig over at skulle følge de samme regler som os
andre...

det kan du læse mere om her:

(tråden hedder "CPR nummer" og startede 28/10 2005)

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk

Fra : Barney Gumble

Dato : 02-11-05 00:20

Jesper Brock wrote:

> det kan du læse mere om her:

> (tråden hedder "CPR nummer" og startede 28/10 2005)

Det er langt fra den første gang prins Knud har forsøgt at ødelægge en tråd
herinde. Stort set alle tråde han deltager i er han ude hvor han ikke kan
bunde:

http://makeashorterlink.com/?Q2C12161C

Dog varer det næppe længe, før TDC sætter en stopper for det...

BG

Fra : KNT

Dato : 02-11-05 06:42

Hvor er bunden for langt væk i denne sammenhæng.
Jeg svarede helt konkret på startindlægget i denne tråd.

Knud

Fra : Jesper Brock

Dato : 02-11-05 14:00

"KNT" <knud.thomsensle@tprivat.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor er bunden for langt væk i denne sammenhæng.
> Jeg svarede helt konkret på startindlægget i denne tråd.

Med et fuldstændig ubrugeligt svar uden blot den mindste juridiske
argumentation....

Fra : KNT

Dato : 02-11-05 17:45

"Jesper Brock" <jesper.brock@[KILLSPAM]mail.dk> skrev i en meddelelse

> Med et fuldstændig ubrugeligt svar uden blot den mindste juridiske
> argumentation....

Hvordan kan man juridisk argumentere for at spørgeren i bedste fald ikke
tænker sig om eller i værste fald er et fjols.

Knud

Fra : Søren G

Dato : 02-11-05 11:35

"Allan Hansen" <ajh[slet_dette]@tele2adsl.dk> wrote in message
> Nå, så kan man konstatere at har du ikke et pas og er du ikke døbt så kan
> man ikke få kørekort.

Nej det kan man ikke...Man kan møde op med pas eller original dåbs-, navne-
eller fødselsattest.
Alle har fået udstedt enten en dåbs-, navne- eller fødselsattest.

Fra Kørekortbekendtgørelsen :
§ 3. Ansøgning om kørekort indleveres til politiet (kørekortkontoret).
Ansøgningen kan indleveres til ethvert kørekortkontor, uanset hvor i Danmark
ansøgeren har bopæl.

Stk. 2. Ansøgningen skal vedlægges:

1) Et vellignende fotografi (portrætbillede, uden hovedbeklædning, jf. dog
stk. 4) i størrelsen 35 x 45 mm, holdbart, egnet til indscanning og uden
stempler eller lignende.

2) Et offentligt udstedt legitimationspapir, hvoraf ansøgerens
personnummer fremgår, eller hvis ansøgeren ikke er tildelt personnummer,
fødselsdato og fødested, samt endvidere et af følgende dokumenter, jf. dog
stk. 6,

a) tidligere udstedt kørekort af den i § 51, stk. 2, nævnte EF-model,

b) pas udstedt efter den 1. oktober 1949, hvoraf ansøgerens identitet
tydeligt fremgår, eller

c) original dåbs-, navne- eller fødselsattest.

--
Søren

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 02-11-05 09:53

"Gert" <Gert@yahoo.com> wrote in message

> Det var dog et ubegavet "svar" på et simpelt spørgsmål !
>
> Rækker evnerne ikke længere ?

Nej - det er hans sædvanlige standard i samtlige Newsgroups han deltager i,
så det må simpelthen være konklusionen. Evnerne rækker ikke !

Peter

Fra : Peter K. Nifinger Ni~

Dato : 10-11-05 03:28

Peter K. Nifinger wrote:
> [...]
>
> Nej - det er hans sædvanlige standard i samtlige Newsgroups han
> deltager i, så det må simpelthen være konklusionen. Evnerne rækker

Er der noget du vil sætte "en" finger på ?

Fra : Spangkuk

Dato : 02-11-05 18:52

> [...]

> skal til prøve. Du har altså haft chancen for at foreberede dig. Er du
> heldig slipper du ind - ellers har du tabt en omgang prøvegebyr.

Jeg tænkte det, men skrev det ikke selvom det kløede forfærdeligt
i mine små, fede skrivepinde

Spang

Fra : KNT

Dato : 02-11-05 19:51

"Spangkuk" <qioewpågjg@asklædhæfgh.nu> skrev i en meddelelse

> "KNT" <knud.thomsensle@tprivat.dk> skrev

> Jeg tænkte det, men skrev det ikke selvom det kløede forfærdeligt
> i mine små, fede skrivepinde

Tak - endelig een som er enig i mit synspunkt

Knud

Fra : from south

Dato : 03-11-05 18:26

Hej.
"KNT" <knud.thomsensle@tprivat.dk> skrev i en meddelelse

> "Spangkuk" <qioewpågjg@asklædhæfgh.nu> skrev i en meddelelse

> Tak - endelig een som er enig i mit synspunkt
>
> Knud
Tror du at du er alene? Næ du, men der er bare 5000 tusinde som ikke tør
sige at manden er et fjols. Han vil bare have lidt hjælp til kørekortet,
så kan han køre som alle de andre prøv at se lidt på min side
http://www.abrikosen.dk/trafikken.htm og ved du hvad,,,, det er ik
engang løgn Det er danskere i en nødeskald.
Mvh Knud
PS. Mit indlæg er ikke rettet for stavefejl, hvis der er nogle få
stykker skyldes det farten

Fra : Allan Hansen

Dato : 01-11-05 19:59

> [...]
> disse papirer har jeg sygesikringsbevis, studiekort og jagttegn. Så
> skulle det være nok, eller skal jeg have fat i original dåbsattest eller

Du er nok nødt til at skaffe den nødvendige legimitation.

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 01-11-05 22:40

> Du er nok nødt til at skaffe den nødvendige legimitation.

Mon ikke han bare kan aflevere det bagefter? Han får jo nok bare ikke et
midlertidigt kort med hjem?

Br,
Morten

Fra : Sibzix

Dato : 01-11-05 23:04

> Mon ikke han bare kan aflevere det bagefter? Han får jo nok bare ikke et
> midlertidigt kort med hjem?

Får han ikke under alle omstændigheder, da man først får et midlertidigt
kørekort når man har bestået den praktiske prøve, som man tager efter en
bestået teoriprøve.
De kan afvise en hvis man ikke har den legitimation de kræver med, men
der er utroligt mange som glemmer det. Så sådan som jeg forstod det, så
hvis man bestod skulle man vende tilbage med gyldigt ID for at få det i
papierne.
Hvordan de så lige husker en fra prøven til man vender tilbage med ID er
et godt spørgsmål.

Fra : per christoffersen

Dato : 01-11-05 20:04

> [...]
> disse papirer har jeg sygesikringsbevis, studiekort og jagttegn. Så
> skulle det være nok, eller skal jeg have fat i original dåbsattest eller

Jeg kender ikke til retningslinjer eller regler, men eftersom jeg har en
kollega, der netop har været til teoriprøve, så kan jeg fortælle, at det
tilsyneladende ikke er usædvanligt at prøvetagere møder op uden de rigtige
papirer.
Det ser ud til, at de alligevel for lov til at komme igennem, men en lidt
ydmyg tilgangsvinkel til problemer er sikkert taktisk klogt.

Tag endelig faxerne med, - det tyder jo også på god vilje

/Per

Fra : Jante

Dato : 02-11-05 04:16

"Lasse Madsen" skrev:

> [...]
> disse papirer har jeg sygesikringsbevis, studiekort og jagttegn. Så
> skulle det være nok, eller skal jeg have fat i original dåbsattest eller

Hmm, kom det bag på dig, at du skal til teoriprøve

I Kørekortbekendtgørelsen, § 3, Stk. 2 specificeres, at originaldokumenterne
(dåbs-, navne- eller fødselsattest) eller pas er påkrævede.
Iflg. § 37, Stk. 3 skal (et af) disse dokumenter medbringes til den praktiske
prøve, men *ikke* til teoriprøven - til denne skal (udover ansøgningsblanket
og lektionsplan) kun medbringes et evt. tidligere udstedt kørekort).

Om lokal praksis kan afvige herfra ved jeg ikke, men mød op og se ad.
Held og lykke.

/J

Fra : cphpeter@gmail.com

Dato : 02-11-05 18:07

Jesper Brock wrote:

> Med et fuldstændig ubrugeligt svar uden blot den mindste juridiske
> [...]

Øh, inden du engagerer dig videre i polemikken, må jeg henlede din
opmærksomhed på følgende tråd :
http://groups.google.com/group/dk.forbruger/browse_frm/thread/703b5a07b57920dd/8707ca19747cc05f?q=cykelpumpe&rnum=1#8707ca19747cc05f
?
Blot så du ved hvor du står sådan rent intellektuelt - relativt set

Fra : Jesper Brock

Dato : 02-11-05 20:09

<cphpeter@gmail.com> skrev i en meddelelse
>Blot så du ved hvor du står sådan rent intellektuelt - relativt set

I see your point

For lige at svare på Knuds spørgsmål, så kunne man jo på en pæn måde have
forklaret spørgeren at ifølge kørekortbekendtgørelsens bestemmelser skal
man
medbringe de pågældende legitimationspapirer.

Der er ingen grund til at kalde folk for fjolser, tåber og lignende
udtryk.... det tjener intet formål, ejheller selvom man synes de har
handlet
tåbeligt.

Jeg er som sådan ikke uenig i, at spørgeren selv er skyld i, hvis han
bliver afvist ved døren - og det er jo dumt - men derfor er der ikke nogen
grund til at kaste sig over manden, særlig ikke når skældsord og
nedladende
bemærkninger tilsyneladende er det eneste man kan bidrage med.

Fra : Barney Gumble

Dato : 02-11-05 20:37

Jesper Brock wrote:

> Der er ingen grund til at kalde folk for fjolser, tåber og lignende
> udtryk.... det tjener intet formål, ejheller selvom man synes de har
> handlet tåbeligt.

Uenig. Der er én i denne tråd, for hvem de nævnte udtryk passer fortrinligt.

BG

Fra : KNT

Dato : 02-11-05 22:06

Een af dem har et engelsklingende nonsens navn!

Fra : Barney Gumble

Dato : 02-11-05 23:07

KNT wrote:
> Een af dem har et engelsklingende nonsens navn!

Nyd det så længe du kan

BG

Fra : Henning

Dato : 10-11-05 17:19

On Tue, 01 Nov 2005 17:17:10 +0100, Lasse Madsen <lasse@the87boy.dk>
wrote:

>Jeg har et stort problem.
>Jeg skal til teoriprøve imorgen, og mine forældre bor ca 130 km fra mig,

Hvad endte historien med - fik du lov at gå op med en kopi, udsatte du
prøven, bestod du osv?

Henning
hsb(at)image.dk