/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
SE K750i - lidt nybegynder spørgsmål...
Fra : Pistolprinsen


Dato : 31-10-05 19:48

Hejsa,


Mit firma har besluttet, at vi skal have en SE K750i, som vores
firma-telefon, og så er jeg begyndt at snuse lidt omkring, for at lære lidt
mere, inden vi får den

Jeg har lidt spørgsmål:


- Jeg kan se, at man kan få en masse spil til den, men ikke rigtigt nogle
programmer?
Bortset fra "WorldMate" har jeg ikke rigtig kunne finde nogle - findes de?
Og, hvor?


- Alle de der Java-spil man kan få (mest via WAP) - kan de gemmes?
Det jeg tænker på, er at gemme dem på min PC-harddisk, således, at jeg kan
geninstallerer dem igen efter en evt. total reset eller flash af telefonen.
Det er jo surt at skulle betale for dem igen, hvis man kan undgå det.


- Findes der en "Stifinder" til den, så man kan se, flytte, slette filer og
programmer/data i den og på kortet?


- Jeg går ud fra, at det er en Symbian, selvom der ikke rigtigt står noget
om det på SE's web-site?
Men, hvilket version? Svarer den til Nokia's Serie 60? Kan Serie 60
Symbian programmer bruges på den?


- Kan man synkroniserer K750i med Lotus Notes?


- Har den WIFI? Hvilken version?


- Jeg har set mange steder, at man kan installerer programmet (spil!) i den
via nettet.
kan man ikke downloade disse til sin PC-harddisk, og installerer dem
derfra?


- Er der ellers noget jeg bør vide? Tip og tricks? Advarsler?
Anbefalinger?


TIA,
Pistolprinsen



 
 
michael (31-10-2005)
Kommentar
Fra : michael


Dato : 31-10-05 22:49

Gode spørgsmål. Jeg er også meget interesseret heri. Vidste ikke man kunne
få med wifi og troede da slet ikke at den var kompatibel med symbian 60.



Pistolprinsen (01-11-2005)
Kommentar
Fra : Pistolprinsen


Dato : 01-11-05 06:26

Ja, nu er jeg så blevet noget klogere:

- Ingen WIFI - lort!
- Ingen Symbian
- Ingen MultiTasking ((


Til gengæld er det man skal kigge efter, når man skal finde ting og sager
til den:

- .JAR
- MIDP 2.0 (Hva' står det for, og hva' er det?)
- Java 2 Micro Edition (J2ME)

Når man søger på disse, så finder man, at der rent faktisk findes et hav af
applikationer til den - man skal søge godt og grundigt, men de findes.

Selvom der rent faktisk også er temmelig fede applikationer blandt dem, må
telefonen dog siges nærmest at være en spilletelefon, og ikke så
"professionel".

Skulle jeg være grov vil jeg nok sige, at det er lidt at en lorte
legetøjstelefon, der er bagud for sin tid, hvor jeg godt mener, at
deciderede programmer og multitasting er noget man kan forlange af sin lille
tro følgesvend.

Måske tager jeg fejl - det vil tiden vise, når jeg selv får en
Eksperimentet er heldigvis ikke noget, jeg selv kommer til at betale for
)
Og, skulle jeg have gjort det, ville jeg nok have holdt mig til en Symbian
telefon.


Et par sidste spørgsmål:

- Det virker på mig som om, at "Screensaverne" til den, reelt kun er
AnimGIFs i skærmstørrelsen?
Korrekt?

- Navigation - findes der noget til den, som jeg kan bruge med mig BT-GPS?

- Findes der spil, hvor man kan spille med/mod andre K750i-ejere enten via
SMS eller BT?
Links?

- Hvad er jeres favorit-links, når I skal finde nyt, tip & Tricks, software,
og andet til den?


TIA,

Pistolprinsen



Fischer (01-11-2005)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 01-11-05 07:23

> Ja, nu er jeg så blevet noget klogere:
>
> - Ingen WIFI - lort!
> - Ingen Symbian
> - Ingen MultiTasking ((

Alt dette er jo typisk for en smartphone.
K750i er IKKE en smartphone, hvilket jo ville have været RET let at
undersøge inden I valgte den.

Dit firma har bestilt en lækker og avanceret EU-knallert.
Og nu brokker du dig over at:
- Den ikke må køre på motorvejen.
- Man må ikke have nogen bag på.
- Den ikke kan køre over 110 km/t.
??????

> Skulle jeg være grov vil jeg nok sige, at det er lidt at en lorte
> legetøjstelefon, der er bagud for sin tid, hvor jeg godt mener,
> at deciderede programmer og multitasting er noget man kan
> forlange af sin lille tro følgesvend.

Sikke en gang bullshit.
Det eneste der er bagud for sin tid, er vist jeres evne til at vælge en
telefon der passer til jeres behov.
I skulle nok have konsulteret den lokale skolegård inden I valgte - de ved
åbenbart mere om mobiltelefoner end jer. ))

*Fischer
OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.



Pistolprinsen (01-11-2005)
Kommentar
Fra : Pistolprinsen


Dato : 01-11-05 17:24

Jeg har skam ingen indflydelse på, hvilken telefon firmaet bestemmer vi
medarbejdere skal have - gid det var så vel

Så, jeg kigger på det jeg får, og konstaterer, at det ikke engang er en
EU-kanllert, men et simpelt løbehjul, og ærger mig så over det - men, glæder
mig så til gengæld over, at det ikke kommer til at koste mig noget - man kan
jo finde positive ting i alt

Jeg er sikker på, at dem, der har undersøgt sagen, har fundet frem til, at
K750i dækker firmaets behov - jeg talte blot som privat-person, som synes
det er en ringe telefon....


Pistolprinsen



"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:436709d3$0$8844$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Ja, nu er jeg så blevet noget klogere:
>>
>> - Ingen WIFI - lort!
>> - Ingen Symbian
>> - Ingen MultiTasking ((
>
> Alt dette er jo typisk for en smartphone.
> K750i er IKKE en smartphone, hvilket jo ville have været RET let at
> undersøge inden I valgte den.
>
> Dit firma har bestilt en lækker og avanceret EU-knallert.
> Og nu brokker du dig over at:
> - Den ikke må køre på motorvejen.
> - Man må ikke have nogen bag på.
> - Den ikke kan køre over 110 km/t.
> ??????
>
>> Skulle jeg være grov vil jeg nok sige, at det er lidt at en lorte
>> legetøjstelefon, der er bagud for sin tid, hvor jeg godt mener,
>> at deciderede programmer og multitasting er noget man kan
>> forlange af sin lille tro følgesvend.
>
> Sikke en gang bullshit.
> Det eneste der er bagud for sin tid, er vist jeres evne til at vælge en
> telefon der passer til jeres behov.
> I skulle nok have konsulteret den lokale skolegård inden I valgte - de ved
> åbenbart mere om mobiltelefoner end jer. ))
>
> *Fischer
> OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i
> adressen.
>
>



Fischer (01-11-2005)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 01-11-05 19:00

> Jeg har skam ingen indflydelse på, hvilken telefon firmaet bestemmer vi
> medarbejdere skal have - gid det var så vel
> Så, jeg kigger på det jeg får, og konstaterer, at det ikke engang er en
> EU-kanllert, men et simpelt løbehjul, og ærger mig så over det - men,
> glæder mig så til gengæld over, at det ikke kommer til at koste mig
> noget - man kan jo finde positive ting i alt
> Jeg er sikker på, at dem, der har undersøgt sagen, har fundet frem til, at
> K750i dækker firmaets behov - jeg talte blot som privat-person, som synes
> det er en ringe telefon....

Det er absolut ikke nogen ringe telefon. Det er nok en af de fedeste
mobiltelefoner på markedet.
Og jeg taler altså om mobiltelefoner - IKKE smartphones.

Hvilken mobiltelefon (ikke-smartphone) synes du slår K750i på ret mange
punkter ???

Du bliver nødt til at holde skæg for sig og snot for sig ......

*Fischer
OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.



Pistolprinsen (01-11-2005)
Kommentar
Fra : Pistolprinsen


Dato : 01-11-05 19:45

Pis og papir - en mobiltelefon er en mobiltelefon, hvad enten man kalder den
for en Java- eller smartphone eller noget helt tredie!

Når jeg kigger på MOBILtelefon, så kigger jeg på faciliteter, muligheder og
features - ikke på, om de kører Symbian- eller java-applicationer!

Og, K750i er en RINGE MOBILtelefon, mens f.eks. N6680 er en FED
MOBILtelefon!

Hvis der er forskel på dine såkaldte smartphones og mobiltelefoner, hvorfor
der der så ikke en nyhedsgruppe der hedder dk.teknik.telefoni,smartphones???
Og, hvorfor er der så mange af spørgsmålerne, i denne gruppe, der handler om
de der smartphones???

Fordi de ALLE er mobiltelefoner!

Så, konklusionen er, at jeg kunne nævne MANGE MOBILtelefoner, der er mange
gange bedre end K750i!


Pistolprinsen



> Det er absolut ikke nogen ringe telefon. Det er nok en af de fedeste
> mobiltelefoner på markedet.
> Og jeg taler altså om mobiltelefoner - IKKE smartphones.
>
> Hvilken mobiltelefon (ikke-smartphone) synes du slår K750i på ret mange
> punkter ???
>
> Du bliver nødt til at holde skæg for sig og snot for sig ......
>
> *Fischer
> OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i
> adressen.
>
>



Fischer (01-11-2005)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 01-11-05 20:03

> Pis og papir - en mobiltelefon er en mobiltelefon, hvad enten man kalder
> den for en Java- eller smartphone eller noget helt tredie!

Du ka' selv pis på dit papir.
Det er typisk to forskellige grupper de henvender sig til. Hvis du ikke
ønsker at installere flere funktioner/programmer, er der ikke nogen grund
til at få en mobiltelefon med Symbian.

> Og, K750i er en RINGE MOBILtelefon, mens f.eks. N6680
> er en FED MOBILtelefon!

Hvis man meget gerne vil tage billeder, er N6680 en skod-mobil med fix-fokus
der tager billeder som et billigt engangs-kamera.
K750i tager meget bedre billeder.

*Fischer
OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.



Fischer (01-11-2005)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 01-11-05 20:19

> Hvis der er forskel på dine såkaldte smartphones og
> mobiltelefoner ......

Forskellen jo ret oplagt.
Kan du nævne EEN af dem jeg kalder mobiltelefoner (uden Symbian eller
Windows) som du ikke synes er "RINGE"?
Nej, vel?

Hermed er den klare forskel jo bevist.

*Fischer
OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.



Ukendt (31-10-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-10-05 22:50

Pistolprinsen wrote:
> Hejsa,
>
>
> Mit firma har besluttet, at vi skal have en SE K750i, som vores
> firma-telefon, og så er jeg begyndt at snuse lidt omkring, for at
> lære lidt mere, inden vi får den

Du kan læse mere om den (og de fleste andre telefoner) her:
http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_k750-1090.php

og jeg kan da lige svare på et par af spørgsmålene:

> - Jeg går ud fra, at det er en Symbian, selvom der ikke rigtigt står
> noget om det på SE's web-site?
> Men, hvilket version? Svarer den til Nokia's Serie 60? Kan Serie 60
> Symbian programmer bruges på den?

Nej, den kører ikke med Symbian, men SonyEricssons eget OS, dvs. INGEN
multitasking, og alle de programmer/ spil, der findes til den er skrevet i
JAVA.

> - Har den WIFI? Hvilken version?

Nej, det er de færreste telefoner, der har det i dag.

Zulu


begin 666 smile.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$!`````+^_O___`````"'Y! $```$`+ `````/``\```(N
MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&ID%+Y#
#`0`[
`
end


Martin Sørensen (01-11-2005)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 01-11-05 01:24

> Jeg har lidt spørgsmål:
> - Jeg kan se, at man kan få en masse spil til den, men ikke rigtigt
> nogle programmer?
> Bortset fra "WorldMate" har jeg ikke rigtig kunne finde nogle -
> findes de? Og, hvor?

Der er masser af spil og programmer at finde rundt omkring på nettet, og de
er alle lavet i Java. Jeg vil ihvertfald anbefale Opera Mini, så man kan
surfe normale hjemmesider på mobilen:
http://www.opera.com/products/mobile/operamini/

> - Alle de der Java-spil man kan få (mest via WAP) - kan de gemmes?
> Det jeg tænker på, er at gemme dem på min PC-harddisk, således, at
> jeg kan geninstallerer dem igen efter en evt. total reset eller flash
> af telefonen. Det er jo surt at skulle betale for dem igen, hvis man
> kan undgå det. - Findes der en "Stifinder" til den, så man kan se, flytte,
> slette
> filer og programmer/data i den og på kortet?
> - Jeg har set mange steder, at man kan installerer programmet (spil!)
> i den via nettet.
> kan man ikke downloade disse til sin PC-harddisk, og installerer dem
> derfra?

Alle ovenstående spørgsmål kan der svares ja til. Der følger sandsynligvis
et USB-kabel med som du kan bruge til formålet, alternativt kan du investere
i en USB Bluetooth adapter og overføre filerne på den måde. De gør det også
muligt at slette/flytte/overføre filer via et stifinder-lignende program.

> - Jeg går ud fra, at det er en Symbian, selvom der ikke rigtigt står
> noget om det på SE's web-site?
> Men, hvilket version? Svarer den til Nokia's Serie 60? Kan Serie 60
> Symbian programmer bruges på den?

Nej, det er ikke Symbian. Softwaren ligner meget den software der er på SEs
andre nyere telefoner, K500, K700, S700i osv., hvis du kender dem. Symbian
får man først fra 900-serien..

> - Kan man synkroniserer K750i med Lotus Notes?

Det vil jeg formode at man kan, men det kan jeg ikke rigtigt svare på.

> - Har den WIFI? Hvilken version?

Nej, ingen WIFI.

--
signing off.. Martin Sørensen



Steen Suder (02-11-2005)
Kommentar
Fra : Steen Suder


Dato : 02-11-05 11:43

Pistolprinsen wrote:

> Hejsa,
>
>
> Mit firma har besluttet, at vi skal have en SE K750i, som vores
> firma-telefon, og så er jeg begyndt at snuse lidt omkring, for at lære
> lidt mere, inden vi får den
>
> Jeg har lidt spørgsmål:

<KLIP>

> - Alle de der Java-spil man kan få (mest via WAP) - kan de gemmes?
> Det jeg tænker på, er at gemme dem på min PC-harddisk, således, at
> jeg kan
> geninstallerer dem igen efter en evt. total reset eller flash af
> telefonen.
> Det er jo surt at skulle betale for dem igen, hvis man kan undgå
> det.

Læg programmet på telefonen og brows dig frem til det.

> - Findes der en "Stifinder" til den, så man kan se, flytte, slette
> filer og programmer/data i den og på kortet?

Slut den til PCen og du får et drev, ganske som med et USBdrev.

<KLIP>

> - Kan man synkroniserer K750i med Lotus Notes?

Den kører standarden SyncML. Kan Lotus Notes udstyres med conduit, der
kan SyncML?

> - Jeg har set mange steder, at man kan installerer programmet (spil!)
> i den via nettet.
> kan man ikke downloade disse til sin PC-harddisk, og installerer dem
> derfra?

Spil? Var det ikke en firmatelefon?

> - Er der ellers noget jeg bør vide? Tip og tricks? Advarsler?
> Anbefalinger?

Det er den bedste telefon jeg har haft. Min P900 var også fin, men det
er et helt andet stykke værktøj - som jeg ikke havde brug for (på trods
af at jeg er erhvervsdrivende). Desuden er den ikke så handy som K750.

--
Steen Suder
Prøv at forestille dig, at du er en anden, og læs så din artikel igennem
inden du sender den. Alle har interesse i, at du staver og formulerer
dig, så godt du kan. På den måde forstås det lettere, hvad du skriver.

Cokelight (16-02-2006)
Kommentar
Fra : Cokelight


Dato : 16-02-06 10:32

Steen Suder <sfs_news_spam@suder.dk> wrote in
news:1752810.1aFqtyJjiI@eddie:

> Pistolprinsen wrote:
>
>> Hejsa,
>>
>>
>> Mit firma har besluttet, at vi skal have en SE K750i, som vores
>> firma-telefon, og så er jeg begyndt at snuse lidt omkring, for at lære
>> lidt mere, inden vi får den
>>
>> Jeg har lidt spørgsmål:
>
> <KLIP>
>
>> - Alle de der Java-spil man kan få (mest via WAP) - kan de gemmes?
>> Det jeg tænker på, er at gemme dem på min PC-harddisk, således, at
>> jeg kan
>> geninstallerer dem igen efter en evt. total reset eller flash af
>> telefonen.
>> Det er jo surt at skulle betale for dem igen, hvis man kan undgå
>> det.
>
> Læg programmet på telefonen og brows dig frem til det.
>
>> - Findes der en "Stifinder" til den, så man kan se, flytte, slette
>> filer og programmer/data i den og på kortet?
>
> Slut den til PCen og du får et drev, ganske som med et USBdrev.
>
> <KLIP>
>
>> - Kan man synkroniserer K750i med Lotus Notes?
>
> Den kører standarden SyncML. Kan Lotus Notes udstyres med conduit, der
> kan SyncML?
>
>> - Jeg har set mange steder, at man kan installerer programmet (spil!)
>> i den via nettet.
>> kan man ikke downloade disse til sin PC-harddisk, og installerer dem
>> derfra?
>
> Spil? Var det ikke en firmatelefon?
>
>> - Er der ellers noget jeg bør vide? Tip og tricks? Advarsler?
>> Anbefalinger?
>
> Det er den bedste telefon jeg har haft. Min P900 var også fin, men det
> er et helt andet stykke værktøj - som jeg ikke havde brug for (på trods
> af at jeg er erhvervsdrivende). Desuden er den ikke så handy som K750.
>

Spil... Tja hvis du vil have spil til din SE750i, så check følgende link:

http://maestro.intramail.ru/files/java/index.php?name=S

Siden er tit nede, og kører ikke særlig hurtigt, men til gengæld er der
over 100 spil til telefonen, og er ganske gratis (Russer side)

Så er der bare at gemme dem på telefonen via USB og spille løs.

Jeg bruger den til firma brug, og har ingen problemer.

***

LOTUS !!!! Hvad fanden er det... Hvis i bruger sådan noget lort, vil jeg da
anbefale en N2010.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste