Grådighed!
Fra : Zeki

Dato : 01-11-05 21:55

Det er hvad det er:

"TUESDAY, Nov. 1 (HealthDay News) -- To better prepare the United States for
a possible worldwide outbreak of avian flu President Bush on Tuesday
outlined a $7.1 billion strategy that would include $1.2 billion for enough
vaccine to protect 20 million Americans against the current strain of bird
flu."
http://news.yahoo.com/s/hsn/20051101/hl_hsn/bushunveilsbirdflustrategy

"NEW YORK (Fortune) - The prospect of a bird flu outbreak may be panicking
people around the globe, but it's proving to be very good news for Defense
Secretary Donald Rumsfeld and other politically connected investors in
Gilead Sciences"
http://money.cnn.com/2005/10/31/news/newsmakers/fortune_rumsfeld/?cnn=yes

Mvh
Zeki

Fra : Knud Larsen

Dato : 01-11-05 23:00

"Zeki" <zeki@[fjerndette]image.dk> wrote in message
> [...]
> people around the globe, but it's proving to be very good news for Defense
> Secretary Donald Rumsfeld and other politically connected investors in

Du glemte slutningen af citatet:

Rumsfeld recused himself from any decisions involving Gilead when he left
Gilead and became Secretary of Defense in early 2001. And late last month,
notes a senior Pentagon official, Rumsfeld went even further and had the
Pentagon's general counsel issue additional instructions outlining what he
could and could not be involved in if there were an avian flu pandemic and
the Pentagon had to respond.

As the flu issue heated up early this year, according to the Pentagon
official, Rumsfeld considered unloading his entire Gilead stake and sought
the advice of the Department of Justice, the SEC and the federal Office of
Government Ethics.

Those agencies didn't offer an opinion so Rumsfeld consulted a private
securities lawyer, who advised him that it was safer to hold on to the stock
and be quite public about his recusal rather than sell and run the risk of
being accused of trading on insider information, something Rumsfeld doesn't
believe he possesses. So he's keeping his shares for the time being.

Burde man undlade at forberede sig på fugleinfluenzaen, fordi Rumsfeld har
aktier i Gilead? Eller mener du det er Bush og Rumsfeld der har benet rundt
i Asien og spredt virus'en?

Fra : Zeki

Dato : 02-11-05 03:04

> Burde man undlade at forberede sig på fugleinfluenzaen, fordi Rumsfeld har
> aktier i Gilead? Eller mener du det er Bush og Rumsfeld der har benet
> rundt i Asien og spredt virus'en?

Jamen, det er jo præcist samme historie med Cheney og Halliburton, og nej,
naturligvis spreder Bush og Co ingen virus udover den de er bedst til: At
sprede frygt i deres befolkning. "Nu skal I rigtig være bange" er som regel
altid budskabet. Og så gør det selvfølgelig ikke noget hvis de scorer kassen
på det, vel?

Mvh
Zeki

Fra : Frank

Dato : 02-11-05 08:54

Hej

"Zeki" <zeki@[fjerndette]image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> people around the globe, but it's proving to be very good news for Defense
> Secretary Donald Rumsfeld and other politically connected investors in

Siger du at Rumsfeld skaber bekymring over fugleinfluenzaen for at et firma
han har aktier kan tjene penge eller er du bekymret over at politikere som
f.eks. Rumsfeld har investeringer eller hvad er det du mener er grådighed?

--
Frank

Husk at krigen i Irak er ført på samme folkeretslige grundlag som krigen om
Kosovo
I hate windsurfers, In a totally irrational way

Fra : Zeki

Dato : 02-11-05 17:29

"Frank" <far@nosmap.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> firma han har aktier kan tjene penge eller er du bekymret over at
> politikere som f.eks. Rumsfeld har investeringer eller hvad er det du

De ser endnu en mulighed for at fylde lommerne og spiller endnu engang på
folks frygt for at kunne gøre det.

Mvh
Zeki

Fra : Knud Larsen

Dato : 02-11-05 17:53

> De ser endnu en mulighed for at fylde lommerne og spiller endnu engang på
> folks frygt for at kunne gøre det.

Det var der jo ellers ikke noget, der tydede på, manden ville jo sælge
aktierne, - men det betyder ikke noget, du ved hvad de tænker.

Fra : Zeki

Dato : 02-11-05 18:40

> Det var der jo ellers ikke noget, der tydede på, manden ville jo sælge
> aktierne, - men det betyder ikke noget, du ved hvad de tænker.

Yep! Og det han tænker nu er "thank you mr. President, you make me an even
richer man."

Mvh
Zeki

Fra : #2066

Dato : 03-11-05 03:47

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Yep! Og det han tænker nu er "thank you mr. President, you make me an even
> richer man."
>
> Mvh
> Zeki

Yep - Rumsfeldt har selvangivet at han har for 5 - 25 millioner $ aktier i
Gilead, analytikere anslaar at det er cirka i midten af intervallet. En
vaerdistigning paa 40% af 15 millioner er da ikke at foragte.

(refereret efter hukommelsen fra dagens "As It Happens", fra CBC, hvor en
journalist fra Financial Times blev interviewet)

Fra : Knud Larsen

Dato : 03-11-05 09:09

"#2066" <neslein@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> (refereret efter hukommelsen fra dagens "As It Happens", fra CBC, hvor en
> journalist fra Financial Times blev interviewet)

Ja, det er jo forfærdeligt at manden er rig, - og nu vil også den danske
stat forgylde ham, vi begynder også at købe Tamilflu. Jeg synes vi hellere
bør lade nogle få tusinde dø af influenza her i DK, end at stoppe Rumsfeldts
tegnebog fuld, hvad synes I?

Man burde have købt nogle aktier for måneder siden, da det stod klart, at
man ville få brug for masser af Tamilflu? Men så ville man jo være
medskyldig, kunne man leve med det?

Fra : Jim

Dato : 05-11-05 17:15

> [...]
>
> Man burde have købt nogle aktier for måneder siden, da det stod klart, at
> man ville få brug for masser af Tamilflu? Men så ville man jo være

Jeg synes også, min samvittig har fået sig et knæk.
Jeg tjener nemlig penge på andre folk, som er syge.
</ironi>
Som aktionær i Novo Nordisk må man da stå i samme situation.
Vi tjener godt på, at folk har diabetes og snart også på blødere og
trafikofre.
Men jeg har ingen problemer med, at aktionærer tjener millioner på
medicinalprodukter.
Det er jo trods alt os, der har skudt penge i forskningen og udviklingen af
produkterne.
Og det bliver vi så belønnet for. Staten gør også, for de skal have deres
del af kagen.
Så staten tjener også penge på syge mennesker.

J.

Fra : T.Liljeberg

Dato : 05-11-05 03:59

On Wed, 2 Nov 2005 18:40:19 +0100, in dk.politik "Zeki"
<zeki@[fjerndette]image.dk> wrote:

>"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Yep! Og det han tænker nu er "thank you mr. President, you make me an even
>richer man."

Jeg synes faktis ikke, at det er udbredelse af ubegrundet frygt, der
præger Bush-regeringens udtalelser og handlinger i forbindelse med
muligheden for en epidemi. Tværtimod, den føderale regering gjorde
meget lidt, indtil det blev for pinligt at se uforberedt ud.

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-11-05 09:07

"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> wrote in message

> [...]
> muligheden for en epidemi. Tværtimod, den føderale regering gjorde
> meget lidt, indtil det blev for pinligt at se uforberedt ud.

Det var kun af snedighed, landspolitikken styres naturligvis af hvilke
aktier Rumsfeldt ejer.