Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
topskat - skatteloft - 59%
Fra : jma

Dato : 31-10-05 20:43

Hej,

Sidder og prøver at beregne hvor meget skat jeg skal betale - for evt.
at oprette rate-/kapitalpension.

Nu troede jeg at jeg ville komme til at betale 65% af sidst tjente krone
- men på denne side:
http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=130760&vID=200687&i=28
.... læser jeg så:
Skatteloft    59 pct - betyder det at man maks. kommer til at betale 59%?
(jeg har vel lov at håbe... )

Desuden kan jeg ikke finde ud af kapitalindkomsten - er det ikke en fast
sats - UDEN topskat o.lign ?

Mvh Jan

Fra : jma

Dato : 31-10-05 20:45

jma wrote:
> [...]
> ... læser jeg så:
> Skatteloft 59 pct - betyder det at man maks. kommer til at betale

Hmm. ok. det er selvfølgelig uden de 8% til AM-bidrag...

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 31-10-05 22:00

In article <4366743c$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, jma wrote:

> Hmm. ok. det er selvfølgelig uden de 8% til AM-bidrag...

Der er ikke al skat der hedder skat. Der er også moms og afgifter :)

Fra : Poul Christensen

Dato : 31-10-05 22:11

jma <jpeace73@hotmailFJERNTHIS.com> wrote in

> Hmm. ok. det er selvfølgelig uden de 8% til AM-bidrag...

Du kan finde de forskellige marginalskatteprocenter her:

http://skm.dk/tal_statistik/tidsserieoversigter/4284.html

Du skal huske at du ikke kan lægge de 8 pct. sammen med 59 pct. da de 8
pct fragår i grundlaget for 59 pct.s sakketn.

mvh
poul christensen