Vægt og volumen for meltyper
Fra : Ukendt

Dato : 01-11-05 10:10

I opskrifterne til min nye bagemaskine, indgår i opskrifterne melportioner
angivet i gram. Jeg har ikke lige en vægt der kan afveje 80 gram, men duer
den gamle tommelfingerregel om, at et strøget decilitermål er 50 gram mel?
Hvis ja, gælder det så for alle meltyper - også de grove? Nej, vel?

Hvor køber man en vægt fra 0-100 gram til brug i køkenet?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kim Schulz

Dato : 01-11-05 10:58

On Tue, 1 Nov 2005 10:10:15 +0100
Kurt Hansen <kurt-snabela-towle.dk> wrote:

> [...]
> - også de grove? Nej, vel?
>
> Hvor køber man en vægt fra 0-100 gram til brug i køkenet?

Elektroniske vægte kan købes i de fleste isenkrammere og større
supermarkeder som føtex, bilka osv. De koster ikke ret meget nu om
stunder og er uundværlig i et køkken efter min mening.

Fra : Max

Dato : 01-11-05 11:08

Hej Kurt

> Hvor køber man en vægt fra 0-100 gram til brug i køkenet?

Jeg har en OBH der klare op til 5 kg. med 1 gram opløsning,
den er bare suveræn for man kan stille en røreskål op på den
og så nulstille den hver gang man har smidt nogt nyt i den.

Mvh Max