En and
Fra : PeterL.

Dato : 31-10-05 22:37

Hej

Jeg har haft fine resultater med langtidsstegning af en god dansk
and; godt 3 - 3.5kg. og 100 grader i 9 timer. Emnet har været oppe
flere gange, og der er intet, der skal få mig til at stege sådan en
and ved høje temperaturer og kortere tid.

Så langt så godt.

Men hvad med en såkaldt moskus and. Den jeg har fået stillet i
udsigt, er efter sigende meget mere fedtfattig og vejer kun det
halve af en ordentlig god fuldfed and.

Hvordan ville I behandle sådant et kræ? Grydestegning måske? Eller
kører vi bare på med langtidsstegning i ovnen?

--
PeterL.

Fra : Harry Lund

Dato : 05-11-05 11:07

Nej.
Behandling svarer til en edderfugl, måge, allike m.v.
Dvs. mindst 6 timer helst 12 timer i kærnemalk.
Og så lidt udtørring\ indgnidning af diverse krydderier, hvad du nu kam
lide. OG SÅ STEGNING I GRYDE.
Pas på stegesovsen og smag den til med hvad du kan lide..
Venlig hilsen
fra den gamle naturfjols