Chihiro og Heksene (The No-faced One) SPOI~
Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 31-10-05 21:13

Jeg synes denne person/karakter er den mest interessante i filmen...

Har I nogle bud på hvem/hvad han er?

Hvorfor han er ond inde i badeanstalten, men god udenfor?

Hvorfor han er så interesseret i Sen/Chihiro?

Jeg har selv en del forslag til hvad han kan være, men vil godt lige have
diskussionen i gang først, hvis det kunne lade sige gøre.

Kunne han være en af de mørke ånde, der hjemsøger byen på visse tidspunkter.
Men som så prøver at undslippe?

Jeg tror ikke han er en gud, da det ikke var meningen han skulle være kommet
ind i badeanstalten overhovedet.

Nogle på imdb har den forestilling, at han er et slags spejl, der
reflekterer ting rundt omkring ham (ondskaben/grådigheden på badehotellet,
Sen's godhed)

Andre har kaldt ham en slags teenager-ånd, som udvikler sig i takt med at
han opdager, at han ikke kan købe Sen med sin kræfter.

Fra : -USH-

Dato : 10-11-05 11:50

Sren Kjeldsen skrev:
> Jeg synes denne person/karakter er den mest interessante i filmen...
>
> Har I nogle bud på hvem/hvad han er?

Man blir hvem man spiser...

Se bl.a. på benene og lyt til stemmen.

> Hvorfor han er ond inde i badeanstalten, men god udenfor?

Fordi der er så meget ondskab og egoisme derinde måske?

> Hvorfor han er så interesseret i Sen/Chihiro?

Fordi hun ikke er ond og egoistisk, men synes om ham for den han er.

> Kunne han være en af de mørke ånde, der hjemsøger byen på visse
> tidspunkter. Men som så prøver at undslippe?

Det tror jeg ikke. Jeg kan ikke se nogen grund til at han skulle være en af
dem.

> Jeg tror ikke han er en gud, da det ikke var meningen han skulle være
> kommet ind i badeanstalten overhovedet.

En detalje, jeg så i går, er at han ikke går ind i hverken badeanstalten
eller heksens søsters hus, uden at være blevet inviteret først.

> Nogle på imdb har den forestilling, at han er et slags spejl, der
> reflekterer ting rundt omkring ham (ondskaben/grådigheden på
> badehotellet, Sen's godhed)

Jeg tror han reflekterer ting i sig.

> Andre har kaldt ham en slags teenager-ånd, som udvikler sig i takt
> med at han opdager, at han ikke kan købe Sen med sin kræfter.

Øhhh... det tror jeg ikke. Han udvikler sig jo egentlig ikke, men tager bare
karaktertræk fra dem han spiser.

I sin grundform (før han har spist nogen) er han egentlig meget barnlig. Han
siger ikke rigtig noget, men kopierer hvad der foregår og prøver at hjælpe
(nok for at få en ven, hvis nu han er så ensom). Guldet er jo også bare for
at få venner og gøre folk glade - flodguden gjorde det, og så kopierede den
ansigtsløse det.

Men hvorfor han så lige pludselig spiser frøen og de andre ved jeg heller
ikke. Måske fordi de kun kan li ham for hans kræfter og ikke for den han
er - til trods for at det er det han tilbyder... jeg ved det ikke helt.

--
Venlig hilsen
-Ulrik-