/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Lost in translation!
Fra : Per


Dato : 31-10-05 17:15

Hej NG!

Jeg så denne film og var egentlig overrasket over, at jeg synes den er ret
fed - og jeg ved ikke rigtig hvorfor.

Det er jo ikke fordi der sker det store i den, men den har en slags nerve
der gjorde at jeg blev revet med.

Er det kun mig der synes at en egentlig dårlig film er ret god?

--
Med venlig hilsen Per!




 
 
Per Vadmand (31-10-2005)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 31-10-05 17:20


"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message
news:436642d1$0$46997$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

>
> Er det kun mig der synes at en egentlig dårlig film er ret god?
>
Hvorfor kalder du den "egentlig dårlig", når du synes, den er fed? Det synes
jeg i øvrigt også.

Per V.



Per (31-10-2005)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 31-10-05 17:28


"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4366442f$0$38631$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message
> news:436642d1$0$46997$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
>>
>> Er det kun mig der synes at en egentlig dårlig film er ret god?
>>
> Hvorfor kalder du den "egentlig dårlig", når du synes, den er fed? Det
> synes jeg i øvrigt også.


Det er nok fordi jeg ikke rigtig kan forstå/ved hvorfor den er god.

Handlingen er jo ikke noget at prale af og der sker jo heller ikke noget i
den.

Det er lidt ligesom en pizza med dårlige råvarer der smager rigtig godt -
hvis du forstår

/Per!



Jørgen Flainard (31-10-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen Flainard


Dato : 31-10-05 18:46


"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:436645ee$0$1749$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>
> Det er lidt ligesom en pizza med dårlige råvarer der smager rigtig godt -
> hvis du forstår
>

Det lyder mere som en plat actionfilm på en dag med tømmermænd...

Måske er det snarere at pizzaen så skuffende ud, og der var for lidt fyld
på, men da det kom til stykket var råvarerne perfekte og bunden i top!







Kent Oldhøj (01-11-2005)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 01-11-05 10:22

"Jørgen Flainard" <smallerb@hotmail.com> skrev....

> Måske er det snarere at pizzaen så skuffende ud, og der var for
> lidt fyld på, men da det kom til stykket var råvarerne perfekte
> og bunden i top!

Alt det nymodens pjat falder jeg ikke for. En pizzabund skal være i
bunden. Pasta!

Jørgen Flainard (01-11-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen Flainard


Dato : 01-11-05 11:36


"Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> skrev i en meddelelse
news:Xns970169717BCBDKENTOLDHOJ@62.243.74.163...
> "Jørgen Flainard" <smallerb@hotmail.com> skrev....
>
> > Måske er det snarere at pizzaen så skuffende ud, og der var for
> > lidt fyld på, men da det kom til stykket var råvarerne perfekte
> > og bunden i top!
>
> Alt det nymodens pjat falder jeg ikke for. En pizzabund skal være i
> bunden. Pasta!

LOL



Anders (31-10-2005)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 31-10-05 20:28

>>> Er det kun mig der synes at en egentlig dårlig film er ret god?
>>>
>> Hvorfor kalder du den "egentlig dårlig", når du synes, den er fed? Det
>> synes jeg i øvrigt også.
>
>
> Det er nok fordi jeg ikke rigtig kan forstå/ved hvorfor den er god.
>
> Handlingen er jo ikke noget at prale af og der sker jo heller ikke noget i
> den.
>
> Det er lidt ligesom en pizza med dårlige råvarer der smager rigtig godt -
> hvis du forstår

Jeg synes da at råvarerne er i TOP i Lost in Translation; überklasse
skuespil og instruktørarbejde. For at følge pizza-metaforet så kan man kalde
Lost in Translation en pizza med utraditionelle råvarer af høj kvalitet hvor
der er kælet for essencen af smagen mere end hvordan pizzaen visuelt tager
sig ud.

Mvh Anders



Holst (31-10-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 31-10-05 17:28


Per wrote:

> Jeg så denne film og var egentlig overrasket over, at jeg synes den er ret
> fed - og jeg ved ikke rigtig hvorfor.
>
> Det er jo ikke fordi der sker det store i den, men den har en slags nerve
> der gjorde at jeg blev revet med.
>
> Er det kun mig der synes at en egentlig dårlig film er ret god?

Hvis du synes, det er ret god, så er den vel ikke en egentlig dårlig film.

Jeg synes også, det var en okay film. Der sker så absolut ikke det store
i filmen, men der er denne "nerve", som du skriver, der bærer filmen og
får den til at trænge igennem.


Per Vadmand (31-10-2005)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 31-10-05 19:13


"Holst" <newsoct05@shelter.dk> wrote in message
news:4366462b$0$8870$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Jeg synes også, det var en okay film. Der sker så absolut ikke det store i
> filmen, men der er denne "nerve", som du skriver, der bærer filmen og får
> den til at trænge igennem.

Ja, den rammer blandt andet i eminent grad den fremmedgjorte stemning, man
oplerer, når man kommer til et land, hvor man overhovedet ikke fatter en
hylende fis af sproget. Det særlige ved Japan er jo, at det på én gang
ligner meget og er helt anderledes.

Per V.



Bagdad Bob (31-10-2005)
Kommentar
Fra : Bagdad Bob


Dato : 31-10-05 17:43


"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:436642d1$0$46997$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej NG!
>
> Jeg så denne film og var egentlig overrasket over, at jeg synes den er ret
> fed - og jeg ved ikke rigtig hvorfor.
>
> Det er jo ikke fordi der sker det store i den, men den har en slags nerve
> der gjorde at jeg blev revet med.
>

Bill Murray?

/Joe Bob



Per Vadmand (31-10-2005)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 31-10-05 19:14


"Bagdad Bob" <wholesome@ofir.dk> wrote in message
news:43664986$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:436642d1$0$46997$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Hej NG!
>>
>> Jeg så denne film og var egentlig overrasket over, at jeg synes den er
>> ret fed - og jeg ved ikke rigtig hvorfor.
>>
>> Det er jo ikke fordi der sker det store i den, men den har en slags nerve
>> der gjorde at jeg blev revet med.
>>
>
> Bill Murray?
>
Ja, han spiller flot i den film. Utroligt, at manden, der startede som
brovtende larmekomiker i "røven af 4. division" i den grad har lært at
underspille.

Per V.



Anders (31-10-2005)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 31-10-05 20:32

>>> Hej NG!
>>>
>>> Jeg så denne film og var egentlig overrasket over, at jeg synes den er
>>> ret fed - og jeg ved ikke rigtig hvorfor.
>>>
>>> Det er jo ikke fordi der sker det store i den, men den har en slags
>>> nerve der gjorde at jeg blev revet med.
>>>
>>
>> Bill Murray?
>>
> Ja, han spiller flot i den film. Utroligt, at manden, der startede som
> brovtende larmekomiker i "røven af 4. division" i den grad har lært at
> underspille.

Ja, han har lært at underspille, men det er tilsyneladende også det eneste
han kan nu. Synes at han spiller fabelagtigt godt i Lost in translation, og
at han har rejst sig som skuespiller, men han er ikke en KLASSE-skuespiller
á la Dustin Hoffmann, Kevin Spacey, Edward Norton, Robert Di Niro, etc.

Han har ligesom én attitude, som han så også spiller til perfektion, men der
er ikke meget versitilitet at komme efter...

Mvh Anders



Per Vadmand (31-10-2005)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 31-10-05 22:19


"Anders" <andersvalenFjErN@mail.dk> wrote in message
news:4366712b$0$99992$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Han har ligesom én attitude, som han så også spiller til perfektion, men
> der er ikke meget versitilitet at komme efter...
>
Det kan man jo sige om mange skuespillere. Hvis de er gode til det, de gør,
og de får roller, hvor det er det, de kan, der er brug for, er det da fint.
Tænk bare på John Wayne eller Cary Grant - eller Axel Strøbye: Begrænsede
skuespillere, men suveræne på deres lille felt.

Per V.



Pipeline (01-11-2005)
Kommentar
Fra : Pipeline


Dato : 01-11-05 00:45


"Anders" <andersvalenFjErN@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4366712b$0$99992$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Han har ligesom én attitude, som han så også spiller til perfektion, men
> der er ikke meget versitilitet at komme efter...
>
> Mvh Anders

Det er det samme med Axel Strøbye



Bagdad Bob (01-11-2005)
Kommentar
Fra : Bagdad Bob


Dato : 01-11-05 18:49

>
> Ja, han har lært at underspille, men det er tilsyneladende også det eneste
> han kan nu. Synes at han spiller fabelagtigt godt i Lost in translation,
> og at han har rejst sig som skuespiller, men han er ikke en
> KLASSE-skuespiller á la Dustin Hoffmann, Kevin Spacey, Edward Norton,
> Robert Di Niro, etc.
>
> Han har ligesom én attitude, som han så også spiller til perfektion, men
> der er ikke meget versitilitet at komme efter...
>
> Mvh Anders

Tjaeh, nu har jeg også set Dustin Hoffmann i en action film - det var sku
ikke noget kønt syn. Kan egentligt ikke huske at Bill Murray har leveret en
decideret dårlig præstation i en film jeg har set - hvis altså man går ind
på den enkelte filmgenres præmisser.

Men da ingen tvivl om at han brillierer i særlig grad når han kan spille
sådan lidt flegmatisk - tror heller ikke han ville egne sig som actionhelt


/Abildgaard



Niels Søndergaard (31-10-2005)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 31-10-05 22:28

On Mon, 31 Oct 2005 19:14:01 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>Ja, han spiller flot i den film. Utroligt, at manden, der startede som
>brovtende larmekomiker i "røven af 4. division" i den grad har lært at
>underspille.

Nu debuterede han jo rent faktisk i "Next stop Greenwich Village". Det
var først fem år senere, han var med i "Røven af 4. division", som i
øvrigt er en glimrende komedie. Min yndlingsfilm med BM er og bliver
dog "Groundhog Day", som er intet mindre end genial.

--
mvh Niels Søndergaard

burn the land, boil the sea
you can't take the sky from me

Per Vadmand (31-10-2005)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 31-10-05 23:37


"Niels Søndergaard" <Niels.Sondergaard@gmail.com> wrote in message
news:2p2dm1h52bfj9vef2pnhonv0idrj4kfmc1@4ax.com...

>
> Nu debuterede han jo rent faktisk i "Next stop Greenwich Village". Det
> var først fem år senere, han var med i "Røven af 4. division", som i
> øvrigt er en glimrende komedie. Min yndlingsfilm med BM er og bliver
> dog "Groundhog Day", som er intet mindre end genial.
>
Den kan vi godt blive enige om.

Per V.



Niels Søndergaard (31-10-2005)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 31-10-05 23:59

On Mon, 31 Oct 2005 23:37:16 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>
>"Niels Søndergaard" <Niels.Sondergaard@gmail.com> wrote in message
>news:2p2dm1h52bfj9vef2pnhonv0idrj4kfmc1@4ax.com...
>
>>
>> Nu debuterede han jo rent faktisk i "Next stop Greenwich Village". Det
>> var først fem år senere, han var med i "Røven af 4. division", som i
>> øvrigt er en glimrende komedie. Min yndlingsfilm med BM er og bliver
>> dog "Groundhog Day", som er intet mindre end genial.
>>
>Den kan vi godt blive enige om.

Hurra. Det var to. "North by Northwest" og "Groundhog Day". Er der mon
flere?

--
mvh Niels Søndergaard

burn the land, boil the sea
you can't take the sky from me

Martin Sørensen (31-10-2005)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 31-10-05 18:56

> Jeg så denne film og var egentlig overrasket over, at jeg synes den
> er ret fed - og jeg ved ikke rigtig hvorfor.
> Er det kun mig der synes at en egentlig dårlig film er ret god?

Hvis du synes den er god, så er den god (for dig). Jeg har også selv set
filmen og syntes at den var enormt kedelig hele vejen igennem, for som du
selv siger, sker der ikke det store i den. Jeg havde ellers hørt flere
positive udtalelser omkring den film før jeg selv så den, så jeg blev slemt
skuffet..

--
signing off.. Martin Sørensen



Anders (31-10-2005)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 31-10-05 20:36

>> Jeg så denne film og var egentlig overrasket over, at jeg synes den
>> er ret fed - og jeg ved ikke rigtig hvorfor.
>> Er det kun mig der synes at en egentlig dårlig film er ret god?
>
> Hvis du synes den er god, så er den god (for dig). Jeg har også selv set
> filmen og syntes at den var enormt kedelig hele vejen igennem, for som du
> selv siger, sker der ikke det store i den. Jeg havde ellers hørt flere
> positive udtalelser omkring den film før jeg selv så den, så jeg blev
> slemt skuffet..

Der er meget delte meninger om filmen. Det handler nok om at nyde det simple
og minimalistiske. Synes selv at de film som jeg nyder mest er netop de
minimalistiske af slagsen. Er vild med Lost in Translation, Eternal Sunshine
of the Spotless mind, etc. hvor der er kælet for sjælen og nerven i filmen,
det gode skuespil og kvaliteten i modsætning til kvantiteten.

Mvh Anders



Stig Holmberg (31-10-2005)
Kommentar
Fra : Stig Holmberg


Dato : 31-10-05 19:13


"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:436642d1$0$46997$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej NG!
>
> Jeg så denne film og var egentlig overrasket over, at jeg synes den er ret
> fed - og jeg ved ikke rigtig hvorfor.
>
> Det er jo ikke fordi der sker det store i den, men den har en slags nerve
> der gjorde at jeg blev revet med.
>
> Er det kun mig der synes at en egentlig dårlig film er ret god?
>
> --
> Med venlig hilsen Per!
>
>
Mener det var John Huston der sagde til beskyldninger om at der skete for
lidt i hans film: "Jeg er mere interesseret i hvad der foregår inde i
personerne, der er den egentlige handling"

"Lost in translation" er vist en sådan film ikke?

Læste lige at en eller anden har målt hvor ofte der klippes i nyere film, i
"Armageddon" er det i snit hvert 2,3 sekund, i Woody Allens "Mighty
Afrodite" er det 35,4 sekunder, gætter på at "Lost in translation" er midt
imellem, hvilket er med til at nedsætte tempoet og dermed følelsen af at der
ikke sker noget.

Stig



Anders (31-10-2005)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 31-10-05 20:39


> Læste lige at en eller anden har målt hvor ofte der klippes i nyere film,
> i
> "Armageddon" er det i snit hvert 2,3 sekund, i Woody Allens "Mighty
> Afrodite" er det 35,4 sekunder, gætter på at "Lost in translation" er midt
> imellem, hvilket er med til at nedsætte tempoet og dermed følelsen af at
> der ikke sker noget.

Det kan være at sekunder pr. klip går hånd i hånd med kvaliteten af filmen,
for Armageddon er da den værste omgang amerikansk melodramatisk, overkørt
gejl jeg har set!

mvh
Anders



Niels Søndergaard (31-10-2005)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 31-10-05 19:26

On Mon, 31 Oct 2005 17:14:46 +0100, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

>Er det kun mig der synes at en egentlig dårlig film er ret god?

Nej, det er der sært nok ret mange, der synes. Jeg ser den som en pæn,
men ufærdig stiløvelse. En nydelig kulisse, der venter på, at der skal
ske noget på scenen. Men det gør der bare ikke.

102 minutter er efter min mening lige lovlig lang tid at sidde og
savne en handling.

--
mvh Niels Søndergaard

Ovenstående er min personlige mening og ikke
nødvendigvis udtryk for universel sandhed.

Peter G (31-10-2005)
Kommentar
Fra : Peter G


Dato : 31-10-05 19:56

Niels Søndergaard <Niels.Sondergaard@gmail.com> writes:

> 102 minutter er efter min mening lige lovlig lang tid at sidde og
> savne en handling.

Så skulle du bare se Lukas Moodyssons "Et håll I Mit Hjärta". Den film
har ingen eksistensberettigelse.

--
M.v.h. Peter. Toppostere og andre irriterende skribenter vil blive
filtreret fra i stilhed.
http://en.wikipedia.org/wiki/Green_Wing

Peter Bjerre Rosa (31-10-2005)
Kommentar
Fra : Peter Bjerre Rosa


Dato : 31-10-05 22:52

Peter G skrev:

>> 102 minutter er efter min mening lige lovlig lang tid at sidde og
>> savne en handling.

> Så skulle du bare se Lukas Moodyssons "Et håll I Mit Hjärta". Den film
> har ingen eksistensberettigelse.

Det glæder mig, at gruppen er fuld af ligesindede.

"Et håll i mit hjärta" burde have heddet "Hul i hovedet". Moodysson har
totalt glemt at tilføje filmen en handling, men forsøger i stedet desperat
at forarge sit publikum med en række usammenhængende (b)anale provokationer.

"Lost in Translation" er bare definitionen af "boooring". Når en film prøver
både at være komedie og drama, plejer det at hjælpe, hvis komediedelen er
sjov, eller dramaet dramatisk. Men komikken er på Finn Nørbygaard-niveau med
slidte jokes som den med en uforståelig udlænding, der taler japansk i én
uendelighed, hvorefter en tolk oversætter hele baduljen til et enkelt ord.
Og på dramasiden sker der nada. Efter at de to møder hinanden, rører
historien sig ikke ud af flækken, og alt ender reelt status quo.

Mod forventning holdt jeg meget af "Broken Flowers", som jeg umiddelbart
frygtede ville ligge tæt op ad "Lot in Translation". "Broken Flowers"
lykkes, fordi instruktøren er bevidst om, at stemningsmættede dialogtomme
scener kan være et fint redskab, hvis de er knyttet til et egentlig plot.
Som sædvanlig irriterede det dog, at instruktøren ikke gad fortælle sin
historie færdig, men det er blot min personlige aversion mod åbne
slutninger. Det var under alle omstændigheder rart at se, at det ikke var
herlige Murrays skyld, at "Lost in Translation" var røvelendig.

--
Mvh. Peter
"No, that's wrong, Cartman. But don't worry, there are no stupid
answers, just stupid people."


Peter G (01-11-2005)
Kommentar
Fra : Peter G


Dato : 01-11-05 07:41

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> writes:

> Det glæder mig, at gruppen er fuld af ligesindede.

Ro på, mester.

> "Et håll i mit hjärta" burde have heddet "Hul i hovedet". Moodysson
> har totalt glemt at tilføje filmen en handling, men forsøger i stedet
> desperat at forarge sit publikum med en række usammenhængende (b)anale
> provokationer.

Jeg tror/mener han har en dybere mening med den. Jeg blev bare så
frustreret af filmen, at jeg har opgivet at analysere den. Moodysson er
dog, i mine øjne, generelt en god instruktør.

> "Lost in Translation" er bare definitionen af "boooring".

Vi er dybt uenige. Jeg ELSKEDE "Lost In Translation", som den
stemningsfilm den er, da jeg så den. Jeg sad med et stort bøvet "feel
good"-smil på hele vejen igennem, der ville have irriteret Niels
Søndergaard til ingen ende. Hvis jeg samlede på DVD-film ville den være
et af mine første indkøb.

> Og på dramasiden sker der nada. Efter at de to møder hinanden, rører
> historien sig ikke ud af flækken, og alt ender reelt status quo.

Den er morsom grundet Bill Murrays tørre humor, rørende grundet
samspillet mellem Murray og Johansson samt enkelte isolerede scener, og
generelt æstetisk flot. Det er en stemningsfilm, og enten bliver man
grebet af den eller også bliver man ikke grebet af den.

Til gengæld rørte "Eternal Sunshine In A Spotless Mind" mig lige så
meget som et loppebid. Kate Winslett burde holde sig til film hvor hun
er nøgen.

> Mod forventning holdt jeg meget af "Broken Flowers", som jeg umiddelbart
> frygtede ville ligge tæt op ad "Lot in Translation".

Ikke set. Men noteret på min "bør undersøges nærmere"-liste.

> Som sædvanlig irriterede det dog, at instruktøren ikke gad fortælle
> sin historie færdig, men det er blot min personlige aversion mod åbne
> slutninger.

Korrekt. Åbne slutninger kan være udmærkede. "Pusher" er et godt eksempel.

> Det var under alle omstændigheder rart at se, at det ikke var herlige
> Murrays skyld, at "Lost in Translation" var røvelendig.

Hæ.

--
M.v.h. Peter. Toppostere og andre irriterende skribenter vil blive
filtreret fra i stilhed.
http://en.wikipedia.org/wiki/Green_Wing

Niels Søndergaard (01-11-2005)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 01-11-05 09:05

On Tue, 01 Nov 2005 07:41:20 +0100, Peter G <usenetorama@gmail.com>
wrote:

>Vi er dybt uenige. Jeg ELSKEDE "Lost In Translation", som den
>stemningsfilm den er, da jeg så den. Jeg sad med et stort bøvet "feel
>good"-smil på hele vejen igennem, der ville have irriteret Niels
>Søndergaard til ingen ende. Hvis jeg samlede på DVD-film ville den være
>et af mine første indkøb.

Nej, nej. Jeg ville have glædet mig på dine vegne. Det må da være
dejligt at kunne lade sig underholde af tørrende maling. Det forklarer
jo, hvorfor du ikke behøver samle på dvd'er.

--
mvh Niels Søndergaard

burn the land, boil the sea
you can't take the sky from me

Peter G (01-11-2005)
Kommentar
Fra : Peter G


Dato : 01-11-05 17:28

Niels Søndergaard <Niels.Sondergaard@gmail.com> writes:

> Nej, nej. Jeg ville have glædet mig på dine vegne. Det må da være
> dejligt at kunne lade sig underholde af tørrende maling.

Hov. Vi diskuterer "Lost In Translation". Ikke "variationer over den
samme rolle"-Clint Eastwood film.

> Det forklarer jo, hvorfor du ikke behøver samle på dvd'er.

Mjaeh, det er nu mere fordi jeg ikke ønsker at begynde. Før man ved af
det, er man oppe på 20 styks om dagen.

--
M.v.h. Peter. Toppostere og andre irriterende skribenter vil blive
filtreret fra i stilhed.
http://en.wikipedia.org/wiki/Green_Wing

Brian P (31-10-2005)
Kommentar
Fra : Brian P


Dato : 31-10-05 20:13


Per wrote:
> Hej NG!
>
> Jeg så denne film og var egentlig overrasket over, at jeg synes den er ret
> fed - og jeg ved ikke rigtig hvorfor.

Det forstår jeg godt at du var overrasket over. Jeg kan desværre ikke
give dig nogen forklaring. At du har kunnet holde dig vågen tyder på
at du ikke har været træt, at du ligefrem syntes den var fed tyder
på at der er noget alvorligt galt. Måske er det noget du har drømt?
Er du sikker på at du var vågen?


Anders (31-10-2005)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 31-10-05 20:42

> Hej NG!
>
>> Jeg så denne film og var egentlig overrasket over, at jeg synes den er
>> ret
>> fed - og jeg ved ikke rigtig hvorfor.

>Det forstår jeg godt at du var overrasket over. Jeg kan desværre ikke
>give dig nogen forklaring. At du har kunnet holde dig vågen tyder på
>at du ikke har været træt, at du ligefrem syntes den var fed tyder
>på at der er noget alvorligt galt. Måske er det noget du har drømt?
>Er du sikker på at du var vågen?

Eller også findes der bare mennesker der synes om gode film imodsætning til
"Space Cowboys" eller "Bad Boys II"

Der findes sgu andet en hjernedøde film hvor man kan slå knolden fra og
stirre ind i flimmeren som en zombie...

/Anders



Niels Søndergaard (31-10-2005)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 31-10-05 22:22

On Mon, 31 Oct 2005 20:42:12 +0100, "Anders"
<andersvalenFjErN@mail.dk> wrote:

>hjernedøde film hvor man kan slå knolden fra og
>stirre ind i flimmeren som en zombie...

Bravo! Det er noget nær en perfekt beskrivelse af Lost in Translation.

--
mvh Niels Søndergaard

burn the land, boil the sea
you can't take the sky from me

Anders (01-11-2005)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 01-11-05 17:49

>>hjernedøde film hvor man kan slå knolden fra og
>>stirre ind i flimmeren som en zombie...
>
> Bravo! Det er noget nær en perfekt beskrivelse af Lost in Translation.
>

Der er vi så helt uenige, Niels.

Mvh Anders



Brian P (31-10-2005)
Kommentar
Fra : Brian P


Dato : 31-10-05 21:39


Anders wrote:
> > Hej NG!
> >
> >> Jeg så denne film og var egentlig overrasket over, at jeg synes den er
> >> ret
> >> fed - og jeg ved ikke rigtig hvorfor.
>
> >Det forstår jeg godt at du var overrasket over. Jeg kan desværre ikke
> >give dig nogen forklaring. At du har kunnet holde dig vågen tyder på
> >at du ikke har været træt, at du ligefrem syntes den var fed tyder
> >på at der er noget alvorligt galt. Måske er det noget du har drømt?
> >Er du sikker på at du var vågen?
>
> Eller også findes der bare mennesker der synes om gode film imodsætning til
> "Space Cowboys" eller "Bad Boys II"
>
> Der findes sgu andet en hjernedøde film hvor man kan slå knolden fra og
> stirre ind i flimmeren som en zombie...

Nu synes jeg ikke om hverken Space Cowboys eller Bad Boys II. Hvordan
når du lige frem til at jeg skulle sætte større eller mindre pris
på de film end på Lost in z?


Anders (31-10-2005)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 31-10-05 22:10

> > Hej NG!
> >
> >> Jeg så denne film og var egentlig overrasket over, at jeg synes den er
> >> ret
> >> fed - og jeg ved ikke rigtig hvorfor.
>
> >Det forstår jeg godt at du var overrasket over. Jeg kan desværre ikke
> >give dig nogen forklaring. At du har kunnet holde dig vågen tyder på
> >at du ikke har været træt, at du ligefrem syntes den var fed tyder
> >på at der er noget alvorligt galt. Måske er det noget du har drømt?
> >Er du sikker på at du var vågen?
>
> Eller også findes der bare mennesker der synes om gode film imodsætning
> til
> "Space Cowboys" eller "Bad Boys II"
>
> Der findes sgu andet en hjernedøde film hvor man kan slå knolden fra og
> stirre ind i flimmeren som en zombie...

>Nu synes jeg ikke om hverken Space Cowboys eller Bad Boys II. Hvordan
>når du lige frem til at jeg skulle sætte større eller mindre pris
>på de film end på Lost in z?

Det har jeg da heller aldrig sagt...

/anders



Jesper (01-11-2005)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 01-11-05 00:52

Per <mesked@hotmail.com> wrote:

> Hej NG!
>
> Jeg så denne film og var egentlig overrasket over, at jeg synes den er ret
> fed - og jeg ved ikke rigtig hvorfor.
>
> Det er jo ikke fordi der sker det store i den, men den har en slags nerve
> der gjorde at jeg blev revet med.
>
> Er det kun mig der synes at en egentlig dårlig film er ret god?

Hvis du vil se noget med noget mere "kød" på, så skulle du prøve Zach
Snyders fremragende "Dawn of the Dead - Unrated Director's Cut" (2004).

Jeg tror der gik en del tabt i omsættelsen af manus til film i "Lost In
Translation"
--
Three things are certain: Death, taxes and lost data.
Guess which has occurred. -- David Dixon
http://dvd.tradewho.com/

Bo Warming (03-11-2005)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 03-11-05 20:14

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message
news:436642d1$0$46997$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej NG!
>
> Jeg så denne film og var egentlig overrasket over, at jeg synes den
> er ret fed - og jeg ved ikke rigtig hvorfor.
>
> Det er jo ikke fordi der sker det store i den, men den har en slags
> nerve der gjorde at jeg blev revet med.
>
> Er det kun mig der synes at en egentlig dårlig film er ret god?

Med fremragende skuespillere og overraskelser var filmen udholdelig

Den perfide Japan-bashing gør filmen til den mest racistiske og
usympatiske jeg har set.

"Dem og os hadet" mod overlegen konfuziansk kultur gennemsyrer
filmen - det sælger godt i racistiske USA, der ser sig overhalet af
Kina

Anmeldelserne viste at ingen dansk filmskribenbt tænker selvstændigt -
alles vilje ligger i USAs lomme. Ligesom Foghs gør.



Bagdad Bob (04-11-2005)
Kommentar
Fra : Bagdad Bob


Dato : 04-11-05 02:38

> Den perfide Japan-bashing gør filmen til den mest racistiske og
> usympatiske jeg har set.
>
> "Dem og os hadet" mod overlegen konfuziansk kultur gennemsyrer filmen -
> det sælger godt i racistiske USA, der ser sig overhalet af Kina

Øøøhh - er ikke helt sikker på at det er den samme film vi taler om?

/Abildgaard



Brian P (03-11-2005)
Kommentar
Fra : Brian P


Dato : 03-11-05 23:40


Peter Bjerre Rosa wrote:

> Mod forventning holdt jeg meget af "Broken Flowers", som jeg umiddelbart
> frygtede ville ligge tæt op ad "Lot in Translation". "Broken Flowers"
> lykkes, fordi instruktøren er bevidst om, at stemningsmættede dialogtomme
> scener kan være et fint redskab, hvis de er knyttet til et egentlig plot.
> Som sædvanlig irriterede det dog, at instruktøren ikke gad fortælle sin
> historie færdig, men det er blot min personlige aversion mod åbne
> slutninger. Det var under alle omstændigheder rart at se, at det ikke var
> herlige Murrays skyld, at "Lost in Translation" var røvelendig.

Naturligvis var det ikke Murrays skyld. Det var heller ikke Murrays
skyld at Broken Bloss...øh, Flowers havde en åben slutning.
ARRRRRRRGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHH. Jeg har lige set filmen her til aften
og er bestemt heller ikke begejstret for narrefisse. På den anden
side: Man kunne jo dårligt have forventet andet fra Jim Jarmusch.

Too much coffee and too many cigarettes.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste