Så kom EIII
Fra : HC

Dato : 31-10-05 15:35

Wheee, så fik jeg min EIII Star Wars DVD med posten i dag.

Så er det slut med filmene... )=(

The end of an era - eller noget..

Mon de nye tv-serier bli'r gode\til noget?

HC

Fra : No Humor Man

Dato : 31-10-05 22:39

HC wrote:
> Wheee, så fik jeg min EIII Star Wars DVD med posten i dag.
> Så er det slut med filmene... )=(
> The end of an era - eller noget..
> Mon de nye tv-serier bli'r gode\til noget?
> HC

Udfra hvad man kunne se i den nye trilogi, så tror jeg ikke at du skal
forvente for meget. Tror Lucas har tabt pusten. Men det er jo så bare
min mening.

Hygge.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
The Insane Asylum: http://www.fortunecity.com/marina/anchor/986/

Fra : Peter Larsen

Dato : 01-11-05 18:39

"No Humor Man" <no.humor.man@webspeed.dk> wrote in message
> Udfra hvad man kunne se i den nye trilogi, så tror jeg ikke at du skal
> forvente for meget. Tror Lucas har tabt pusten. Men det er jo så bare
> min mening.
>
> Hygge.

Kommer vel meget an på hvordan den bliver grebet an. Hvis de går samme
vej som med Young Indiana Jones kan det kun ende galt, men hvis de kig-
ger på at alt det gode TV der bliver produceret lige nu tror jeg det kan gå
hen og blive den "rigtige" arvtager fra den originale trilogi.

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 01-11-05 20:39

"Peter Larsen" <Lort@crap.shit> wrote in

> [...]
> kig- ger på at alt det gode TV der bliver produceret lige nu tror jeg
> det kan gå hen og blive den "rigtige" arvtager fra den originale

hmm jeg var vild med young Indiana Jones - men jeg var selvf.
også yngre dengang. Var den virkelig så ringe? Kunne egentlig
godt tænke mig at gense serien nu.

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 01-11-05 20:43

Lars Gjerløw Jørgensen wrote:

> hmm jeg var vild med young Indiana Jones - men jeg var selvf.
> også yngre dengang. Var den virkelig så ringe? Kunne egentlig
> godt tænke mig at gense serien nu.

Jeg kunne også vældig godt lide den. Specielt var det friskt at hver episode
bar tydeligt præg af hvem der havde instrueret den.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Peter Larsen

Dato : 01-11-05 21:12

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message

> Jeg kunne også vældig godt lide den. Specielt var det friskt at hver
> episode bar tydeligt præg af hvem der havde instrueret den.
>
> Med venlig hilsen
> Lars Hoffmann

Man kan vel sige at den på det tekniske plan var langt fremme for sin tid,
men rent historie mæssigt synes jeg, også dengang, at det hurtigt blev
latter-
ligt at Indy havde haft en finger med i spillet i hver eneste større
begivenhed
i første halvdel af det 20. århundrede. Det er da ganske nobelt af Lucas at
han vil lære os lidt historie, men jeg synes det gik ud over kvaliteten.

Jeg er bange for at det bliver for klaustrofobisk hvis vi skal følge Han
Solo
eller Luke Skywalker som kid der redder den ene planet efter den anden.
Tilgengæld kunne jeg se en antologi, i stil med "Tales from the..." bøgerne
som værende et godt bud på en serie.

Fra : the LU

Dato : 01-11-05 22:53

"Peter Larsen" <Lort@crap.shit> skrev i en meddelelse

> [...]
> eller Luke Skywalker som kid der redder den ene planet efter den anden.
> Tilgengæld kunne jeg se en antologi, i stil med "Tales from the..."

Det gør det så vidt vides ikke. Ingen af de større karakterer vil figurere
fast på rollelisten, selvom Lucas har afsløret at der godt kunne komme et
gæstevisit af knap så kendte karakterer fra filmene i ny og næ.

/Toby

Fra : Peter Larsen

Dato : 01-11-05 23:07

"the LU" <fart1138REM0VEME@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> fast på rollelisten, selvom Lucas har afsløret at der godt kunne komme et
> gæstevisit af knap så kendte karakterer fra filmene i ny og næ.

Man har lov til at håbe.

Fra : the LU

Dato : 01-11-05 23:43

> Man har lov til at håbe.

Tja, det var i hvert fald hvad han sagde på C3 i Indianapolis i slutningen
af April. Men man kan selvfølgelig ikke vide sig 100 % sikker. Manden er jo
kendt for at "revidere" sine tanker og værker.

/Toby

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 01-11-05 22:51

On Tue, 1 Nov 2005 21:11:39 +0100, "Peter Larsen" <Lort@crap.shit>
wrote:

> [...]
>Tilgengæld kunne jeg se en antologi, i stil med "Tales from the..." bøgerne

Se Firefly - og Serenity. Sådan skal det laves.

--
mvh Niels Søndergaard

burn the land and boil the sea
you can't take the sky from me

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 01-11-05 23:44

Niels Søndergaard wrote:

> Se Firefly - og Serenity. Sådan skal det laves.

Lige et spørgsmål til jer der har set Serenity (uden spoilere, tak): Får man
svar på alle de spørgsmål som der aldrig ikke bliver afklarede i Firefly inden
serien slutter?

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 01-11-05 23:46

On Tue, 01 Nov 2005 23:43:51 +0100, Lars Hoffmann

Det må du præcisere. Hvilke spørgsmål?

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 02-11-05 00:19

Niels Søndergaard wrote:

> Det må du præcisere. Hvilke spørgsmål?

Spoiler til Firefly forude...

1) Hvem er ham præsten egentlig? I en episode bliver han hårdt såret, men hans
ID kort giver ham fornem behandling, og han er ganske tydeligt ikke den han
giver sig ud for at være. I sidste episode siger ham der bounty hunteren også
noget med "That aint no preacher"

2) Hvad var formålet egenligt med de eksperimenter der blev udført på Summer?

3) Inara og Capt. Malcolm er jo ganske tydeligt begge forelskede i den anden,
men Inara er ved at forlade Serenity i de to sidste afsnit. wassup with that?

Serien har forøvrigt noget af den mest underholdende dialog set på TV. Jeg kan
specielt godt lide den hvro Book siger til Malcolm "If you take sexual
advantage of that girl, you're going to burn in a very special level of Hell,
a level they reserve for child molesters and people who talk at the theater."
Efter et stykker tid hvor omtalte kvindemenneske står nøgen overfor Malcolm og
beder ham inderligt om at give hende den bryllupsnat hun så længe har drømt
om, kigger han på hende og mumler noget i stil med "ohhh, I´m gonna go to that
special hell."

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 02-11-05 00:33

On Wed, 02 Nov 2005 00:18:40 +0100, Lars Hoffmann
<lars@intercambiodvd.com> wrote:

Du får NOGLE af dine spørgsmål besvaret i filmen.

Jeg håber i øvrigt, at det går med Firefly som med Star Trek, der
efter pres fra fans jo også blomstrede op igen og stadig kører efter
at have været næsten død og begravet.

Firefly er simpelthen den bedste space opera, jeg indtil nu har set.
Star Trek er det rene vand ved siden af. Fedt persongalleri, fed
dialog, fede plots. Jeg holder især af det afsnit, hvor Serenitys
besætning hyres til at forsvare en flok ludere. The Unforgiven og The
Magnificent Seven har ikke levet forgæves.

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 02-11-05 11:58

Niels Søndergaard wrote:
> Firefly er simpelthen den bedste space opera, jeg indtil nu har set.

Enig.

> Star Trek er det rene vand ved siden af. Fedt persongalleri, fed
> dialog, fede plots. Jeg holder især af det afsnit, hvor Serenitys
> besætning hyres til at forsvare en flok ludere.

Og i selvsamme afsnit se vi hvordan en *rigtig* laserpistol fungerer

--
Jakob Møbjerg Nielsen | Nordvestjysk Brass Band - http://nvbb.dk/
jakob@dataloger.dk | Vinder af Grenland Brass Festival - 1. division

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 02-11-05 12:02

Lars Hoffmann wrote:
> [...]
> bryllupsnat hun så længe har drømt om, kigger han på hende og mumler
> noget i stil med "ohhh, I´m gonna go to that special hell."

Personligt er jeg vild med Jayne, der jo ikke er den skarpeste kniv i
skuffen. Det er utroligt sjældent jeg griner højlydt, når jeg ser en
film alene, men Jaynes, til tider, fuldstændigt malplacerede
kommentarer, kan virkelig få gang i lattermusklerne... "That's why I
never kiss'em on the mouth".

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 02-11-05 12:12

On Wed, 02 Nov 2005 12:02:08 +0100, Jakob Møbjerg Nielsen
<jakob@dataloger.dk> wrote:

> [...]
>film alene, men Jaynes, til tider, fuldstændigt malplacerede
>kommentarer, kan virkelig få gang i lattermusklerne... "That's why I

Ja, eller den, hvor Inara har besøg af en kvindelig kunde: "I'll be in
my bunk!"

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 02-11-05 12:15

On Wed, 02 Nov 2005 12:11:50 +0100, Niels Søndergaard
<Niels.Sondergaard@gmail.com> wrote:

>Ja, eller den, hvor Inara har besøg af en kvindelig kunde: "I'll be in
>my bunk!"

Og det afsnit med luderne, der skal have hjælp. Først gider Jayne ikke
hjæpe nogle mennesker, han ikke kender. Så er der en, der siger:
"They're whores."
"I'm in!"

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 02-11-05 18:29

Niels Søndergaard wrote:
> Og det afsnit med luderne, der skal have hjælp. Først gider Jayne ikke
> hjæpe nogle mennesker, han ikke kender. Så er der en, der siger:
> "They're whores."
> "I'm in!"

Jep. Men det skal ses. Det er leveringen og timingen der gør det genialt.

Fra : Martin T.

Dato : 02-11-05 00:46

> [...]
man
> svar på alle de spørgsmål som der aldrig ikke bliver afklarede i Firefly

Tjaa, Jeg vil ikke sige man får svar på alle sine spørgsmål, men en stor del
af dem. Der var så mange åbne ender at det ville have gået ud over filmen
hvis de skulle besvarer dem alle. Problemet med filmen er at den er lavet
for fans af serien. Joss Whedon har det med at han ikke gider gentage sig.
Dette betyder at hvis man skal have fuldt udbytte af hans film/serier skal
man have set nogle af de tidligere "afsnit".
Det er ikke rigtigt lavet til man lige ser et enkelt afsnit i ny og næ.

Mvh
Martin T.

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 02-11-05 12:09

Martin T. wrote:
> Problemet med filmen er at den er lavet for fans af serien. Joss
> Whedon har det med at han ikke gider gentage sig.

Og sådan skal det også være. Jeg ser det bestemt ikke som et problem. Et
pragteksempel på en afslutning, af en for tidligt stoppet serie, er
"Farscape - The Peacekeeper Wars". Nu håber jeg bare at Serenity ikke
skuffer.

Fra : Rasmussen

Dato : 03-11-05 20:30

Hej.

Nogen forslag til hvor Firefly serien kan købes (R2)?
Har set den til kr. 449,- hos Axelmusic, kan vel gøres billigere hos en
udenlansk forhandler, kender bare ikke rigtig nogle...

Mvh. Kim

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 03-11-05 22:26

Således skrev Rasmussen den Thu, 03 Nov 2005 20:29:50 +0100:

>Nogen forslag til hvor Firefly serien kan købes (R2)?
>Har set den til kr. 449,- hos Axelmusic, kan vel gøres billigere hos en
>udenlansk forhandler, kender bare ikke rigtig nogle...

<http://www9.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=10490>

£17.99 for en kombineret reg. 2+4.

Knud
--
"Animals have rights. Animals have rights to garlic, butter and
cooking on both sides." - Ted Nugent

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 04-11-05 15:26

Knud Winckelmann <07032005@winck.dk> wrote in news:dke2q4.1hg.1
@joshua.winck.dk:

> http://www9.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=10490

yes! fedt! jeg spurgte for noget tid siden, hvor cdwow slet
ikke havde den - nu har de åbenbart fået et nyt batch :D

*glæde sig*

/hilsner - og takker for tippet!

Fra : Morten Bowman

Dato : 04-11-05 19:46

On 04 Nov 2005 14:25:37 GMT, "Lars Gjerløw Jørgensen" <dotlars.g.j@mail.dk>
wrote:

> [...]
>
>yes! fedt! jeg spurgte for noget tid siden, hvor cdwow slet
>ikke havde den - nu har de åbenbart fået et nyt batch :D

Men forbered dig på at vente 14 dage før du får den med posten! De er
elendige til at levere nye udgivelser!

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 05-11-05 11:04

Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote in

> Men forbered dig på at vente 14 dage før du får den med posten! De er
> elendige til at levere nye udgivelser!

ja - cdwow er normalt ikke de hurtigste - men jeg tror nærmest
det er 33% af min samling der er derfra - de er tit billige og
uden porto og fantastisk service (min erfaring) så er det sq et
godt sted at handle ind :)

/hilsner

Fra : Morten Bowman

Dato : 05-11-05 17:47

On 05 Nov 2005 10:03:46 GMT, "Lars Gjerløw Jørgensen" <dotlars.g.j@mail.dk>
wrote:

> [...]
>det er 33% af min samling der er derfra - de er tit billige og
>uden porto og fantastisk service (min erfaring) så er det sq et

Ja men det er irriterende at skulle vente på en ny film eller cd, på trods
af at den er bestilt op til en måned før release!! Jeg har brokket mig mange
gange over det, men der sker ikke en skid. Så jeg bestiller aldrig
pre-release hos dem, men de er glimrende til allerede udgivne ting.

Fra : Rasmussen

Dato : 05-11-05 14:23

Takker for svaret, den er bestilt.

Kim

Fra : No Humor Man

Dato : 02-11-05 11:42

Peter Larsen wrote:
> [...]
> ger på at alt det gode TV der bliver produceret lige nu tror jeg det kan gå
> hen og blive den "rigtige" arvtager fra den originale trilogi.

Ja, men med Lucas bag roret, så tror jeg ikke vi kan forvente os mere
end noget pjatværk og nemme løsninger med Star Wars logoet påklistret,
ala de infamøse Ewokfilm som alle jo bare ELSKER...

Nuff said.

Fra : HC

Dato : 02-11-05 12:12

> Ja, men med Lucas bag roret, så tror jeg ikke vi kan forvente os mere
> end noget pjatværk og nemme løsninger med Star Wars logoet påklistret, ala
> de infamøse Ewokfilm som alle jo bare ELSKER...

Har ellers hørt at han overlader den til andre... Andre forfattere,
instruktører, etc, så han kan vel ikke 'ødelægge' noget ved at bringe nyt
blod ind. Tror udmærket han er klar over at en tv-serie er noget helt andet
end en film.

Personligt kan jeg ikke se noget galt i Ewokfilmene... Jeg elskede dem da
jeg var lille, og børn må vel også godt få ordentlig underholdning? Vi
skulle jo nødig ha' at alting til børn gik hen og blev ala DR-1's børnetime
*shivers*

Jeg ser frem til en SW tv-serie eller to

HC

Fra : Silver

Dato : 03-11-05 19:51

> [...]
> ger på at alt det gode TV der bliver produceret lige nu tror jeg det kan

> hen og blive den "rigtige" arvtager fra den originale trilogi.

Jeg må indrømme at den serie underholdte mig gevaldigt dengang den blev
sendt første gang, fordi at serieafsnittene varede 1½ time hver var det som
en ny film hver gang og det blev aldrig kedeligt syntes jeg, at han
samtidigt blev indblandet i forskellige virkelige begivenheder og berømte
mennesker gjorde bare serien endnu bedre (dog selvfølgelig komplet
uvirkeligt men på en søndag eftermiddag med tømmermænd var det sgu
ligemeget).

Mit favoritafsnit er hvor han hjælper de gamle soldater under første
verdenskrig sprænge den store kanon på toget i luften, se DET er sgu
underholdning og så er det ret skægt at se gode gamle Belloc'h i rolle som
leder af de gamle hehe.

Mvh
Silver.

Fra : klaro@mailcircuit.co~

Dato : 02-11-05 00:21

Maj ve os ha . Hvor har du bestilt den henne ????????

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 02-11-05 12:55

Jakob Møbjerg Nielsen wrote:

> Og sådan skal det også være. Jeg ser det bestemt ikke som et problem.

Mjaeh, ved Firefly bliver man virkelig efterladt med et dumt udtryk på
ansigtet, lidt ligesom et afbrudt samleje. Jeg købte den i den tro at
det var en miniserie, men det var jo tydeligvis tænkt som en lang
serie med en konstant udvikling som så pludselig blav aflyst.
Ærgeligt, vi må da håbe at de vil fortsætte med den efter at
Serenity nu har fået så god kritik.

Med venlig hilsen
Lars

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 02-11-05 13:02

Niels Søndergaard wrote:

> Jeg håber i øvrigt, at det går med Firefly som med Star Trek, der
> efter pres fra fans jo også blomstrede op igen og stadig kører efter
> at have været næsten død og begravet.

huh? har de fået genoplivet Enterprise? Jeg troede den var blevet
afblæst efter 4. sæson.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 02-11-05 18:32

On 2 Nov 2005 04:01:45 -0800, "Lars Hoffmann"
<lars@intercambiodvd.com> wrote:

>huh? har de fået genoplivet Enterprise? Jeg troede den var blevet
>afblæst efter 4. sæson.

Undskyld. Jeg er ikke ST-fan, så jeg har ikke fulgt med. Beklager.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 02-11-05 14:04

> [...]

> film alene, men Jaynes, til tider, fuldstændigt malplacerede
> kommentarer, kan virkelig få gang i lattermusklerne...

Absolutely, det afsnit hvor Saffron kommer med i serien ("Our Mrs.
Reynolds") er IMHO det bedste af dem alle. Hele scenen hvor Jayne
pludselig dukker op med en kæmpe laser-gøp og prøver at forhandle
sig til Saffron er guld værd.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 02-11-05 18:25

Lars Hoffmann wrote:
> [...]
> Reynolds") er IMHO det bedste af dem alle. Hele scenen hvor Jayne
> pludselig dukker op med en kæmpe laser-gøp og prøver at forhandle

Og i "Jaynestown" (svjh?), hvor han render rundt med en strikket hat med
øreflapper. Det ser hylende morsomt ud (uden at blive gjort plat).

Serien har også præsteret, at få enkelte medlemmer af min vanlige
omgangskreds, til at gå i selvsving over citater. Jeg håber virkeligt,
at serien bliver genoptaget, selvom mine forhåbninger ikke er for store.
Det er trods alt 3 år siden, den stoppede.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 02-11-05 18:34

On Wed, 02 Nov 2005 18:25:29 +0100, Jakob Møbjerg Nielsen
<jakob@dataloger.dk> wrote:

>Og i "Jaynestown" (svjh?), hvor han render rundt med en strikket hat med
>øreflapper. Det ser hylende morsomt ud (uden at blive gjort plat).

Det er da vist i "The Message", han får den hue. Af sin gamle mor.

Fra : PerX ...

Dato : 03-11-05 19:05

In article <g3uhm1perh811ctqcq4ne8o5cp8mk1tbhi@4ax.com>,
Niels.Sondergaard@gmail.com says...

> Det er da vist i "The Message", han får den hue. Af sin gamle mor.

Indeed.

Sjov som det samme iøvrigt også gør sig gældene her, de fleste ender med
at elske det universe, uanset hvor forskellige de er.

Vi skal have Åge til at se den også - han vil sikkert elske den :)

Fra : Per

Dato : 07-11-05 22:29

"HC" <admin@coolcomics.dk> wrote in message
> Wheee, så fik jeg min EIII Star Wars DVD med posten i dag.
>
> Så er det slut med filmene... )=(
>
> The end of an era - eller noget..
>
> Mon de nye tv-serier bli'r gode\til noget?
>
> HC

who cares? De nye star wars film har ikke været meget ved. Episode III gider
jeg ikke engang gense på DVD.