Specifikationer for miniaturebilleder
Fra : Pia Neldeberg Rasmus~

Dato : 09-06-01 23:49

Hej NG

Et kort men for mig vigtigt spørgsmål.

Når der er klikkes på et miniaturebilllede vil jeg gerne have det store
billede placeret midt på siden og med en tekst under, kan det lade sig gøre
?

Mange hilsner
Pia

E-mail: nelde@post4.tele.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-06-01 01:41

Ja, link til en ny side med det ønskede resultat.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-06-01 02:16

Fra : me

Dato : 10-06-01 09:08

> Ja, link til en ny side med det ønskede resultat.

Men så skal "man" vel selv lave det hele, d.v.s. ikke benytte sig af
FrontPages måde med miniaturer.
Hvis det kun er miniaturerne man får foræret af FP, er der jo ikke særligt
langt til selv at lave dem selv også.
Men jeg kunne da osse godt tænke mig at vide, om/hvordan/hvor - man hvis man
benytter FP's "automatiske" måde - kan få adgang til at tilføje ting og
sager på den side som viser det store billede.
Og desuden om det er muligt at lade billedet vise i et Pop-Up vindue.

mvh
ha

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-06-01 12:12

Jo du kan godt bruge FP's thumbnail funktion. Du skal blot rette
linket fra at pege på selve billedet til at pege på siden du har lavet
i stedet.

Fra : Pia Neldeberg Rasmus~

Dato : 10-06-01 10:47

"Jens Peter Karlsen" skrev i en meddelelse:
Ja, link til en ny side med det ønskede resultat.

Tak for dit hurtige svar
Jeg havde overvejet at lave nye sider, men arbejdet vil være alt for
omfattende og jeg vil isåfald ligge inde med flere hundrede sider
Findes der virkelig ikke andre nogle muligheder ?

Bedste hilsner
Pia

Fra : Andreas Paasch

Dato : 10-06-01 11:56

Jo,

du kan bruge javascript til dette.

Knud Gert Ellentoft har en glimrende samling af javascript løsninger til
popup vinduer ... findes her:

http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/popup/popup.htm

Menuen i venstre side giver dig i alt 11 muligheder, mon ikke du kan finde
et brugbart script der?

Mvh.
Andreas Paasch

Fra : Pia Neldeberg Rasmus~

Dato : 10-06-01 13:37

"Andreas Paasch" skrev i en meddelelse -Jo,du kan bruge javascript til
dette.Knud Gert Ellentoft har en glimrende samling af javascript løsninger
til popup vinduer ... findes her:
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/popup/popup.htm

Ved brug af pop-up vinduer skal man så stadigvæk ikke oprette en ny side til
hvert billede ?

Pia

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-06-01 15:00

Sun, 10 Jun 2001 14:36:50 +0200, skrev "Pia Neldeberg Rasmussen"
<nelde@post4.tele.dk>:

>Ved brug af pop-up vinduer skal man så stadigvæk ikke oprette en ny side til
>hvert billede ?

Du kam godt lave et popupvindue uden en htmlside, for du kan
sagtens blot linke til billedet, men så har du ikke muligheden
for at tilføje tekst, medmindre du sætter tekst på billedet.

Du kan bruge eksemplet uden en ny htmlside, som jeg har på side
7.

Der er det lavet i ren javascript, som så danner den nye side.

Men det er nemmere at lave en ny side, vil jeg mene.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Pia Neldeberg Rasmus~

Dato : 10-06-01 15:08

Tak for svaret, og du gav mig faktisk en rigtig god ide der må være
løsningen, jeg vil nu tilføje en hvid kant på foto'et i mit
billedbehandlingprogram og derpå skrive teksten.
1000 TAK for hjælpen )

Pia