Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
3 nye skud
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 01-11-05 12:38

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1008&message=15672073

Konstruktiv kritik og mudderkast modtages med kyshånd

--
Venligst :oÞ
Thomas Schreiber

Fra : Thor

Dato : 01-11-05 13:03

Meget flot.
Specielt nr 3 har en god stemning.

mvh Thor

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 01-11-05 13:20

Thor wrote:
> Meget flot.
> Specielt nr 3 har en god stemning.

Mange tak

Det er min plan på sigt at lave en "monocubes" udstilling med 40 s/h
billeder, alle i et kvadratisk udsnit. Synes selv at det helt
kvadratiske udsnit giver billederne noget specielt. Det er til genæld
ret svært at beskære i kvadrater synes jeg. Men øvelse gør som bekendt
mester

Nu skal jeg "bare" lige have nogle flere skud klar. Har dog en masse
idéer til motiverne - skal bare lige falde over dem (eller stille dem op
selv)

--
Venligst :oÞ
Thomas Schreiber

Fra : Alex W

Dato : 01-11-05 14:12

> Konstruktiv kritik og mudderkast modtages med kyshånd

Hej Thomas

Det første billede af havnen kan du roligt klippe det mørke i højre side af.
Det fortæller ikke rigtigt noget.

Af dine sten- vand billeder er det nederste det flotteste. Der er en tidsløs
og uvirkelig stemning over det.
Må jeg gætte på at det er den lange eksponeringstid der er skyld i det. Flot
er det.
- Olympus 8080... Data ???

/Alex W

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 01-11-05 14:43

Alex W wrote:

> Hej Thomas
>
> Det første billede af havnen kan du roligt klippe det mørke i højre side af.
> Det fortæller ikke rigtigt noget.

Det har du nok ret i.

> [...]
> og uvirkelig stemning over det.
> Må jeg gætte på at det er den lange eksponeringstid der er skyld i det. Flot

Jeps, det tror jeg også. Olympus C-8080, ISO 50 F8/15(måske 10 eller 13
) sekunder. Jeg skød i M mode, så jeg kan ikke helt huske det.

Tak for kritikken

--
Venligst :oÞ
Thomas Schreiber

Fra : Jan Bøgh

Dato : 01-11-05 17:54

Thomas Schreiber wrote:

> Jeps, det tror jeg også. Olympus C-8080, ISO 50 F8/15(måske 10 eller
> 13 ) sekunder. Jeg skød i M mode, så jeg kan ikke helt huske det.

Du har brug for exif!

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Michael

Dato : 01-11-05 18:01

Jan Bøgh wrote:

> Du har brug for exif!
>
> vh
> Jan

Der er ingen grund til skjule exif, vi hvilket kamera
billederne er skudt med

Mvh.

Michael

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 01-11-05 18:20

Klip

> Jeps, det tror jeg også. Olympus C-8080, ISO 50 F8/15(måske 10 eller 13
> ) sekunder. Jeg skød i M mode, så jeg kan ikke helt huske det.

Er det ikke sjovt, at du netop har postet en tråd om, at man kun bruger EXIF
til at se, hvilket udstyr der er brugt og man ikke kan lære noget af dem?
Netop i dette tilfælde er EXIF dælens interessant, da man her kan se, hvad
du har gjort for at opnå effekten (samtidig er du også fri for at gå og
huske på en dælens masse tal). EXIF giver muligheder for at give råd omkring
hvordan dit kamera skal indstilles, hvis det er det man har brug for.

MVH
Thomas

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 01-11-05 23:00

Thomas Pedersen wrote:
> Er det ikke sjovt, at du netop har postet en tråd om, at man kun bruger EXIF
> til at se, hvilket udstyr der er brugt og man ikke kan lære noget af dem?

Jeg skrev ikke at man ikke KAN lære noget af EXIF.

> [...]
> hvordan dit kamera skal indstilles, hvis det er det man har brug for.

Enig. Jeg vil dog hellere skyde ud fra "erfaring" (skal nok få en del
mere med tiden ), end at læse EXIF filer. Desuden er trial and error
jo gratis med et digitalt kamera

--
Venligst :oÞ
Thomas Schreiber

Fra : Jan Bøgh

Dato : 02-11-05 11:05

Thomas Schreiber wrote:

> Jeg skrev ikke at man ikke KAN lære noget af EXIF.

Næh - du skrev ligefrem at de var skadelige!

mvh
jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-11-05 14:46

"Thomas Schreiber"

> Konstruktiv kritik og mudderkast modtages med kyshånd

> [...]

Det midterste er imo fedest, en feeling af at stå på en
klippe i himlen og kigge ned - cool - -max-

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 01-11-05 14:47

-max- wrote:
> Det midterste er imo fedest, en feeling af at stå på en
> klippe i himlen og kigge ned - cool - -max-

Takker

--
Venligst :oÞ
Thomas Schreiber

Fra : Kenneth K.

Dato : 01-11-05 14:49

On Tue, 01 Nov 2005 12:38:08 +0100, Thomas Schreiber
<NOSPAM_fish@iddx.net> wrote:

> http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1008&message=15672073
>
> Konstruktiv kritik og mudderkast modtages med kyshånd

1) Lidt underbelyst og ikke ret spændende.

2) Lidt mere spændende men forgrunden er lidt mørk.

3) "Vinderen" er af de tre, synes jeg. Her er man tæt på stenene og
"tågen" er meget tydelig. Lidt underbelyst, men gør ikke det store.

Det var mit ævl, håber du kan bruge det. :) Næste gang du går ud med
stativet, så prøv at tage en lommelygte med og "mal" lidt med lyset mens
du eksponerer. Man kan lave noget ret spændende (og uvirkeligt) lys ved at
"male" med en lygte. Det er ret sjovt :)

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk - a picture a day

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-11-05 15:00

"Kenneth K."

> [...]
> du eksponerer. Man kan lave noget ret spændende (og uvirkeligt) lys ved at
> "male" med en lygte. Det er ret sjovt :)

Lidt samme effekt med slikkepind og hulihånd
redskaberne i photoshop. -max-

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 01-11-05 15:41

Kenneth K. wrote:
> [...]
> mens du eksponerer. Man kan lave noget ret spændende (og uvirkeligt)
> lys ved at "male" med en lygte. Det er ret sjovt :)

Tak for tippet og tak for kritikken.

--
Venligst :oÞ
Thomas Schreiber

Fra : Morten Wartou

Dato : 01-11-05 15:05

"Thomas Schreiber" <NOSPAM_fish@iddx.net> skrev i en meddelelse
> http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1008&message=15672073
>
> Konstruktiv kritik og mudderkast modtages med kyshånd

De er jo mægtige! Smukt skudt. Det øverste er måske lidt uinteressant i den
bette størrelse, synes jeg, de to andre er glimrende. Lange lukkertider -
det må man lege lidt med... :)

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 01-11-05 15:40

Morten Wartou wrote:
> De er jo mægtige! Smukt skudt. Det øverste er måske lidt uinteressant i den
> bette størrelse, synes jeg, de to andre er glimrende. Lange lukkertider -
> det må man lege lidt med... :)

Det har du ret i. Man skal nok bo I Århus for at "forstå" billedet

Tak for kritikken

--
Venligst :oÞ
Thomas Schreiber

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 01-11-05 16:31

Thomas Schreiber wrote:

> Konstruktiv kritik og mudderkast modtages med kyshånd

Det er på høje tid, at du viser nogle billeder frem, jeg var lige ved at
tro, at du kun kunne snakke om fotoudstyr.

De to første er knipserier, men nummer tre er et godt billede...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 01-11-05 16:49

Niels Riis Ebbesen wrote:
> Det er på høje tid, at du viser nogle billeder frem, jeg var lige ved at
> tro, at du kun kunne snakke om fotoudstyr.

Ja jeg var selv ved at komme til den konklusion

> De to første er knipserier, men nummer tre er et godt billede...

Tak for det

--
Venligst :oÞ
Thomas Schreiber

Fra : Michael

Dato : 01-11-05 17:39

Thomas Schreiber wrote:
> http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1008&message=15672073
>
> Konstruktiv kritik og mudderkast modtages med kyshånd

Nr. 3 er rigtigt flot motiv, vandet ligner tåge på grund af den lange
lukkertid. På et et tidspunkt vil jeg også helt sikkert lege med de
lange lukkertider.

Mvh. Michael

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 01-11-05 23:10

Michael wrote:
> Nr. 3 er rigtigt flot motiv, vandet ligner tåge på grund af den lange
> lukkertid. På et et tidspunkt vil jeg også helt sikkert lege med de
> lange lukkertider.

Takker. Ja det er sku fedt med lange lukketider, stativ og remote. Og
jeg har erfaret at man ikke skal lade sig skræmme af mørke. De 3
billeder blev alle taget i da det stort set var kulsort. Det kræver bare
lige et kvart minut i lukketid

--
Venligst :oÞ
Thomas Schreiber

Fra : Hans Kruse

Dato : 01-11-05 18:07

De første to er mindre gode, men nr. 3 er et fint billede. Kan ikke lade
være med at bemærke at du vist har betalt nogle halvdyre lærepenge men
held og lykke med din Olympus. Det er da fint endelig at se nogle billeder
fra dig. Jeg synes dog din website er lidt selvhøjtidelig og lomme
filosofisk.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 01-11-05 23:08

Hans Kruse wrote:
> [...]
> være med at bemærke at du vist har betalt nogle halvdyre lærepenge men
> held og lykke med din Olympus. Det er da fint endelig at se nogle billeder

Tja, det har du desværre ret i Men hvad. Jeg tabte ikke en krone,
men vandt faktisk på alle mine objektiver, og tabte kun lidt på mit hus.
Hvor der handles, spildes der

Det har vist sig, at til den slags billeder jeg vil arbejde med, så er
et digital kamera med vipbart LDC og et godt stabilt stativ vejen frem.
Da mit kamera vil være monteret 99% af tiden på mit Frotto', og jeg
bruger min remote som udløser, er det total lige meget om det er SLR
eller et kompakt kamera der tager mine billeder. På lang sigt håber jeg
at kunne arbejde med storformat i stedet, men nu skal der lige gå et par
årtier, så jeg kan lære at fotografere

Tak for ordene by the way

--
Venligst :oÞ
Thomas Schreiber

Fra : Michael Bothager

Dato : 01-11-05 23:30

Thomas Schreiber <NOSPAM_fish@iddx.net> skrev:
>http://forums.dpreview.com/forums/
>read.asp?forum=1008&message=156720 73
>
>Konstruktiv kritik og mudderkast
>modtages med kyshånd

Sorry, ingen mudder herfra, men ros

nr. 2 har det fedeste perspektiv (som Max også var
inde på). nr 3 har det fedeste vand, en fed
stoflighed i vandet.

nå, drop nu det digital-fis og lav lidt s/h tri-x
*G*

Michael

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 02-11-05 09:40

Michael Bothager (slet W9RJ3) wrote:
> [...]
> inde på). nr 3 har det fedeste vand, en fed
> stoflighed i vandet.
>
> nå, drop nu det digital-fis og lav lidt s/h tri-x

Skal nok, skal nok

Takker

--
Venligst :oÞ
Thomas Schreiber

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-05 10:58

"Thomas Schreiber" <NOSPAM_fish@iddx.net> skrev i en meddelelse
> http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1008&message=15672073
>
> Konstruktiv kritik og mudderkast modtages med kyshånd

Billede nummer tre er flot, synes jeg. Spændende stemning. ligner næsten
røg.

Mvh. Claus Petersen

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 02-11-05 11:58

Claus Petersen wrote:
> Billede nummer tre er flot, synes jeg. Spændende stemning. ligner næsten
> røg.

Tak

--
Venligst :oÞ