Andet multimedie
bentjuul 3670
Farvestyring i CorelDraw
Fra : Quick

Dato : 09-06-01 22:21

Hej

Jeg har en farvekopimaskine Minolta CF910 med en Efi X2E controller. Hvem
kan fortælle mig lidt om hvilke profiler jeg skal bruge i CorelDraw 9.0 for:
Skærm
Intern RGB
Scanner
Farveprinter
Farveseparationsprinter
Skal jeg vinge af i "kalibrer farver til skærm" ?
Skal jeg vinge af i "simuler farveprinter" eller "simuler
separationsprinter" ?

Kan nogen hjælpe er jeg meget taknemmelig.

Jan

Fra : Thomas

Dato : 10-06-01 12:07

> Jeg har en farvekopimaskine Minolta CF910 med en Efi X2E controller. Hvem
> kan fortælle mig lidt om hvilke profiler jeg skal bruge i CorelDraw 9.0
for:

Vi havde tidligere en CF910, hvor vi havde fået lavet ICC profiler på
skærme, Lightphase, scanner og CF910'eren. Det blev aldrig rigtig godt. Den
kunne ind i mellem lave nogle flotte print, men den var meget ustabil, selv
om man kalibrerede hver dag. Et print lavet 2 mdr. tidligere lige efter en
kalibrering, kunne se meget anerledes ud i nuancerne end et man printede
senere også lige efter en kalibrering. Minolta blev nødt til at tage
maskinen retur, da den ikke kunne leve op til den farvestyring, de havde
lovet.

Mit bedste råd er lave ICC profiler til hvert enkelt enhed, så du har en
chance for at bruge skærmen som retningslinie for, hvad du får ud på din
printer. Jeg har ikke selv prøvet at lave ICC profiler, så der akn jeg
desværre ikke hjælpe dig, men der findes firmaer, som tager sig godt betalt
for det.

--
MVH

Thomas