opgang
Fra : Charlotte

Dato : 30-10-05 14:53

or vi bor..ja har tidligere skrevet om vores "fantastiske" udlejer,
bor vi på 2 sal, uden for vores hoveddør har vi et såkaldt brandvindue som
er tilsluttet et varslings system som sidder nede hvor man går ind, for ca.
½ år siden var dette vindue blevet udløst og nu hænger der en stang ned fra
vinduet som stadig ikke er blevet tilsluttet selvom vi gentagne gange har
sagt det, vi skal dukke os for ikke at slå hovedet imod. Nu er lyset så gået
i gangen og det er heller ikke blevet lavet.
Jeg møder på arbejde kl. 5.30 om morgenen og på dette tidspunkt er det jo
temmelig mørkt, hvad nu hvis jeg slår hovedet imod den stang (2,5-3 cm i
diameter) og falder ned af trappen, hvem skal så dække?

Charlotte

Fra : Rea721

Dato : 30-10-05 15:39

Hmm... umiddelbart vil det jo være udlejeren da han formentlig har handlet
uagtsom ved ikke at lave det...men _ved_ han at lyset er gået og at stangen
hænger uhensigtsmæssigt?

Men nu ved _du_ jo at stangen er der og at lyset ikke virker, så brug dog en
lygte eller et starinlys i stedet for at tænke på en hypotetisk situation,
bind en klud på stangen så ingen kommer til skade. Sund fornuft skader ikke

Og kontakt så udlejer hverdag og klag over de ting.

Rea721

I news:ecf8e$4364d035$3e3d863b$30159@news.arrownet.dk

Fra : Charlotte

Dato : 30-10-05 16:27

"Rea721"
> Hmm... umiddelbart vil det jo være udlejeren da han formentlig har
handlet
> uagtsom ved ikke at lave det...men _ved_ han at lyset er gået og at
> stangen hænger uhensigtsmæssigt?

Ja det er udlejer udemærket klar over de var selv oppe og lukke vinduet
men
vidre kom sagen ikke, synes også at det er sjusk når det er et brandvindue
der er tilsluttet et varslings system.

> Men nu ved _du_ jo at stangen er der og at lyset ikke virker, så brug
dog
> en lygte eller et starinlys i stedet for at tænke på en hypotetisk
> situation,

Vi tager skam en lommelygte med, det var også kun HVIS der nu skete noget,
gæster, postbud osv.

Fra : Grunt

Dato : 30-10-05 16:33

On Sun, 30 Oct 2005 15:38:37 +0100, "Rea721" <skod3[remove]@721.dk> wrote:
in dk.videnskab.jura
>Hmm... umiddelbart vil det jo være udlejeren da han formentlig har handlet
>uagtsom ved ikke at lave det...men _ved_ han at lyset er gået og at stangen
>hænger uhensigtsmæssigt?

En udlejer har altid ansvaret for hvad der sker i ejendommen, ukendskab til de
farer lejerne udsættes for, fritager ham ikke for ansvar.

> [...]
>bind en klud på stangen så ingen kommer til skade. Sund fornuft skader ikke

Dine personlige meninger er ikke velkomne i juragruppen, læs fundatsen.

Fra : Rea721

Dato : 30-10-05 17:18

I news:mpp9m1hd89gmll7o90f184bsgcvjjf3ho0@4ax.com
skrev Grunt følgende tekst:

> En udlejer har altid ansvaret for hvad der sker i ejendommen,
> ukendskab til de farer lejerne udsættes for, fritager ham ikke for
> ansvar.

For at udbedre fejl og mangler kræver det kendskab til de fejl og mangler.

> Dine personlige meninger er ikke velkomne i juragruppen, læs
> fundatsen.

Tsk tsk....

***citat

***Underligt du lader tingene være så længe uden at klage til de rette
instanser.
Dine personlige meninger er ikke velkomne i juragruppen, læs fundatsen

*** Vi lever ikke i 50-60'erne mere.
Dine personlige meninger er ikke velkomne i juragruppen, læs fundatsen

Lær at feje for din egen dør, og hold dine arogante svar for dig selv.

EOD med dig.

--
Rea721 AKA Leon Andrea skod3[remove]@721.dk
Flyudlejning, Skoleflyvning, Taxaflyvning, Rundflyvning

Fra : Grunt

Dato : 30-10-05 19:47

On Sun, 30 Oct 2005 17:18:10 +0100, "Rea721" <skod3[remove]@721.dk> wrote:
in dk.videnskab.jura
> [...]
>instanser.
>Dine personlige meninger er ikke velkomne i juragruppen, læs fundatsen

Vrøvl med dig, det er et råd til at gøre noget konkret.

>*** Vi lever ikke i 50-60'erne mere.
>Dine personlige meninger er ikke velkomne i juragruppen, læs fundatsen

Vrøvl med dig det er ren og skær fakta.

>Lær at feje for din egen dør, og hold dine arogante svar for dig selv.

Lær for det første at undlade dine personlige bemærkninger her i gruppen og lær
så hvad der er rådgivning og fakta i stedet for at spille snart. fjols.

Fra : KNT

Dato : 30-10-05 15:43

"Charlotte" <CharlotteFJERN@FJERN5750.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> temmelig mørkt, hvad nu hvis jeg slår hovedet imod den stang (2,5-3 cm i
> diameter) og falder ned af trappen, hvem skal så dække?

Skaderne på trappen?

Knud

Fra : Grunt

Dato : 30-10-05 16:43

On Sun, 30 Oct 2005 14:52:44 +0100, "Charlotte" <CharlotteFJERN@FJERN5750.dk>
wrote:
in dk.videnskab.jura
> [...]
>temmelig mørkt, hvad nu hvis jeg slår hovedet imod den stang (2,5-3 cm i
>diameter) og falder ned af trappen, hvem skal så dække?

Udlejer.
Hvis du bor hos en privat udlejer, så klag til huslejenævnet over udlejers
manglende udvendige vedligeholdelse. I sidste ende kan du få Grundejernes
Garantifond til at udføre arbejdet på udlejers regning.
Underligt du lader tingene være så længe uden at klage til de rette instanser.
For fremtiden så skriv til udlejer at det eller det er istykker/uorden m.m. og
giv ham 8 dage til at begynde udbredringer. Sker det ikke så straks en klage til
huslejenævnet.
I nuværende sag har han da fået tid og besked nok til du straks skal henvende
dig til huslejenævnet. Ingen lejer skal finde sig i at en udlejer misligholder
sine pligter til vedligeholdelse. Vi lever ikke i 50-60'erne mere.
Lejerne er beskyttet mod at ejendomme forslummer via huslejenævn m.m.

Fra : Charlotte

Dato : 01-11-05 05:22

så fik jeg lige fat i vores udlejer endnu engang... lystet tjo det havde hun
glemt og det omtalte brandvindue vare hun ret ligeglad med det måtte de nye
ejere om som overtager 1/1... sikke en holdning, vi må vist heller få klaget
over hende..

Fra : Grunt

Dato : 01-11-05 12:12

On Tue, 1 Nov 2005 05:22:26 +0100, "Charlotte" <CharlotteFJERN@FJERN5750.dk>
wrote:
in dk.videnskab.jura
> [...]
>ejere om som overtager 1/1... sikke en holdning, vi må vist heller få klaget

Jeg kender ikke lige reglerne hos huslejenævn m.m. vedrørende hvem der skal
betale for at udbedre mangler når noget er solgt lang tid inden en sag er
afgjort. Om f.eks. en ny ejer overtager sagen, og dermed udgiften til advokaten,
retssagsomkostninger, og så videre, eller om sagen kører videre med den gamle
ejer som svarende.
Men det er jo ikke dit problem, blot en tanke.