Billed rettigheder ?
Fra : Ukendt

Dato : 30-10-05 13:56

Hejsa Alle

Må man tage billeder af folk på gaden og bruge billederne på ens firma
hjemmeside ??

Mvh
Morten

Fra : K.G.

Dato : 30-10-05 15:04

Hej Morten ...

Jeg ville stille spøgsmålet i news:dk.fritid.foto

der ligger folk med link til de rette §'er .... og mange kan
gi' et hurtigt svar ...

For Mig vil svaret være både JA & NEJ men der er så mange
betingelser der følger med svaret ...

Prøv at stille spørgsmålet i dk.fritid.foto

Med venlig hilsen
Keld
--
Keld Gydum
Stenbakkevej 37. 2.th.

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-05 18:42

> Hej Morten ...
>
> Jeg ville stille spøgsmålet i news:dk.fritid.foto
> Med venlig hilsen
> Keld

Hejsa Keld

Oki det prøver jeg lige

Tak for svaret

Mvh
Morten

Fra : Carsten Riis

Dato : 30-10-05 15:36

Juel skrev den 30-10-2005 13:56:
> Hejsa Alle
>
> Må man tage billeder af folk på gaden og bruge billederne på ens firma
> hjemmeside ??

Ja, sålænge du kan argumenterer for, at du fotograferer en folkemængde
eller en tilfældig forbipasserende. Ingen problemer i det.

Men så snart du laver portrætter fx zoomer ind på en bestemt persons
ansigt, skal du have personens accept til at offentliggøre billedet.

Men hvis du bare tager billeder er bagdele eller andre ikke
person-identificerbare kropsdele, så er det hamerende ligemeget.

--
mvh Carsten Riis
For mange kilo? Vil du være en rigtig taber? Gratis! slankerummet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-05 18:43

> [...]
>
> Men hvis du bare tager billeder er bagdele eller andre ikke
> person-identificerbare kropsdele, så er det hamerende ligemeget.

Hvad hvis det nu er hvad personen laver der er essensen ?

F.eks. en der cykler hvor man kan se ansigtet ?

Mvh
Morten

Fra : Jesper Brock

Dato : 30-10-05 20:54

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad hvis det nu er hvad personen laver der er essensen ?

Så er det selve personen, der er interessant for dig - og så er vi ude i
et
portræt-billede, hvor offentliggørelse kræver tilladelse fra personen.

Du kan læse datatilsynets vejledning om offentliggørelse af billeder på
internettet her:

http://www.datatilsynet.dk/include/show.article.asp?art_id=584&sub_url=/Va
erd_at_vide/indhold.asp