Hjælp fremmed kat + killing
Fra : Wass Up

Dato : 09-06-01 20:31

Vi bor i en boligblok i stue. Vi "låner" tit naboens katte som vi har
stillet mad, drikke og toilet til. De kommer også på besøg når vi har
havedøren åben, det hænder også at vi for andre katte på besøg. Kattene "de
andres"som tæller 3 stk. er her ofte kun en ½ time adgangen. For en 2-3 uger
siden kom der en ny kat (spinkel) som havde STOR appetit, vi troede den var
gravid og lod den spise. Den kom mere og mere reglemæssigt og ventede
tilsidst på vi stod op / på vi kom hjem og åbnede døren.
Vi har en ide hvis katten er og han er stortset aldrig hjemme, vi har dog
ikke lagt nogen besked til ham da vi ikke er sikker på og det er hans kat.
I dag kom katten igen da vi åbnede døren ganske som det plejer, lidt senere
på dagen kom den igen(døren står åben) med en killing. Killingen ser ud til
at være max 8 uger. Jeg gik over til den formodede ejer igen, som heller
ikke var hjemme denne gang og da jeg kigger ind af vinduet ser jeg to andre
killinger, aftegningerne og størrelse ligner hinanden (dog ikke moderen som
er grå, killingerne er sort/hvide).
Hvad skal vi gøre ?? Vi har lige nu lukket døren så de ikke kan rende ud
igen og givet den/m laktosefri mælk.
Skal vi bare lade dem gå igen (han ser ikke ud til at ha været hjemme hele
dagen, avisen og posten ligger der endnu), eller ligge en sedle og beholde
dem til han henvender sig.
HJÆLP

Fra : anja

Dato : 09-06-01 21:23

Generelt syntes jeg ikke at man skal fodre andres katte eller lukke dem ind,
med mindre man selvfølgelig har en aftale med ejerne om det, så jeg syntes
du skal overveje at få din egen kat !!!!

Det er smadder irriterende som katteejer at man ikke ved hvor ens kat
befinder sig, og hvad den får at spise og hvor meget, udover det man selv
giver den, desuden er det jo meningen at ens kat skal være mest knyttet til
ens eget hjem og ikke naboens.

Jeg syntes du skal lade kattemoderen være, hun har klaret sig indtil nu og
har nok en menneske mor eller far som tager sig af hende. For at sikre dig
hende og killingernes velbefindende kunne du godt smide en seddel i den
formodes ejers postkasse. Lukker du hende og killingerne ind kommer hun bare
og opsøger dig igen i stedet for at finde sig til rette der hvor hun bor.

med venlig hilsen Anja.

Wass Up <satanc@softhome.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:zPuU6.1675$rs4.305780@news010.worldonline.dk...

Fra : Wass Up

Dato : 09-06-01 21:42

Det er også min holdning, kattene der går ind når vi har havedøren åben for
IKKE mad, maden (til naboens katte som vi låner med hans velsignelse) står i
køkkenet.
Denne kat fandt dog ud af hvor maden stod og kastede sig over det. Som sagt
før var den meget spinkel, har ingen øretato eller halsbånd, desuden var den
MEGET tørstig og katten har på intet tidspunkt brugt kattebakken derfor gik
jeg mere eller mindre udfra at den ikke havde et hjem. Det var først da den
kom med killingen jeg kiggede ind af den formodets ejerens vindue (han har
en katteboks/bakke i hans hav, derfor ved jeg han har kat) at jeg så de
andre killinger.
Men nu har jeg smidt en seddel ind til ham og bedt ham om at henvende sig
når han ser den.
Døren har jeg åbnet igen og moderen kommer og går som den plejer, killingen
har dog lagt sig til at sove.
Ville I som katte ejer lade en killing løbe i et boligblok område med andre
katte og hunde

Fra : Nina El Falaki

Dato : 09-06-01 22:24

Jeg synes den formodede katteejer handler aldeles uforsvarligt, at katten
kastede sig over mad og vand tyder jo på, at han ikke sørger for, at den
får, hvad den har brug for, og så nu når den har killinger.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Ann K.

Dato : 09-06-01 21:34

Hejsa.
Hvor meget jeg end hader at sige det, så må jeg nok råde dig til at lade
katten og killingen gå igen... Eller måske endnu bedre, lade den voksne kat
gå og beholde killingen hjemme hos jer.
Begrundelse: de andre killinger har brug for deres mor!!!!
Og: Hvis du prøver at lade killingen blive hos jer, _kunne_ det jo være at
hunkatten vil hente sine andre killinger... Noget kunne jo tyde på at hun
betragter jer som mere egnede til at tage vare på hende og killinger end
hendes "rigtige ejer"

Hvad angår katteejeren... nå, nej, selvtægt og vold er jo forbudt!!!
Men hvad med at give ham "den helt store forklaring" ang dyreværnslovens
bestemmelser for dyrevelfærd...

Er det sådan at I evt kan tage hunkatten til jer permanent?? Og skaffe nye
hjem til hendes killinger?
Noget tyder jo på at ejeren er komplet ligeglad

Mvh Ann

Fra : Wass Up

Dato : 10-06-01 00:06

Katten er gået, killing blev. Jeg har flere gange været henne og se om ejer
skulle været kommet hjem, men nej, Og moderen er ikke kommet igen.
Men igen jeg er dog ikke 100 % sikker på at det er ham jeg tror der er ejer
af katten og killingen.
Jeg vil sætte billeder op imorgen af katten "hvis den kommer igen" og
killingen
Vi er da meget opsat at passe både killinger og kat. Den eneste grund til at
vi ikke er blevet katte ejer er allergi (der er desværre et par katte jeg
slet ikke kan tåle 5% og andre der slet ikke rør mig)
Men jeg vil dog fortsat prøve og afsætte killingen til dens ejer eventuelt
aftage katten + killinger fra ejer hvis han ikke længere ønsker at ha dem.
Det hele vil jeg dog ha skal ske gennem dialog.

Fra : Wass Up

Dato : 10-06-01 01:07

Jeg var henne ved ejeren igen for at se om han var kommet hjem. Jeg gik om
til hans have for at se ind i stuen da jeg hørte noget pusle, jeg gik ind i
hans haven for at se om det var moderen. Det var det på vej ud af en
kattelem som man ikke kan se med mindre man står i haven.
Her tror man at man gør noget godt når det viser sig at at det er noget
skidt. Et stort UNDSKYLD til alle som hjalp mig.
Killingen tog jeg med over og skubbede gennem kattelemmen og moderen fik jeg
lokket til at følge efter.
Jeg tror jeg vil tag mig en snak med ejeren om kostvanen, behov og
nødvendigheder til katte og deres killinger.