Meldt for vold - hvad kan jeg forvente.
Fra : Camilla Pedersen

Dato : 28-10-05 14:51

Hej.

Jeg har begået et overgreb imod en ansat fra kommunen.
Jeg har skubbet til hende, råbt af hende og hevet i hendes halstørklæde.
Jeg er selv dybt chokeret over hændelsen, og havde ingen idé om at jeg kunne
køre sådan op og blive så vred og voldsom.

Jeg er blevet meldt til politiet, men har endnu intet hørt fra dem.
Hvordan kan jeg forvente sagens forløb, og hvilken straf får man for sådan
en episode?

Med venlig hilsen Camilla

Fra : H.S.

Dato : 28-10-05 14:58

"Camilla Pedersen" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er blevet meldt til politiet, men har endnu intet hørt fra dem.
> Hvordan kan jeg forvente sagens forløb, og hvilken straf får man for sådan

Tja, en kvinde har lige fået 30 dages ubetinget for at slå og sparke en taxi
chauffør. Det er samme skærpede voldsparagraf som benyttes:

§ 119. Den, som med vold eller trussel om vold overfalder nogen, hvem det
påhviler at handle i medfør af offentlig tjeneste eller hverv, under
udførelsen af tjenesten eller hvervet eller i anledning af samme, eller som
på lige måde søger at hindre en sådan person i at foretage en lovlig
tjenestehandling eller at tvinge ham til at foretage en tjenestehandling,
straffes med bøde eller fængsel indtil 8 år.

Fra : Camilla Pedersen

Dato : 28-10-05 15:15

> [...]
>
> Jeg er blevet meldt til politiet, men har endnu intet hørt fra dem.
> Hvordan kan jeg forvente sagens forløb, og hvilken straf får man for sådan

Jeg vil gerne understrege at der var tale om skub, men ikke voldsommere end
ofret stadig stod på benene. Hun har ikke fået nogen varig fysisk skade,
allerhøjest et blåt mærke.
I må altså ikke tro jeg er sådan en der slår og sparker på folk, og da slet
ikke folk der ligger ned.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : BJ

Dato : 28-10-05 15:18

"Camilla Pedersen" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]

Det skal vel sammenlignes med en voksens skub til et meget stort barn?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 28-10-05 16:34

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> "Camilla Pedersen" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det skal vel sammenlignes med en voksens skub til et meget stort barn?

Det kommer vel an på hvordan den offentlige ansatter fremstiller episoden.
Det kan meget nemt ende i en voldsdom

Peter

Fra : BJ

Dato : 28-10-05 17:29

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det kommer vel an på hvordan den offentlige ansatter fremstiller episoden.
> Det kan meget nemt ende i en voldsdom

Det kan det vel også.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : blue

Dato : 28-10-05 15:21

"Camilla Pedersen" skrev i en meddelelse

> Hvordan kan jeg forvente sagens forløb

Du kan forvente at blive tilsagt til en afhøring, hvor du bliver sigtet for
vold mod tjenestemand i funktion (§ 119 i straffeloven).

I forbindelse med afhøringen vil du få taget fingeraftryk, foto og DNA.

Du kan også risikere, at de bare kommer og anholder dig, når det passer dem.

> og hvilken straf får man for sådan en episode?

Det er svært at svare på og det kommer også an på dit synderegister.

Er du ikke tidligere straffet, vil jeg *gætte* på, at du får 30 dages
betinget fængsel med vilkår om samfundstjeneste. Det kan dog ikkke
udelukkes, at du står til en ubetinget fængselsstraf.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 28-10-05 16:33

"Camilla Pedersen" <ingen@mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg er blevet meldt til politiet, men har endnu intet hørt fra dem.
> Hvordan kan jeg forvente sagens forløb, og hvilken straf får man for sådan

Hej Camilla,

Hvis du er den person jeg tor du er, så vil jeg straks skynde mig at
kontakte en advokat.

Selvfølgelig er det dybt forkert at gøre som du har gjort, og det er du også
slev klar over, men i det her tilfælde er der nogle omstændigheder (stadig
hvis du er den jeg tror du er) som gør at man vil se på hændelsen med milde
øjne

Jeg vil ikke her komme nærmere ind på det men du er velkommen til at skrive
her, så kan jeg kontakte dig via din hjemmeside (stadig under forudsætning
af at du er den jeg tror du er)

Peter

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 28-10-05 16:41

> [...]

> Jeg er blevet meldt til politiet, men har endnu intet hørt fra dem.
> Hvordan kan jeg forvente sagens forløb, og hvilken straf får man for sådan

Du får nok en betinget dom + noget samfundstjeneste. Baseret på en god
vens nogenlunde samme scenarie.

Jeg er nysgerrig - hvorfor blev du så gal ?

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-10-05 17:23

"Jesper Haaber Gylling" wrote

> Jeg er nysgerrig - hvorfor blev du så gal ?

Hvis omstændighederne er de rigtige så skal der ikke så meget til at læsset
tipper

Selvfølgelig er det uacceptabelt, men samtidig ret menneskeligt og kan være
og er det ofte undskyldeligt

- Peter

Fra : BJ

Dato : 28-10-05 17:32

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvis omstændighederne er de rigtige så skal der ikke så meget til at
> læsset tipper
>
> Selvfølgelig er det uacceptabelt, men samtidig ret menneskeligt og kan
> være og er det ofte undskyldeligt

Du har helt ret.

Der findes faktisk mennesker i systemet som er øretæveindbydende.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BT

Dato : 28-10-05 18:07

> Du har helt ret.
>
> Der findes faktisk mennesker i systemet som er øretæveindbydende.
>
> --
> Bjørn J.
> ~~wear sunscreen~~
Jeg kan kun tale for mig selv..
Men det er rigtig at visse personer kan være noget så øretæve-indbydende..
Og meget kort fortalt har jeg selv været i den situation

Min daværende Socialrådgiver fik mig selv derud hvor han fik et par flade..
Dagen efter blev jeg afhentet til afhøring..
Fik fat i en advokat.
Og blev derefter frikendt i retten.. Der var ingen vidner, og min advokat
fik åbenbart sået usikkerhed om hvad der var sket den dag..

Så hvis hun ikke allerede er blevet afhentet, tror jeg ikke der sker mere..

/Brian

Fra : BJ

Dato : 28-10-05 18:12

"BT" <brian.toft.remove.this@get2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men det er rigtig at visse personer kan være noget så øretæve-indbydende..
> Og meget kort fortalt har jeg selv været i den situation

Jeg har aldrig selv været så langt ude, jeg har forløbet mig, på nogen måde.

Jeg har dog oplevet 2 stk. offentlig ansatte, hvor det har kløet noget så
gudsjammerligt, men jeg kunne ikke finde på at anvende fysisk magt.

Ellers har mine oplevelser *altid* været positive og af yderst hjælpsom
karakter.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-10-05 19:04

"BJ" wrote

> Ellers har mine oplevelser *altid* været positive og af yderst hjælpsom
> karakter.

Ja da, udfra den begrænset viden de har så er det såmen meget flinke

Man skal desværre selv slå dem oven i hovedet med paragraffer,
bekendtgørelser etc for at få den hjælp man burde have per automatik
(handicaprådgivning)

Så er det da godt at der findes landsorganisationer hvor man kan hente
backup + ammunition når man skal i krig med systemet :)
Ellers havde jeg godt nok tabt tålmodigheden for længe siden :(

- Peter

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 28-10-05 19:33

> "BT" <brian.toft.remove.this@get2net.dk> skrev i en
> meddelelse
>
> KLIP

> Jeg har aldrig selv været så langt ude, jeg har forløbet
> mig, på nogen måde.

Mi forstår jeg ingenting -har du ikke lige indrømmet at du
har slået en sagsbehandler, men at du klarede frisag?

> Jeg har dog oplevet 2 stk. offentlig ansatte, hvor det har
> kløet noget så gudsjammerligt, men jeg kunne ikke finde på
> at anvende fysisk magt.

Jamen, er det ikke lige netop det, du har indrømmet, du har
gjort?

--
ahw

Fra : BJ

Dato : 28-10-05 19:35

"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Mi forstår jeg ingenting -har du ikke lige indrømmet at du har slået en
> sagsbehandler, men at du klarede frisag?

Venligst bland mig udenfor din uforståenhed.

Prøv at læse tråden igen!!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 28-10-05 19:42

> "Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> skrev i
> en meddelelse
>
> KLIP

> Venligst bland mig udenfor din uforståenhed.
>
> Prøv at læse tråden igen!!

Det har jeg skam gjort og det jeg læser er at du BJ skriver
at du har slået din sagsbehandler og at du i næste indlæg -
også som BJ benægter det.
Det er muligt at min nyhedslæser fejler m.h.t. at angive
nøjagtigt hvor den ene holder op med at svare og den anden
begynder -det sker da af og til, men jeg har altså læst det
som jeg angiver.

Hvis det er en fejl, så er du da velkommen til at rette
mig - at læse tråden igen ændrer ikke min opfattelse, men
du har måske en forklaring?

--
ahw

Fra : BJ

Dato : 28-10-05 19:47

KLIP

> Det har jeg skam gjort og det jeg læser er at du BJ skriver at du har
> slået din sagsbehandler og at du i næste indlæg - også som BJ benægter
> det.

Jeg har *ALDRIG* haft en sagsbehandler (af jeg ved af) og har *ALDRIG* slået
nogen ej heller offentlige ansatte.

> Det er muligt at min nyhedslæser fejler m.h.t. at angive nøjagtigt hvor
> den ene holder op med at svare og den anden begynder -det sker da af og
> til, men jeg har altså læst det som jeg angiver.

Fejlen er *helt og holdent* på din side.

> Hvis det er en fejl, så er du da velkommen til at rette mig - at læse
> tråden igen ændrer ikke min opfattelse, men du har måske en forklaring?

Jep, du vrøvler og læser ikke korrekt, men prøv da at starte helt forfra og
bemærk indlægges navn *BT* (fonetisk: Bravo Tango).

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 28-10-05 19:50

> [...]
Jep, du vrøvler og læser ikke korrekt, men prøv da at
starte helt forfra og
> bemærk indlægges navn *BT* (fonetisk: Bravo Tango).

Nøeh - jeg læser måske ikke korrekt, men vrøvler gør jeg da
ikke -at jeg har læst fejl kan ske, og du kunne blot have
skrevet det i stedet for at bruge flere kræfter på det.
Nå,men nu er fejlen da opklaret.

--
ahw

Fra : BJ

Dato : 28-10-05 19:55

> [...]

> har læst fejl kan ske, og du kunne blot have skrevet det i stedet for at
> bruge flere kræfter på det. Nå,men nu er fejlen da opklaret.

Så siger jeg da så mange tak, fordi du gav mig en undskyldning!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kim Fritze Sillasen

Dato : 28-10-05 19:41

> Mi forstår jeg ingenting -har du ikke lige indrømmet at du har slået en
> sagsbehandler, men at du klarede frisag?

Der er vist forskel på BJ og BT?

Mvh. Kim, Aalborg.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 28-10-05 19:47

"Kim Fritze Sillasen" <Fritze76NOSPAM@hotmail.com> skrev i
en meddelelse

> Der er vist forskel på BJ og BT?

javist - jeg må have forvekslet de to initialer på en eller
anden måde -det må være mine briller, der skal til eftersyn
eller også skal jeg til at lære braille (punktskrift) -jeg
synes nok at mine øjne er blevet en smule dårligere her på
det sidste.

--
ahw

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 28-10-05 19:31

> [...]
> Og meget kort fortalt har jeg selv været i den situation
>
> Min daværende Socialrådgiver fik mig selv derud hvor han

Med andre ord: du var skyldig, men klarede frisag -
> [...]
> Og blev derefter frikendt i retten.. Der var ingen vidner,
> og min advokat fik åbenbart sået usikkerhed om hvad der

Du var med andre ord heldig og klarede frisag fordi du løj i
retten; du sagde jo ikke at du have slået sagsbehandleren
vel? Men det var naturligvis din ret som sigtet.

> Så hvis hun ikke allerede er blevet afhentet, tror jeg
> ikke der sker mere..

Det kan man aldrig vide.

At slå folk i deres tjeneste er foragteligt - og selvom de -
som du skriver - kan være øretæveindbydende, så er det
forbudt at øve vold, og det bør naturligvis straffes. At
systemet ikke er perfekt ser vi jo med din sag. Men der er
ingen tvivl om at du har klaret frisag på baggrund af det
uperfekte system. Og jeg er da enig: når anklagemyndigheden
ikke kan bevise tingene, så du kan dømmes, så skal du
frikendes- men det får mig ikke til at sige at det så var
rigtigt at slå folk.

--
ahw

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-10-05 18:30

BJ explained :
> Der findes faktisk mennesker i systemet som er øretæveindbydende.

Præcis som de findes uden for "systemet" :)

Fra : BJ

Dato : 28-10-05 18:44

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Præcis som de findes uden for "systemet" :)

De er betragtelig nemmere at komme om ved.

De bliver behandlet af en uvildig instans eller du kan også finde et andet
sted at "handle".

"Systemet" kan du ikke komme uden om...;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-10-05 19:04

In article <43626353$0$2084$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, BJ wrote:

> [...]
> sted at "handle".
>
> "Systemet" kan du ikke komme uden om...;)

Jo da. Find et job, og lev et ærligt liv. Selvfølgelig får man
ind imellem en selvangivelse og et girokort. Men man behøver ikke
møde mennesker i systemet.

Fra : BJ

Dato : 28-10-05 19:11

KLIP

> Jo da. Find et job, og lev et ærligt liv. Selvfølgelig får man
> ind imellem en selvangivelse og et girokort. Men man behøver ikke
> møde mennesker i systemet.

Vi kan jo ikke alle være lønmodtagere.....

.... men heldigvis ikke så meget som tidligere.

Nu kan borgeren/lønmodtageren/arbejdsgiveren/den selvstændige jo klare det
hele via internettet.

Så kan omkostningerne også sættes ned samt en del af "overskuddet" flyttes
over til mere betrængte services....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-10-05 19:03

In article <43625284$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, BJ wrote:

> "Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Du har helt ret.
>
> Der findes faktisk mennesker i systemet som er øretæveindbydende.

Så er det bare at få systemet til at straffe dem. Det vil ihvertfald
være min reaktion hvis jeg oplevede noget sådant. Fysisk vold er ikke
noget jeg tyer til.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 28-10-05 19:34

> [...]
> meget til at læsset tipper
>
> Selvfølgelig er det uacceptabelt, men samtidig ret
> menneskeligt og kan være og er det ofte undskyldeligt

Det er aldrig undskyldeligt at slå på folk -

--
ahw

Fra : Rea721

Dato : 28-10-05 21:24

I news:43626f0b$0$84023$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
skrev Arne H. Wilstrup følgende tekst:

> Det er aldrig undskyldeligt at slå på folk -

Man skal aldrig sige aldrig.

Jeg kan fint finde på situationer hvor det både er undskyldeligt og oveni
købet lovligt.

Man må bruge den fornødne "Vold" til feks at forhindre et livstruende angreb
på dig selv...eller et volds angreb på andre.

Læs straffelovens § 13 og 14.
§ 13. Handlinger foretagne i nødværge er straffri, for så vidt de har været
nødvendige for at modstå eller afværge et påbegyndt eller overhængende
uretmæssigt angreb og ikke åbenbart går ud over, hvad der under hensyn til
angrebets farlighed, angriberens person og det angrebne retsgodes betydning
er forsvarligt.

Stk. 2. Overskrider nogen grænserne for lovligt nødværge, bliver han dog
straffri, hvis overskridelsen er rimeligt begrundet i den ved angrebet
fremkaldte skræk eller ophidselse.

Stk. 3. Tilsvarende regler finder anvendelse på handlinger, som er
nødvendige for på retmæssig måde at skaffe lovlige påbud adlydt, iværksætte
en lovlig pågribelse eller hindre en fanges eller tvangsanbragt persons
rømning.

§ 14. En handling, der ellers ville være strafbar, straffes ikke, når den
var nødvendig til afværgelse af truende skade på person eller gods, og
lovovertrædelsen måtte anses for at være af forholdsvis underordnet
betydning.

--
Rea721 AKA Leon Andrea skod3[remove]@721.dk
Flyudlejning, Skoleflyvning, Taxaflyvning, Rundflyvning

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-10-05 22:29

"Arne H. Wilstrup" wrote

> Det er aldrig undskyldeligt at slå på folk -

Tjahh, du lever sikkert dit intetsigende borgelige liv uden megen slinger i
valsen og uden megen indhold
Vær du glad for det

Menneskeheden er nu engang sådan indrettet at der er nogle
forsvarsmekanismer der per refleks træder til når ens kæreste er truet

Og ja det sker også i Danmark - i dag

Metoderne til at "slå" igen kan være utallige og bør så absolut ikke at være
voldelige for da har man "tabt" på forhånd, men volden viser dog at der er
håb, en reaktion fremfor apati hvor der er ikke er meget at stille op

- Peter

Fra : Kent Rådbjerg

Dato : 29-10-05 00:39

"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Det er aldrig undskyldeligt at slå på folk -

Du kan ganske enkelt ikke forestille dig en situation overhovedet, hvor det
er undskyldeligt at slå på en anden person?

Mvh
Kent.

Fra : Lyrik

Dato : 29-10-05 02:33

> [...]
> Jeg er selv dybt chokeret over hændelsen, og havde ingen idé om at jeg
> kunne køre sådan op og blive så vred og voldsom.
+++++++++++++++++++++++++++++++++
Indikerer utilregnelighed i gerningsøjeblikket. Momentan sindsforvirring?
Stress? Meget formildende.
Før i tiden var det kotyme at kvinder retsligt blev erklæret utilregnelige.
De havde jo menstruation. Således kunne man ikke kræve dem til regnskab for
deres medfødte biologiske "uregerlighed".
Deres far eller deres mand skulle stå til regnskab for dem. Ak ja! Nu kan
de selv.

> Jeg er blevet meldt til politiet, men har endnu intet hørt fra dem.
> Hvordan kan jeg forvente sagens forløb, og hvilken straf får man for sådan
> en episode?
>
> Med venlig hilsen Camilla
++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Folk klager og klager, anmelder og anmelder. En psykisk syg som følte sig
påtvunget regler greb i sin sindsforvirring ud efter et personale. "Et lille
hiv og en lille modvillig bevægelse."
Personalet anklagede hende for vold og hun kom i retten og fik 40 dage
betinget og besudlet sin straffeattest.
Hun blev lidt mere psykisk syg af episoden. Selvværd skal vi vist ikke
snakke om.

Jeg håber at dit temperamentsudbrud som sikkert bunder i stress ikke får
konsekvenser.

Hilsen
Jens

Fra : Camilla Pedersen

Dato : 31-10-05 12:04

> Jeg håber at dit temperamentsudbrud som sikkert bunder i stress ikke får
> konsekvenser.
>
> Hilsen
> Jens

Hej.

Jeg har været hos politiet i dag (jeg gik ganske frivilligt derhen sammen
med min mor, da jeg ikke er blevet indkaldt) og vi fik en god snak om
tingene.

Han mener ikke min sag er så alvorlig at der skal rejses sigtelse imod mig,
men han kan ikke træffe den beslutning alene, juristerne på hovedkontoret i
Viborg skal først se på sagen.

Vi var 100% enige om at jeg havde brug for "en social indsats" og ikke en
straf, men at gør man noget ulovligt så må man også stå til regnskab, og det
er jeg naturligvis parat til, hvis det viser sig at sagen ikke kan afsluttes
her.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 31-10-05 12:20

"Camilla Pedersen" wrote

> Vi var 100% enige om at jeg havde brug for "en social indsats" og ikke en
> straf

Undersøg mulighederne for at have en bisidder med næste gang du skal i
"clinch" med kommunen
Det kan fremme ekspeditionen

Held og lykke

- Peter

Fra : blue

Dato : 31-10-05 15:57

> Han mener ikke min sag er så alvorlig at der skal rejses sigtelse imod
> mig, men han kan ikke træffe den beslutning alene, juristerne på
> hovedkontoret i Viborg skal først se på sagen.

Det lyder jo herligt og det er fint, at du holder gruppen underrettet

Fra : BJ

Dato : 31-10-05 15:58

> [...]

> straf, men at gør man noget ulovligt så må man også stå til regnskab, og
> det er jeg naturligvis parat til, hvis det viser sig at sagen ikke kan

Ja, du kan jo nok ikke nøjes med en "næse".

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kim Hansen

Dato : 03-11-05 05:31

nu kan jeg desværre ikke se de første indlæg... men tag et godt råd fra en
der er dømt for vold... ALDRIG snak med politiet uden en advokat!!!!! de vil
kun kaste dig i spjældet og det kan ikke være længe og hurtigt nok!!!

jeg havde ikke advokat på da jeg aftalte min første afhøring med politiet...
men en bekendt gav mig det råd at få en advokat på... da jeg fortalte politi
manden at han skulle aftale en tid med min advokat.... så blev han mildest
talt snot sur! men det reddede min røv!

og ja self mener jeg at jeg var uskyldig:) men blev faktisk oss frikendt for
det meste og kun dømt for at jeg bankede ham den ene 2 gange....! kan godt
uddybe men jo ikke det det handler om her...!