Rep. af ydermure ved boligselskab
Fra : rlauritsen

Dato : 28-10-05 07:23

Hej,

Her hvor vi bor har boligselskabet bestemt, at nu skal der reparareres
ydermure. De har ikke informeret os om, at der skulle komme en murer.For 3 -
4 uger siden startede mureren med ydermurene udenfor vores lejl. og jeg
skrev en mail til boligselskabet om de ikke skulle informere os om det. Det
eneste svar jeg fik var, at det var planlagt til 1½ uge. Nu er det vidst 4.
uge og nu er mureren lige gået i gang med vores altan som er et indhak.
Sovevær. er lige på den anden side. Endnu engang har vi ikke hørt noget om
det. Vi kunne se at mureren var ved at pakke noget i går, og gik ud fra at
han snart var færdig. Men så i dag kl. 7.30 starter han minsandten på
voresaltan lige udenfor sovevær.

Skulle vi ikke have haft information? Eller kan man bare ikke gøre noget som
lejer?

På forhånd tak.

Fra : per christoffersen

Dato : 28-10-05 09:12

"rlauritsen" <rlauritsen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Skulle vi ikke have haft information? Eller kan man bare ikke gøre noget
> som lejer?

Når der skal foretages arbejder på det lejede område skal det varsles i god
tid.
Udvendige arbejder, som ikke berører det enkelte lejemål kan gennemføres
uden varsling, men når de berører lejemplet (hvad det feks. gør, når det
foregår på altan eller tilhørende have), så skal det varsles.

Afhængig af din boligform er det lejeloven eller Lov om leje af almennyttige
boliger der regulerer. Jeg husker ikke om der forskel på varslingsfristerne
i de to love, - i Lejeloven er fristen 6 uger, hvis det ikke er til
væsentlig gene.

/Per

Fra : MAndersen

Dato : 28-10-05 14:24

> [...]
> minsandten på voresaltan lige udenfor sovevær.
>
> Skulle vi ikke have haft information? Eller kan man bare ikke gøre noget

Hvad ville du have gjort hvis du vidste det?
Bortset fra at du måske skal tidligere op, hvad gener er der så?
Vil du ikke gerne have en pænere bygning?

MAndersen

Fra : rlauritsen

Dato : 28-10-05 19:52

> Hvad ville du have gjort hvis du vidste det?

Gået tidligere i seng / måske sovet andet sted.

> Bortset fra at du måske skal tidligere op, hvad gener er der så?

Tjaaa.

> Vil du ikke gerne have en pænere bygning?

Jeg er såmænd ligeglad med hvordan den ser ud udvendig, men hvis den er utæt
er det selvfølgelig smartest at få lavet.

Fra : Martin Petersen

Dato : 30-10-05 16:18

rlauritsen (rlauritsen@ofir.dk) skrev i
4361c3c4$0$1769$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
> [...]
> var ved at pakke noget i går, og gik ud fra at han snart var færdig.
> Men så i dag kl. 7.30 starter han minsandten på voresaltan lige

Har du natarbejde? Ellers kan jeg da ikke se problemet...

--
Martin Petersen