On Wed, 26 Oct 2005 22:23:56 +0200, Peter Bjoern <PeterNOSPAM@mail.dk>
wrote:
>On Wed, 26 Oct 2005 14:35:00 +0200, Henrik Madsen
><hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> wrote in dk.videnskab.jura:
>
>>Jeg er kunde hos falck. Abbonementet er et ganske almindeligt blåt bil
>>abbonement.
>>
>>Har lige modtaget et brev fra Falck om at de nu vælger at inkludere et
>>af de andre produkter som de sælger "Falck personhjælp" ... Samtidigt
>>sætter de så lige abbonementet op med 50 Kr årligt..
>
>Jeg har modtaget samme brev som dig med meddelelsen om at nu vil de give mig
>nogle flere ydelser (som jeg ikke har brug for eller ønsker) og samtidig vil de
>sætte prisen op.
>
>De er dog så flinke at skrive at jeg "naturligvis altid kan sige nej tak" og
>hvis jeg ikke ønsker den ekstra dækning kan jeg da melde den fra via telefon,
>e-mail eller svarkort.
>
>Men jeg ønsker aldeles ikke at skulle foretage mig noget aktivt for at slippe
>for at købe en ekstra vare jeg aldrig har bedt om
>
>Det kan umuligt være i overensstemmelse med god markedsføringsskik og jeg har
>overvejet at anmelde sagen til Forbrugerombudsmanden og så i øvrigt helt opsige
>mit Falckabonnement.
Hej Peter
Jeg har været inde på
www.dr.dk/kontant og meldt dem der. Som en
tidligere skribent siger så har de for nyligt været i kontant og blive
hudflettet fordi de ikke overholder markedsføringsreglerne.
Mit råd er at du går ind på kontant's side og skriver til dem og
forklarer omkring brevet. Jo flere der skriver jo større er chancerne
jo nok for at de tager "sagen"..
Syntes det er noget forbandet svineri at gøre det på den måde for
uanset hvad så koster det mig penge at sige fra (Benzin til bil ved
brev, minuttakst ved telefon og strøm og tid hvis jeg skal maile
dem)..
Jeg har været ved at undersøge lidt og jeg betaler pt 800 Kr. for
Falck abbonement men kan tilsyneladende få samme produkt hos Dansk
Autohjælp for 545 Kr. jeg regner med at skifte snarest, gider ikke at
Falck ringer og skriver hele tiden...
Har et vennepar, der opsnappede falck at de har fået barn og straks
ringede en sælger fra falck og ville sælge et baby abbonement,
sælgeren var meget påtrængende og bebrejdede nærmest moderen at hun
ikke ville det bedste for sit barn når hun sådan sagde nej....Det
endte med at hun af ren og skær dårlig samvittighed købte abbonementet
.... Det kan fanme heller ikke være rigtigt at de skal sælge på den
måde. Går og glæder mig lidt til den dag de ringer her når fruen har
født, vi har allerede nu aftalt at hun skal henvise til mig og så skal
jeg satangodyleme sørge for at forklare den telefonsælger der ringer
hvad han/hun er lavet af og hvad min mening om deres salgsmetoder
er....SÅ bliver jeg sgu harm..
Henrik