Må man ændre vilkår indenfor bindingsperio~
Fra : JIMMI

Dato : 25-10-05 18:34

Jeg tegnede et abonnement hos tele2 for et halvt år siden. Det gik ud på at
jeg til en fast pris per måned talte gratis efter kl 18.30, men så ændrede
tele2 det, så det først var efter kl 19.30. De ændrede det indenfor den
bindingsperiode på 6 måneder som jeg er bundet i.

Må man gerne det?

Og hvor kan jeg læse i loven omkring dette?

Vh jimmi

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-10-05 19:57

Den 25-10-05 19.34 skrev JIMMI følgende:

> [...]
> tele2 det, så det først var efter kl 19.30. De ændrede det indenfor den
> bindingsperiode på 6 måneder som jeg er bundet i.

Det afhænger af, hvad der står i deres abonnementsbetingelser, men mon
ikke de netop har sørget for at gøre den slags muligt. Til gengæld kan
du muligvis opsige abonnementet, selvom bindingsperioden ikke er udløbet.

> Og hvor kan jeg læse i loven omkring dette?

Du skal have fat i aftaleloven:
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A19960078129-REGL

Men du finder nok flere svar ved at nærlæse abonnementsbetingelserne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug computeren som båndoptager, og optag direkte i mp3-formatet med det

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 27-10-05 19:51

JIMMI wrote:
> [...]
> bindingsperiode på 6 måneder som jeg er bundet i.
>
> Må man gerne det?
>
> Og hvor kan jeg læse i loven omkring dette?

Jeg har arbejdet på telia og kender lidt til denne sag. Faktum er, at
man som kunde hos Tele2 er i sin gode ret til at flytte selskab uden
videre, da den ½ årige aftale man har indgået med dem, ikke længere er
gældende som følge af deres kontraktbrud.

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as