Dankort uden kode eller underskrift??
Fra : wolff13@gmail.com

Dato : 13-10-05 13:49

Hej Allesammen

DA jeg i går var inde og få en pizze betalte jeg med dankort, intet
mystisk der

Det var en af de automater, hvor man ikke skal indtaste sin kode. Han
giver mig en kvitering og jeg spørger om jeg ikke skal skrive under
nogen steder. Men det siger han at det ikke er nødvendig.
Er det lovligt? Kan han så bevise at det er mig der har brugt
dankortet?

Fra : -=JF=- arb

Dato : 13-10-05 13:58

<wolff13@gmail.com> skrev i en meddelelse

Er det lovligt? Kan han så bevise at det er mig der har brugt
dankortet?

Det har kørt i flere år på Storebæltsbroen, og er for nyligt indført i
lufthavnsparkeringen - så lovligheden er nu nok OK

Mvh John

Fra : Lars Knudsen

Dato : 13-10-05 14:12

Hej,

On Thu, 13 Oct 2005 14:58:00 +0200, "-=JF=- arb"
<oplyses@ikke.invalid> wrote:

> [...]
>
>Det har kørt i flere år på Storebæltsbroen, og er for nyligt indført i
>lufthavnsparkeringen - så lovligheden er nu nok OK

Problemet kommer nok først hvis kortholder klager over transaktionen,
så har butikken et problem med bevisbyrden og må nok æde tabet.

** Lars

Fra : -=JF=- arb

Dato : 13-10-05 14:31

"Lars Knudsen" <larsdelete@deletelandligt.dk> skrev i en meddelelse

> Problemet kommer nok først hvis kortholder klager over transaktionen,
> så har butikken et problem med bevisbyrden og må nok æde tabet.

Når det er beløb i den størrelse er det nok PBS der lider tabet.

Fra : per christoffersen

Dato : 13-10-05 14:35

"Lars Knudsen" <larsdelete@deletelandligt.dk> skrev i en meddelelse
> Problemet kommer nok først hvis kortholder klager over transaktionen,
> så har butikken et problem med bevisbyrden og må nok æde tabet.

Kortindehaver kan ihvertfald kun hæfte for misbrug, hvis der er anvendt
pinkode eller underskrift. Det følger af Lov om visse betalingsmidler.

/Per

Fra : Claus E Beyer

Dato : 13-10-05 15:48

"-=JF=- arb" <oplyses@ikke.invalid> skrev i

> [...]

> Det har kørt i flere år på Storebæltsbroen, og er for nyligt indført i
> lufthavnsparkeringen - så lovligheden er nu nok OK

Jeg startede en tråd om emnet mellem jul og nytår 2004,
»Dankort-betaling uden PIN eller underskrift ?«.
For dem der evt. kunne være interesseret i svarene fra dengang:
http://groups.google.com/group/dk.videnskab.jura/browse_frm/thread/63ee736ffa4c65e0?q=%22I+g%C3%A5r+parkerede+jeg+i+en+parkeringsk%C3%A6lder+i+K%C3%B8benhavn,+hvor+man+registrerer+sit%22+author:ceb.news@gmail.com&hl=da

-cb

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-05 03:19

-=JF=- arb wrote:
> <wolff13@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Er det lovligt? Kan han så bevise at det er mig der har brugt
> dankortet?
>
> Det har kørt i flere år på Storebæltsbroen,

Er det så med lavprofil ?

Fra : -=JF=- arb

Dato : 14-10-05 08:40

<Jens> skrev i en meddelelse

> Er det så med lavprofil ?

Det har vist ikke betydning, når bare mønstret er i orden

Fra : Henrik Madsen

Dato : 16-10-05 22:03

<oplyses@ikke.invalid> wrote:

>Det har kørt i flere år på Storebæltsbroen, og er for nyligt indført i
>lufthavnsparkeringen - så lovligheden er nu nok OK

De har også fået det på diverse parkometre, så kører man kortet
igennem og får en bon og når man forlader så kører man det lige
igennem igen for at "lukke regningen" .. Ganske smart for så tvinges
man ikke til at betale for meget hvis man ikke lige ved hvor længe man
skal holde der.

Henrik