Ophævelse af cykelkøb?
Fra : Fatter Brik

Dato : 12-10-05 05:23

Jeg håber at få et par gode argumenter og gerne lovhenvisninger som jeg kan
bruge overfor min cykjelhandler.

Jeg købte for 3 måneder siden en cykel. Først røg kranken, den blev skiftet.
Så røg et tandhjul i bagkransen, den blev så også skiftet, men der er stadig
og har hele tiden været problemer med gearskiftet. Så endelig forleden
skulle jeg op på cyklen og den ene pedalarm røg af! Jeg styrtede, dog uden
person eller anden skade.

Nu er det så jeg har fået nok! Cyklen lever på ingen måde op til mine
(rimelige)forventninger om et sikkert køretøj, men hvilke argumenter og
paragraffer skal jeg bruge overfor min cykelhandler når jeg vil hæve købet?
og er mit ønske om at høæve købet rimeligt jfr. dansk lov?

på forhånd tak for svar.

:)

Fra : Klaus H

Dato : 12-10-05 22:30

"Fatter Brik" <Fatter@brik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> paragraffer skal jeg bruge overfor min cykelhandler når jeg vil hæve
> købet? og er mit ønske om at høæve købet rimeligt jfr. dansk lov?

Hæv handelen med begrundelsen at den endnu ikke er i orden trods flere
reparationsforsøg.

Klaus H