Dømt til at betale xxx kr
Fra : Jan Kristensen

Dato : 11-10-05 19:46

Hejsa..!

Jeg er i den (u)heldige situation at min tidligere arbejdsgiver er blevet
dømt til at betale 10000,- for manglende ansettelses kontrakt, samt 30000,-
i manglende ferie betaling, skal indbetales til feriekonto. Og 4500,- i sags
omkostninger.!

Men nu er det så jeg lige skal høre nogle af de kloge hoveder her.! Mine
ferie penge får jeg af "lønmodtagernes garranti fond" (har min fagdorening,
som har kørt sagen, fortalt mig). Men hvis han ikke betaler de sidste
14500,- der jo er nogle der skal betales til mig..! Hvad pokker gør jeg hvis
de ikke bliver betalt.? Skal jeg have foden til at hente værdier for
pengende eller hvad.?

Desuden er der i samme sag en manglende "Tjenesteattest" som også skal
laves, og udleveres til mig. Men der har jeg hørt at der skal politiet
blandes ind i det hvis den ikke bliver lavet som retten har sagt den skal.
Men hvad er straffen for at ignorere dette.? Og hvad kan politiet egentlig
gøre ved det.? Det er noget med at det kan staffes med hæfte. Men kan det
virkelig passe ?

Ved godt det var mange spørgsmål på en gang.! Men jeg håber der er en der
kan give svar på dette.!

---
Jan Kristensen

Fra : Joke

Dato : 12-10-05 13:03

"Jan Kristensen" <jan.kristensen@besked.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> de sidste 14500,- der jo er nogle der skal betales til mig..! Hvad pokker
De 4500,- er vel din fagforenings da du skriver de har kørt sagen er
sagsomkostningerne vel også deres udgift.

Eller har du selv betalt for sagen ?, hvis ja hvilken fagforening er det så
(hvis det er min finder jeg en ny)

Hilsen

Johnny

Fra : Jan Kristensen

Dato : 12-10-05 15:06

> De 4500,- er vel din fagforenings da du skriver de har kørt sagen er
> sagsomkostningerne vel også deres udgift.
Det er da muligt.! Men det er som sådan også ligegyldigt, i lyset af at jeg
jo stadig har noget tilgode som jeg ikke er helt klar over hvordan pokker
jeg får.!

> Eller har du selv betalt for sagen ?, hvis ja hvilken fagforening er det
> så (hvis det er min finder jeg en ny)
Jeg har da selv haft udgifter også, men rigtigt fagforeningen har betalt
advokaten.!

---
Jan Kristensen.