Vedr. Husleje (ERHVERV)
Fra : Willi Rouainia

Dato : 08-10-05 14:38

Hej med jer

Vi er lejer i et lokale hvor vi giver ca 7500 kr ex moms, for at være i
disse lokaler.

Vi fandt ud af at vores nabo som har nøjagtig samme kvm plads giver ca det
halve i husleje.. er dette lovligt ? for udlejers vedkommende ?

kan LO evt gøre noget for os synes det er liidt strengt at vi skal give
dobbelt op

--
Venlig Hilsen

Willi Rouainia

Fra : KNT

Dato : 08-10-05 15:29

Uanset hvor urimeligt I synes det er , må I bare konstatere at naboen har
været bedre til at forhandle kontrakt end I har.

Knud

Fra : Willi Rouainia

Dato : 08-10-05 16:36

Problemet er jo at jeg ikke har forhandlet med nogen som helst... jeg
"købte" (afståelse) af en anden mand jo... som sagde huslejen var så og så
meget ..

vh

willi

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-10-05 16:50

> Problemet er jo at jeg ikke har forhandlet med nogen som helst... jeg
> "købte" (afståelse) af en anden mand jo... som sagde huslejen var
> så og så meget ..

Læs Knuds svar én gang til - langsomt...

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 9/25/05)

Fra : Willi Rouainia

Dato : 08-10-05 18:07

????

Fra : KNT

Dato : 09-10-05 06:10

Har du slet ikke forhandlet med udlejer kan jeg da godt forstå du er blevet
'snydt' - men er det udlejers problem? Det virker ikke ok at pudse nogen som
helst myndighed på ham bare fordi du har været en smule naiv.

Fra : Willi Rouainia

Dato : 08-10-05 18:11

jeg kan jo ikke forhandle med personen som har haft lejemålet før mig, det
er jo KUN udlejer som kan fastætte beløbet... men alt det fnidder fnadder
er oz ligegyldigt

jeg vil bare høre om juridisk jeg kan gør noget via LO
vil gerne høre fra EKSPERTER og ikke "kloge" hoveder

vh

willi

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-10-05 18:38

"Willi Rouainia" wrote

> jeg vil bare høre om juridisk jeg kan gør noget via LO

Hvem er LO?

> vil gerne høre fra EKSPERTER og ikke "kloge" hoveder

Kontakt en advokat

- Peter

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-10-05 02:02

Willi Rouainia explained :
> vil gerne høre fra EKSPERTER og ikke "kloge" hoveder

Hvad laver du så i en nyhedsgruppe ?

Fra : alexbo

Dato : 08-10-05 18:31

"Willi Rouainia" skrev

> synes det er liidt strengt at vi skal give dobbelt op

Det gør I heller ikke, jeres leje er som den skal være, den har den højde I
er villige til at betale.
Det er naboen som får det billigt, sikkert fordi han har haft lejemålet
længere, en langtidskontrakt, eller truer med at flytte når ejeren truer med
lejeforhøjelse.

Hvis I vil have lejenedsættelse så sig det til ejeren.

mvh
Alex Christensen

Fra : Willi Rouainia

Dato : 09-10-05 10:03

Bare glem det... denne tråd lukker og slukker her..

jeg tager fat i min advokat mandag morgen...

Skægt at news grupperne altid skal handle om at hakke på folk... havde dog
ikke forstillet mig at det skulle ske herinde

Fra : Poul Christensen

Dato : 09-10-05 10:46

"Willi Rouainia" <willi@thekrew.dk> wrote in

> Skægt at news grupperne altid skal handle om at hakke på folk... havde
> dog ikke forstillet mig at det skulle ske herinde

Jeg ser ikke spor hakkeri i Alex's indlæg. Det er rent informativt.

Med venlig hilsen
Poul Christensen

Fra : Holst

Dato : 09-10-05 11:00

Willi Rouainia wrote:

> Bare glem det... denne tråd lukker og slukker her..
>
> jeg tager fat i min advokat mandag morgen...

Hvorfor da ikke tage fat i udlejeren i stedet?

> Skægt at news grupperne altid skal handle om at hakke på folk... havde dog
> ikke forstillet mig at det skulle ske herinde

Hvem hakker på dig? Du får blot at vide, at du sikkert har været
dårligere til at forhandle dig til en aftale hos udlejeren end naboen.

Måske skulle du læse Alex' indlæg igen.

Fra : Geert Lund

Dato : 09-10-05 12:26

Willi Rouainia wrote:

> Skægt at news grupperne altid skal handle om at hakke på folk... havde dog
> ikke forstillet mig at det skulle ske herinde

Hvordan kan det være at hakke? Fordi folk ikke fortæller dig det du
gerne vil høre?

Geert Lund

Fra : alexbo

Dato : 09-10-05 13:54

"Willi Rouainia" skrev

> Skægt at news grupperne altid skal handle om at hakke på folk... havde dog
> ikke forstillet mig at det skulle ske herinde

Jo det sker tit,
Spørgere der ikke får de svar de vil have, hakker gladeligt på dem der giver
sig tid til at svare.

Du læser nok ikke dette, men andre kan måske få glæde af en lille
vejledning i huslejeforhandling.

Man starter med at læse sin kontrakt, navnlig bestemmelserne om ændring,
opsigelse og salg af godwill.
Så går man ud på markedet og ser hvad alternativ der findes til den
nuværende situation.
Derefter beslutter man hvor stor en husleje man vil acceptere, hvis man skal
blive hvor man er.

Så skriver man til ejer om et ønske om en huslejeændring, og foreslår
samtidig en ny huslejestørrelse.
Derefter gælder det om at forhandle sig frem til en ny kontrakt, man skal
bare vide med sig selv, om man ønsker at bruge flyttetruslen, og om man tror
den virker.

Kan man selv finde et andet sted, kan ejer finde en anden lejer, det er
nøglen til resultatet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Willi Rouainia

Dato : 09-10-05 17:46

Tak for den info.

Anyways... beklager mit sure opstød

men jeg havde bare håbet på at folk kom med evt paragraffer osv.. om det så
skulle være til min eller udlejers fordel... derfor høre jeg lige min
advokat imorgen...

hav en go søndag

vh

willi

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-10-05 00:36

> men jeg havde bare håbet på at folk kom med evt paragraffer osv.. om
> det så skulle være til min eller udlejers fordel... derfor høre jeg
> lige min advokat imorgen...

Han vil sige det samme, som du har fået at vide her. Han vil dog forlange
betaling for at sige det.