Fortielse fra sælger
Fra : Helle Andersen

Dato : 05-10-05 08:56

Jeg har købt et hus i november 2004. Der har efterhånden været en del
"detajler", som sælger har fortiet og nu har jeg snart fået nok.

Jeg har nu modtaget et brev, hvor det lokale Miljøcenter varsler et påbud om
sløjfning af den gamle brønd på grunden.

De skriver, at kommunen har skrevet til sælger den 12.12.93, samt udsendt
pressemedelelse i den lokale avis i januar 2004, hvor de har anmodet ejere
om at sløjfe de overflødige brøndboringer.

Jeg køber først huset i november 2004 og hverken ejendomsmægler eller sælger
har nævnt et ord om dette.

Nu kommer jeg så igen til at stå med en udgift på noget, som jeg mener er
uretmæssigt. Jeg ved ikke hvad det koster, men det lyder dyrt

Mit spørgsmål er så, om sælger hæfter, når der nu er tale om en bevidst
fortielse? Eller er det ejerskifteforsikringen, selvom det ikke er en skade?
Eller må jeg æde den selv? Vil det være en god idé at kontakte min advokat?

På forhånd tak.

Helle Andersen

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 05-10-05 11:05

"Helle Andersen" <abyssinianFJERN@pc.dk> wrote in message
> [...]
> pressemedelelse i den lokale avis i januar 2004, hvor de har anmodet ejere
> om at sløjfe de overflødige brøndboringer.

Hvis du bor i lokalområdet, så kan man måske hævde at du selv burde have
været opmærksom på sagen.

> [...]
>
> Nu kommer jeg så igen til at stå med en udgift på noget, som jeg mener er
> uretmæssigt. Jeg ved ikke hvad det koster, men det lyder dyrt

Det KAN det også være

Vil det være en god idé at kontakte min advokat?

Ja

Peter