Iflg. kontrakten ? - What to do, what to d~
Fra : t-t-one

Dato : 05-10-05 08:27

Hej Gruppe.

Jeg har en shop på nettet, som i sin tid har solgt en varer på afbetaling.
Da købet fandt sted blev der betalt en "lille" udbetaling, og en kontakt
blev skrevet mht. afbetaling ?

Nu har køber ikke afbetalt noget i 3 perioder, Hvad kan man gøre ?
Han bliver ved med at udskyde betalingen ?

Behøves flere oplysninger, kommer jeg gerne med dem ? :)

M.v.h
t-t-one

Fra : Peter

Dato : 05-10-05 08:31

"t-t-one" <tocone4@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Han bliver ved med at udskyde betalingen ?
>
> Behøves flere oplysninger, kommer jeg gerne med dem ? :)

Vil skal have hele kontraktens ordlyd. Du må godt slette navne mv.

/Peter

--
Ovenstående er alene udtryk for min personlige opfattelse og er ikke udtryk
for juridisk rådgivning. I sager af betydning må det tilrådes at søge reel

Fra : t-t-one

Dato : 05-10-05 10:08

Her er lidt info om kontrakten :

- Der betales afdrag ved hver afholdt turneringsdato, dog på
minimum --- kr indtil hele det skyldige beløb på kr. ---,- er betalt.
Turneringsdatoerne oplyses til sælger.

- Køber er ansvarlig for omhyggelig og god behandling af materiellet
og er forpligtet til at holde materiellet forsvarligt vedligeholdt for egen
regning indtil købet er betalt.

- Køber er forpligtet til at holde materiellet fuldt forsikret mod
tyveri, brand og anden hændelig skade.

- Når beløbet på ialt kr. ---,- er betalt, er Køber endelig ejer af
materiellet.

- Såfremt vilkårene i denne kontrakt misligholdes, skal køber for
egen regning returnere materiellet i samme stand som ved købet.

- Afhentet af køber i perfekt stand. Fragt er derfor på købers fulde
ansvar.

Varen er 3 pokerborde, derfor står der noget om turneringsdatoer ?

Der er afholdt så vidt vides 3 turneringer, ellers har køberen heller ikke
skrevet mht. turneringerne som kontrakten også siger.

Hilsen

t-t-one

Fra : Peter

Dato : 05-10-05 11:18

> Her er lidt info om kontrakten :

Hvad er prisen og hvad er udbetalingen og er køber erhvervsdrivende?

/Peter

Fra : t-t-one

Dato : 05-10-05 11:29

prisen var 3*1700 kr. (1700 pr. bord)

Da jeg kendte køberen "lidt" blev vi enige om en udbetaling på 800,-
ved hver turnering skulle de så betale min. 500 kr. (3 afholdt)
Køber er privat person !

t-t-one

Fra : Peter

Dato : 06-10-05 16:01

> prisen var 3*1700 kr. (1700 pr. bord)
>
> Da jeg kendte køberen "lidt" blev vi enige om en udbetaling på 800,-
> ved hver turnering skulle de så betale min. 500 kr. (3 afholdt)
> Køber er privat person !

Du har et problem. Dit ejendomsforbehold er ikke gyldigt da udbetalingen er
for lille, jf. Kreditaftaleloven § 34. Du kan således ikke bare tage
købsgenstanden tilbage. Du må få et frivilligt forlig af skyldneren eller
stævne denne.

/Peter