Forbedring af lekebolig
Fra : Peter

Dato : 03-10-05 22:37

davs i gruppen

Jeg bor til leje i et rækkehus ejet af et socialt boligselskab.
Min nabo byggede fra ca. 1½ år siden en carport, selvfølgelig med tilladelse
fra boligselskabet og nødvendig byggetilladelse fra kommunen.
Nu skal naboen flytte, og boligselskabet forsøger at skubbe carporten over
på evt. ny lejer, eller nedrivning hvis vedkommende ikke vil købe den.
Kan de gøre det, eller skal det ses som en boligforbedring, som
boligselskabet er tvunget til at "købe".
Hvem skal i så fald prissætte carporten, eller er det et spørgsmål om
materiale kvitteringer (naboens søn byggede selv carporten)
Der hører normalt ikke carport til husene, men kun 2 åbne parkeringspladser
pr. hus, foran husene.

PeterB

Fra : alexbo

Dato : 04-10-05 20:50

"Peter" skrev
> Nu skal naboen flytte, og boligselskabet forsøger at skubbe carporten over
> på evt. ny lejer, eller nedrivning hvis vedkommende ikke vil købe den.

Jeg kan ikke helt gennemskue om dette at naboen har fået tilladelse fra
boligselskabet, betyder at han har overholdt de gældende betingelser for at
bruge råderetten.

Her kan du og naboen læse om råderetten.
http://www.llo.dk/sw284.asp

mvh
Alex Christensen