kontingent - udmeldelse.
Fra : Lasse Madsen

Dato : 03-10-05 09:54

Hej

Jeg har været medlem af en svæveflyve klub i nordjylland siden den 12/07-05
som jeg i dag har meddelt dem at jeg ønsker at melde mig ud af jeg får så at
vide at jeg skal fortsætte med at betale kontingent frem til 01/01-06 dette
står ikke nævnt i de brochure jeg indmeldte mig efter, ej heller på deres
hjemmeside www.termik.dk (under priser - tilbud 3).

Jeg har aldrig skrevet under på nogen indmeldelse blot betalt deres
startpakke tilbud 3 ind på deres giro konto som følge deres hjemmeside
indebærer at alt er betalt i 4 måneder (har stadigvæk denne måned igen på
tilbudet)

Skulle de ikke have gjort opmærksom på at man skal betale 3 måneder ekstra
så frem man opsiger sit medlemskab.

M.v.h.
Lasse Madsen

Fra : Geert Lund

Dato : 03-10-05 11:47

Lasse Madsen wrote:

> Skulle de ikke have gjort opmærksom på at man skal betale 3 måneder ekstra
> så frem man opsiger sit medlemskab.

Eftersom der hverken er forretningsbetingelser eller vedtægter m.v.
online for klubben må du da have modtaget et eller andet ud over blot et
girokort? Har de ikke sendt noget velkomstmateriale eller lign. hvor der
står nogle betingelser?

Geert Lund

Fra : Lasse Madsen

Dato : 03-10-05 20:52

Hej Geert,

> [...]
> for klubben må du da have modtaget et eller andet ud over blot et
> girokort? Har de ikke sendt noget velkomstmateriale eller lign. hvor der

Nej jeg har ikke modtaget andet end et giro kort.

M.v.h.
Lasse Madsen

Fra : Kim

Dato : 05-10-05 14:59

"Geert Lund" <glund-news@post.tele.dk> skrev
> [...]
> for klubben må du da have modtaget et eller andet ud over blot et
> girokort? Har de ikke sendt noget velkomstmateriale eller lign. hvor der

Jeg har et lignende problem.

Har betalt for en sæson svømning 2400,- kr for
min datter.
Der står intet i deres vedtægter eller andre steder,
eller har fået udleveret, at hvis man ønsker at udmelde sig,
at man så ikke kan få det resterende kontigent tilbage for
resten af sæsonen.
Det gør der præcist i andre klubbers vedtægter.
Vores kan læses her:
http://www.kbh-kfum.dk/filer/vedtaegter.pdf

Hvordan skal jeg venligst forholde mig ?

Mvh Kim

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 11-10-05 22:22

Det er helt sædvanligt,at medlemsskab af en forening løber eet år,og at man
ikke får penge med ved udmeldelse. Medlemmerne har proncipielst ingen andel
af foreningens formue. Det ses tydeligt ved uforeningens ophør. Her vil der
normalt være en bestemmelse om,at foreningens formue går til et eller andet
(beslæget )godt formål. -Udlodning kan være skattepligtig selv om
forbrugsforeningerne har strittet imod (salg af el-værker,som er
andelsselskaber).

Prøv en anden gang og høre om der et "prøveabonnemt)
vh

Henrik Nielsen
Kontorchef,cand.jur-tit brugt som dirigent i foreninger og skal derfor
træffe de "ubehagelige" beslutninger for forsamlingen