Forbudt vs. Strengt forbudt
Fra : Jørgen Kragh

Dato : 25-09-05 14:26

Hej alle

Man støder ofte på skilte hver der eksempelvis står "Adgang forbudt". Man
støder også på skilte hvor der står "Adgang strengt forbudt".

En af mine venner har denne udlægning:
"Adgang forbudt" betyder at man blot bliver smidt ud, hvis man antræffes
"Adgang strengt forbudt" betyder at man får tæv, hvis man antræffes

Det er jo sikkert en meget praktisk udlægning, men er der en venlig sjæl der
kan forklare mig den egentlige forskel, hvis der er en.

mvh

Jørgen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-09-05 16:19

Jørgen Kragh formulated the question :
> Det er jo sikkert en meget praktisk udlægning, men er der en venlig sjæl der
> kan forklare mig den egentlige forskel, hvis der er en.

Det er udelukkende et spørsmål om formulering - strengt forbudt lyder
værre end forbudt men der er ikke noget juridisk til grund for
forskellen.

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-09-05 17:42

Jørgen Kragh skrev den 25-09-2005 15:25:
> [...]
> "Adgang forbudt" betyder at man blot bliver smidt ud, hvis man antræffes
> "Adgang strengt forbudt" betyder at man får tæv, hvis man antræffes

Hvor er sådanne skilte henne?

Såfremt man får tæv fordi man bryder en markejers "markfred", så kan man
anklage ham for en straffelovsovertrædelse.

De eneste steder, hvor - jeg er bekendt med - at man der er korporlige
konskvenser er ved uretsmæssig adgang på militære områder. Og selv der
er der behørige advarsler.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Anders Christensen

Dato : 25-09-05 19:36

Carsten Riis wrote:
> De eneste steder, hvor - jeg er bekendt med - at man der er korporlige
> konskvenser er ved uretsmæssig adgang på militære områder. Og selv der
> er der behørige advarsler.

Nej, det kan vel ikke kaldes korporlige konsekvenser, man bliver jo bare
skudt, i værste tilfælde.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-09-05 20:59

Anders Christensen skrev den 25-09-2005 20:36:

> Nej, det kan vel ikke kaldes korporlige konsekvenser, man bliver jo bare
> skudt, i værste tilfælde.

Det går da udover din krop

Fra : Anders Christensen

Dato : 25-09-05 21:05

Carsten Riis wrote:

> Det går da udover din krop

Nej, jeg ville vælge at stoppe og stikke poterne i vejret, første gang
jeg blev råbt an hvis det var mig.

Ingen grund til at lege med varselsskud eller det der er værre.

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-09-05 23:57

Anders Christensen skrev den 25-09-2005 22:04:

> Nej, jeg ville vælge at stoppe og stikke poterne i vejret, første gang
> jeg blev råbt an hvis det var mig.
>
> Ingen grund til at lege med varselsskud eller det der er værre.

Derfor sætningen: Og selv der er der behørige advarsler.

Fra : Jørgen Kragh

Dato : 26-09-05 07:41

Hej Carsten

Der står skilte med "Adgang strengt forbudt" ved grusgravene i Lynge.

Og bare rolig. Udlægningen med tæv eller ej skal nok tages med et smil.

Under alle omstændigheder: Mange tak for svarene, som i og for sig var som
jeg forventede, nemlig at der ikke er forskel.

mvh

Jørgen

Fra : -= JF =- priv

Dato : 25-09-05 21:13

"Jørgen Kragh" <Hansgakman@ingen_steder.dk> skrev i en meddelelse

> "Adgang forbudt" betyder at man blot bliver smidt ud, hvis man antræffes
> "Adgang strengt forbudt" betyder at man får tæv, hvis man antræffes

)

Forskellen på de to formuleringer, er li'som forskellen på "Nu er det nok!"
og "Nu er det fandeme nok!"

Fra : Henning

Dato : 25-09-05 22:32

On Sun, 25 Sep 2005 15:25:40 +0200, "Jørgen Kragh"
<Hansgakman@ingen_steder.dk> wrote:

>Hej alle
>
>Man støder ofte på skilte hver der eksempelvis står "Adgang forbudt". Man
>støder også på skilte hvor der står "Adgang strengt forbudt".

Tja, man støder også på døre med skiltet "Adgang forbudt" - hvorfor
har man så overhovedet lavet en dør der?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : alexbo

Dato : 25-09-05 23:05

"Henning" skrev

> Tja, man støder også på døre med skiltet "Adgang forbudt" - hvorfor
> har man så overhovedet lavet en dør der?

Så man kan komme igennem fra den anden side.

mvh
Alex Christensen