Arv til oldebarn
Fra : brian

Dato : 21-09-05 22:14

Hej gruppe

Sidder i en dejlig situation.

min 1,5 årige datter modtager nu snart igen en forskuds arv på de
berømte 52.700 kroner fra sin 94 årige oldefar.

Pengene vil altid blive gemt til datteren og hendes ønske om brug når
hun kan fornuftigt bruge dem eller er myndig.

Det er selvfølgeligt helt fedt men.

et eller to kommende olde børn ville nok komme for sent til at nå at
modtage noget forskudsarv fra oldefaderen.
Oldefaderen ønsker at pengene bliver i værdipapirer i depot navngivet
til oldebarnet.

Jeg er ikke helt vild med ideen om navngiven værdipapir grundet
ovennævnte men tror også at der skal være et eller andet navngivent da
man ellers kan tro at pengene bare bliver brugt af forældrene.

Hvad har jeg af muligheder for
1. at kanalisere pengene så de ikke nødvendigvis vil stå i vejen for
barnets senere SU udbetalinger kontant hjælp og så vidre.

2. evt selv lave en opdeling af pengene senere til et to eller tre
børn så man ikke står i situationen at barn et har arvet meget og barn
to og tre har nul og niks

hvor finder man information så man kan træffe det bedst mulige valg
for børnene.

Med venlig hilsen

Brian

Fra : Peter

Dato : 23-09-05 09:23

"brian" <brian@(fjern_dette_med_parentes)joerner.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe
>
> Sidder i en dejlig situation.
>

> min 1,5 årige datter modtager nu snart igen en forskuds arv på de
> berømte 52.700 kroner fra sin 94 årige oldefar.

Det var da dejligt.

> [...]
> modtage noget forskudsarv fra oldefaderen.
> Oldefaderen ønsker at pengene bliver i værdipapirer i depot navngivet

Så skal det jo ske, idet gavegiveren bestemmer.

> [...]
> 1. at kanalisere pengene så de ikke nødvendigvis vil stå i vejen for
> barnets senere SU udbetalinger kontant hjælp og så vidre.

Ingen. Det er gavegiveren der bestemmer.

> 2. evt selv lave en opdeling af pengene senere til et to eller tre
> børn så man ikke står i situationen at barn et har arvet meget og barn
> to og tre har nul og niks

Det må du ikke. Det er gavegiveren der bestemmer.

/Peter

--
Ovenstående er alene udtryk for min personlige opfattelse og er ikke udtryk
for juridisk rådgivning. I sager af betydning må det tilrådes at søge reel

Fra : anders majland

Dato : 23-09-05 13:56

> [...]
> 2. evt selv lave en opdeling af pengene senere til et to eller tre
> børn så man ikke står i situationen at barn et har arvet meget og barn

Det eneste jeg kan komme på er at "oldefar" istedet forærer dig pengene og
du så får dem forrentet bedst muligt i dit navn indtil du en dag ved om de
skal deles i 1, 2 eller 3 portioner.