Nyt hus, gammel gæld
Fra : darkdk@gmail.com

Dato : 21-09-05 07:36

Hej kæresten og jeg flyttede ind i et hus på Mors, huset er lejet. Vi
flyttede ind d. 19/6-05, men først officelt d. 1/7-05.

Der er i huset af varmekilder: Brændeovn, fjernvarm og elvarmer (ikke
tilsluttet), men der var lukket for fjernvarmen, som udlejer ville få
åbnet ved at snakke med kraftvarmeværket, det kunne tidligst blive
åbnet d. 1/7, hvilket også var fint nok da det faktisk først var der
vi skulle have overtaget huset.

Men der blev aldrig åbnet.. Jeg prøvede så selv at ringe til
kraftvarmeværket og fik den besked at der først ville blive åbnet når
vi havde betalt 4500kr! Det beløb skulle vi kun betale fordi de
forrige lejere ikke havde været for flinke til at betale deres
regninger til dem...

Vi valgte at lade være med at åbne.

Men nu bliver vi ved med at få regninger fra dem, årsopgørelser og
månedlige regninger, og det tiltrods for at der er lukket fra dem selv
af!

Der står intet om at vi skulle betale et depositum til
kraftvarmeværket i lejekontrakten!

Nu står vi her og er meget i tvivl. Kan det virkelig være rigtig at VI
skal bøde for at de forrige har været dårlige betalere??

Spurgte en advokat om samme, han svarede at dep. må vi slås med
udlejer om, da han mener det burde være udlejer som skal betale dette.
Samtidig mener advokaten ikke at vi skal betale for at gamle lejere
ikke har betalt.. Men det lader til at vi skal det, tiltrods for at
kraftvarmeværket har sagt modsat, og alligevel har de haft modsagt sig
selv senere

Jeg står tilbage som et stort

Håber der er nogle som kan hjælpe, hvis I kunne forstå sammenhængen..

Fra : JS

Dato : 21-09-05 07:51

<darkdk@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vi havde betalt 4500kr! Det beløb skulle vi kun betale fordi de
> forrige lejere ikke havde været for flinke til at betale deres

Hvad siger udlejeren til det?

Fra : Henning

Dato : 21-09-05 07:52

On Wed, 21 Sep 2005 08:36:21 +0200, darkdk@gmail.com wrote:

>Hej kæresten og jeg flyttede ind i et hus på Mors, huset er lejet. Vi

Så snart det er noget med leje - www.llo.dk

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : darkdk@gmail.com

Dato : 21-09-05 07:58

On Wed, 21 Sep 2005 08:51:40 +0200, Henning <nomail@all.invalid>
wrote:

>Så snart det er noget med leje - www.llo.dk
>

>Henning
>hsb(at)image.dk

Lejer siger ikke noget til det, han mener det er vores eget problem

Jeg har dog overvejet at smide advokat på kraft varme værket.

Det kan ikke være rigtigt vi skal bløde 20.000 kr årligt for et
service vi ikke bruger

vi har fjern varme rør lagt ind, men de er lukket fra centralen, +
vores rør ud til radiatorene er plomberede så der løber ingen vand
til.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 21-09-05 10:02

darkdk@gmail.com wrote:

> Det kan ikke være rigtigt vi skal bløde 20.000 kr årligt for et
> service vi ikke bruger

I har - tilsyneladende - ikke indgået nogen aftale med varmeværket, og
skal derfor heller ikke betale noget.

I må spørge dem hvem, de har indgået aftalen med, og så bede dem
indkræve deres tilgodehavende hos denne person.

Det er dog muligt, at varmeværket kan vælge ikke at levere varme til
huset før regningen er betalt. I så fald må i enten lægge pengene ud og
kræve dem ind hos udlejer eller den forrige lejer - eller leve med
brændeovn og elvarme til sagen er afklaret.

Lad mig gentage Hennings råd om LLO !

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/