Udlejer fjerner ikke haveaffald
Fra : L

Dato : 19-09-05 21:36

Hej

Selv bor jeg til leje, hos en udlejer der ikke fjerner haveaffaldet.
De er ca. tale om 1 m3 grene til dels med blade, fra afklip,
fra denne sommer + noget der har ligget der i længere tid.
Dette haveaffald er nu gået i forrådnelse, svampe og bakterier "gør
deres arbejde".
Mit vindue ligger ca. 2 m fra dette haveaffald.
haveaffaldet ligger frit på jorden, er ikke afdækket
Alt efter vejret + vindretning, får jeg åndedrætsproblemer,
som jeg tror stammer fra disse svampesporer.
Problemerne bliver typisk værre, når vejret er fugtigt og jeg åbner
vinduet.
Som sådan kan jeg dog ikke bevise, at åndedrætsproblemerne stammer fra
haveaffaldet.

Husejeren har ikke fjernet haveaffaldet,
trods gentagne mundtlige påmindelser, i de sidste 3 måneder.
Husejeren lovede at fjerne haveaffaldet,
ca. 1/2 blev fjernet men resten ligger der endnu, som er den 1 m3.
Husejeren har for tiden for travlt osv. .

Kan jeg bestille en gartner, til at fjerne haveaffaldet,
og sende regningen videre til udlejeren?
Eller hvad skal gøres for at komme af med haveaffaldet,
uden at jeg står tilbage med regningen?

Mvh.
/L

Fra : Skipper

Dato : 20-09-05 05:59

"L" <no@no.no> skrev i en meddelelse
> Eller hvad skal gøres for at komme af med haveaffaldet,
> uden at jeg står tilbage med regningen?

Lån en trailer og kør "lortet" på lossepladsen. Så bliver både din vært og Du glad

Skipper

Fra : Jante

Dato : 20-09-05 06:24

"Skipper" skrev:

> Lån en trailer og kør "lortet" på lossepladsen. Så bliver både din vært og Du glad

Og hvad skal man trække traileren med, hvis man hverken har bil eller kørekort?

/J

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-09-05 07:13

"Jante" wrote

> Og hvad skal man trække traileren med, hvis man hverken har bil eller
> kørekort?

Den smule haveaffald kan snildt være i en god cykeltrailer
Jeg kører jævnligt med 2-3 m3 ud til genbrug

Jaja jeg skal køre mange gange med traileren, men tilgengæld smider jeg ikke
gode penge efter motionscenteret :)

- Peter

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 20-09-05 08:21

L wrote:
> [...]
> De er ca. tale om 1 m3 grene til dels med blade, fra afklip,
> fra denne sommer + noget der har ligget der i længere tid.

Hvem har lavet haveaffaldet?
Hvem skal stå for den udvendige vedligeholdelse?

JonB

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 20-09-05 08:46

"L" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> Selv bor jeg til leje, hos en udlejer der ikke fjerner haveaffaldet.

Mit haveaffald bliver også i min have. Bortset fra store grene.

> [...]
> fra denne sommer + noget der har ligget der i længere tid.
> Dette haveaffald er nu gået i forrådnelse, svampe og bakterier "gør

Kompost.....

> Alt efter vejret + vindretning, får jeg åndedrætsproblemer,
> som jeg tror stammer fra disse svampesporer.

De svampesporer er overalt i naturen. Du slipper ikke for dem, selvom bunken
fjernes.

> Problemerne bliver typisk værre, når vejret er fugtigt og jeg åbner
> vinduet.

Luk vinduet! Det hjælper noget. Og gå så i øvrigt til din læge og få
tjekket, om du med fordel kan behandles for din allergi.

> Som sådan kan jeg dog ikke bevise, at åndedrætsproblemerne
> stammer fra haveaffaldet.

Og det gør de næppe!

> Husejeren har ikke fjernet haveaffaldet,

Og gør det måske heller ikke!

> Kan jeg bestille en gartner, til at fjerne haveaffaldet,

Det er ikke DIT haveaffald. Jeg ville blive stiktosset, om nogen fjernede
min kompostbunke! Måske der endda er et par pindsvin, der er lykkelige for
bunken! Det er NU, de begynder at gå i hi for vinteren i sådanne bunker.

> og sende regningen videre til udlejeren?

Nej. Du kan ikke engang tillade dig at fjerne den for egen regning.

Men du kunne evt, overveje at dække det over med en sort presenning af
plast. Den koster meget lidt i et byggemarked.

Mvh. Lisbeth

Fra : Bo Warming

Dato : 20-09-05 12:07

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Men du kunne evt, overveje at dække det over med en sort presenning af
> plast. Den koster meget lidt i et byggemarked.

Den beskrevne lille mængde døde grene, kan vist dækkes med en rulle sorte
plastaffaldsposer fra Netto, pris 10 kr. Men som lejer må man skaffe sig
tilladelse, og udvendig vedligeholdelse handler ikke om æstetiske men om
FUNKTIONELLE sager såsom at man ikke skal falde over noget der blokerer
trafikken

Fra : L

Dato : 20-09-05 13:39

On Tue, 20 Sep 2005 09:45:32 +0200, "Lisbeth Jacobsen"
> [...]

>Kompost.....

>De svampesporer er overalt i naturen. Du slipper ikke for dem, selvom bunken

Det er lidt som at sige, fordi man bor i en by, kan man ikke undgå
trafik/luftforurening. Det er dog ikke ensbetydende med, at jeg lægger
mig på motorvejen, for at sove.

Udover dette haveaffald ligger der også ca. 3 m2 bræt fra en terrasse.
Disse er gået i forrådnelse, og blev derfor skiftet.
Således får jeg også svampesporer fra disse.

Nogen artikler i omkring svampesporer:
Gennemgang af miljøreguleringen med fokus på sundhedsaspekterne
http://miljoindflydelse.dk/udgiv/Publikationer/2003/87-7972-883-9/html/helepubl.htm

Taget derfra:
Kompost
Have- og husholdningskompost opfattes generelt ikke som problematisk i
forhold til miljøfaktorer, der påvirker sundheden. Imidlertid har
arbejdere på centrale komposteringsanlæg rapporteret om visse
problemer med infektioner og indånding af svampesporer.

Samt en artikel fra Ishøj kommune
http://www.ishoej.dk/hjemmeside/default.asp?id=2394
Af sundhedsmæssige grunde må grene til flisning tidligst beskæres ca.
14 dage før flisning. Hvis grenene ligger i længere tid kan der dannes
svampesporer, der kan give luftvejsgener for flisfolkene.

Nu er "arbejdere på centrale komposteringsanlæg" uden tvivl udsat for
mere, end jeg er.
Dog synes jeg det er generende nok, til at der skal ske noget i sagen.

>Luk vinduet! Det hjælper noget. Og gå så i øvrigt til din læge og få
>tjekket, om du med fordel kan behandles for din allergi.

Du mener at det er rimeligt, at jeg ikke længere kan lufte ud?
En allergietest vil være forbundet med forholdsvist høje omkostninger,
da der skal opsøges en speciallæge.
Målet med denne post var lige nettop, at finde ud af hvordan
haveaffaldet kan fjernes, uden at jeg står tilbage med en regning.

> [...]
>bunken! Det er NU, de begynder at gå i hi for vinteren i sådanne bunker.

Som jeg skrev, har udelejeren allerede tilkendegivet,
at haveaffaldet skal fjernes, men er bare for sløvt til at få det
gjort.

> [...]
>
>Men du kunne evt, overveje at dække det over med en sort presenning af
>plast. Den koster meget lidt i et byggemarked.

Posten har da fået en del opmærksomhed.
Men jeg savner fortsat lidt mere jura i svarene.

Hvad er den bedste fremgangsmåde, så jeg sikrer mig, ikke at stå
tilbage med en regning?

Kan f.eks dette finde anvendelse, fra Lejeloven?
http://themis.dk/synopsis/docs/Lovsamling/Lejeloven.html
§ 19. Udlejeren skal holde ejendommen og det lejede forsvarligt
vedlige. Alle indretninger til afløb og til forsyning med lys, gas,
vand, varme og kulde skal holdes i god og brugbar stand.
Stk. 2. Fornyelse af tapet, maling, hvidtning eller anden
istandsættelse som følge af forringelse ved slid og ælde skal
foretages så ofte, det er påkrævet under hensyn til ejendommens og det
lejedes karakter, jf. dog § 22.
Stk. 3. Udlejeren skal ligeledes sørge for renholdelse og sædvanlig
belysning af ejendommen og adgangsvejene til det lejede, ligesom han
skal renholde fortov, gård og andre fælles indretninger.

Mvh.
/L.

Fra : Holst

Dato : 20-09-05 14:19

L wrote:

> Nu er "arbejdere på centrale komposteringsanlæg" uden tvivl udsat for
> mere, end jeg er.

Givetvis. Her skyldes problemer jo også i høj grad, at komposten er i
bevægelse. En almindelig kompostbunke er jo typisk ganske meget i bero,
hvorfor svampesporerne heller ikke hvirvles op.

> Målet med denne post var lige nettop, at finde ud af hvordan
> haveaffaldet kan fjernes, uden at jeg står tilbage med en regning.

[...]

> Posten har da fået en del opmærksomhed.
> Men jeg savner fortsat lidt mere jura i svarene.

Du kan næppe gøre alverdens. Jeg har svært ved at se, hvilken
lovgivning, der foreskriver, at kompostbunker skal fjernes. Især små
kompostbunker i den størrelse, som du omtaler.

Den § 19 fra Lejeloven, som du nævner, kan næppe finde anvendelse. En
kompostbunke er ikke en unormal ting at have på en ejendom.

Fra : per christoffersen

Dato : 20-09-05 14:37

> Du kan næppe gøre alverdens. Jeg har svært ved at se, hvilken lovgivning,
> der foreskriver, at kompostbunker skal fjernes. Især små kompostbunker i
> den størrelse, som du omtaler.

Der er jo så lige det faktum, at der er indgået en aftale mellem lejer og
udlejer om, at bunken skal fjernes.
En sådan aftale er jo bindende for begge parter, så udlejer har at holde sig
efter den.

Mulighederne for at gøre aftalen gældende er dog nok temmelig begrænsede
inden for en overskuelig økonomisk horisont.

/Per

Fra : Søren G

Dato : 20-09-05 14:52

"per christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> wrote in message
> Der er jo så lige det faktum, at der er indgået en aftale mellem lejer og
> udlejer om, at bunken skal fjernes.

Men ikke hvornår.

> En sådan aftale er jo bindende for begge parter, så udlejer har at holde
sig
> efter den.

Det kan han også sagtens gøre uden at have travlt.

> Mulighederne for at gøre aftalen gældende er dog nok temmelig begrænsede
> inden for en overskuelig økonomisk horisont.

Enig.

--
Søren

Fra : L

Dato : 20-09-05 20:51

On Tue, 20 Sep 2005 15:36:41 +0200, "per christoffersen"
<pc@NIXcomonto.dk> wrote:

> [...]
>
>Mulighederne for at gøre aftalen gældende er dog nok temmelig begrænsede
>inden for en overskuelig økonomisk horisont.

Hej

Tak for svarene.
Frygtede lidt, at det ikke ville blive nemt.

Mvh.
/L.

Fra : Grunt

Dato : 20-09-05 21:23

On Tue, 20 Sep 2005 14:39:14 +0200, L <no@no.no> wrote:
in dk.videnskab.jura

> [...]
>belysning af ejendommen og adgangsvejene til det lejede, ligesom han
>skal renholde fortov, gård og andre fælles indretninger.

Brug du den, det er bedre at få en afgørelse end at sidde i uvidenhed.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 21-09-05 07:59

> Det er lidt som at sige, fordi man bor i en by, kan man ikke undgå
> trafik/luftforurening. Det er dog ikke ensbetydende med, at jeg
> lægger mig på motorvejen, for at sove.

At få fjernet kompostbunken fjerner ikke overhovedet de svampesporer, der
måske er dit problem.

> Nu er "arbejdere på centrale komposteringsanlæg" uden tvivl udsat
> for mere, end jeg er. Dog synes jeg det er generende nok, til at der
> skal ske noget i sagen.

Ja... og kommunen er ansvarlig for arbejdsmiljøet, men din udlejer kan næppe
gøres ansvarlig for svampesporer, der befinder sig i naturen.

> Du mener at det er rimeligt, at jeg ikke længere kan lufte ud?

Du kan sagtens lufte ud selvom du har svampesporeallergi.
Du skal bare ikke gøre det om natten, når du sover. Gør det om dagen. Hold
øje med pollenmålinger og lad være med at lufte ud, når pollentallet for
svamesporer er højt.

> En allergietest vil være forbundet med forholdsvist høje
> omkostninger,

Nej. Den er gratis for dig. Og HAR du vitterlig svampesporeallergi, kan det
være farligt for dig ikke at lade dig behandle. Kompost uden for dit vindue
eller ej!

> Målet med denne post var lige nettop, at finde ud af hvordan
> haveaffaldet kan fjernes, uden at jeg står tilbage med en regning.

Det kan det sandsynligvis kun, hvis udlejer har tid og lyst til at fjerne
det. Vil udlejer ikke fjerne det, må du leve med det eller flytte.

> Som jeg skrev, har udelejeren allerede tilkendegivet,
> at haveaffaldet skal fjernes, men er bare for sløvt til at få det
> gjort.

Det forpligter næppe udlejer til at fjerne det nu og her - ligesom det
heller ikke er lig med, at udlejer ikke har skiftet mening og måske lader
det ligge, til det er formuldet.

> Men jeg savner fortsat lidt mere jura i svarene.

Svarene tyder på, at der ikke er noget jura at henholde sig til. MEDMINDRE
du tillige kan påvise, at komposten samler rotter?

Mvh. Lisbeth

Fra : per christoffersen

Dato : 21-09-05 08:44

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:433106d9$0$11674$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "L" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> Det forpligter næppe udlejer til at fjerne det nu og her - ligesom det
> heller ikke er lig med, at udlejer ikke har skiftet mening og måske lader
> det ligge, til det er formuldet.

Udlejer kan principielt ikke ensidigt ændre aftaler vedr. lejemålet.
Aftalerne er bindende for begge parter i det omfang, de ikke strider mod
lovkrav eller andre reguleringer.

Men sagen er som sagt nok alt for lille til at køre en egentlig sag på.

/Per

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 21-09-05 09:04

"per christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse

> Udlejer kan principielt ikke ensidigt ændre aftaler vedr. lejemålet.

Har lejer og udlejer indgået en aftale?

Og HVIS man har afgivet et løfte og indgået en aftale, er man så afskåret
fra at ændre mening efterfølgende?

Mvh. Lisbeth

Fra : per christoffersen

Dato : 21-09-05 09:22

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:43311299$0$11700$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "per christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse

> Har lejer og udlejer indgået en aftale?

Som det er fremstillet her, så ja. Lejer beder om at få fjernet møgbunken, -
udlejer siger at det vil han gøre.
Aftalen ligger så at sige ovenpå det øvrige aftalegrundlag om lejemålet
(lejekontrakt mv.).

> Og HVIS man har afgivet et løfte og indgået en aftale, er man så afskåret
> fra at ændre mening efterfølgende?

Ja. Dvs. man må gerne ændre mening, men man er bundet af aftalen alligevel.
Man kan så prøve at få ændret aftalen med de andre parter i en forhandling.

/Per

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 21-09-05 09:36

"per christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse

> Lejer beder om at få fjernet møgbunken, - udlejer siger at det vil han
> gøre.

Men ikke HVORNÅR han vil gøre det.....

Mvh. Lisbeth

Fra : per christoffersen

Dato : 21-09-05 09:59

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:43311ad8$0$11700$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Men ikke HVORNÅR han vil gøre det.....

Nej, men man er forpligtet til loyalt at opfylde sine forpligtigelser i en
aftale. Derfor skal der tages hensyn til, hvorfor modparten har stillet
ønsket.

Hvad det konkret betyder ifht. en grenbunke, skal jeg ikke kunne sige. Det
kommer også an på hvilke drøftelser, der har foregået om bunken, og hvorfor
lejeren ønsker den fjernet.

Igen: denne diskussion er mere teoretisk end egentlig brugbar. Måden at
holde på sin ret, er i sin yderste konsekvens at tage sagen i boligretten,
men jeg er meget overbevist om, at det hverken på kort eller langt sigt er
en god ide. Løsningen er nok mere ujuridisk, som så mange andre dagligdags
problemer.

/Per

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 21-09-05 10:43

> [...]

> en god ide. Løsningen er nok mere ujuridisk, som så mange andre dagligdags

Jeg er ganske enig. Og i det konkrete tilfælde vil jeg endog mene, at
problemet (eventuelt svampesporeallergi) løses bedre ved at få sin allergi
tjekket og eventuelt behandlet end ved at kæmpe for at få en enkelt og måske
ikke engang "allergi-provokerende" kompostbunke fjernet.

Kort sagt lyder denne sag til at handle om alt muligt andet end jura.

Mvh. Lisbeth

Fra : Jens. B.

Dato : 22-09-05 06:06

L wrote:

> [...]
> belysning af ejendommen og adgangsvejene til det lejede, ligesom han
> skal renholde fortov, gård og andre fælles indretninger.

Hvorfor smutter du ikke bare op til en psykolog og får stillet din diagnose,
det kan være du kan få nogle piller mod DET du fejler.

Og på hvilken måde har du målt at der er svampesporer ?

Hvilken bevis har du for de kommer fra den kompostbunke ?

Hvad vil du gøre hvis det viser sig det er fra naboens kompostbunke det
kommer ?

Hvorfor finder du ikke bare et andet sted at bo når du er så utilfreds med
en lille kompostbunke som du TROR er farlig for dit skrøbelige helbred.

Næ få du dig hellere et arbejde og samtidige gå nogle lange ture så du er
mindst muligt hjemme ved de farlige svampesporer som måske/måske ikke er
der.

Og ring dog også til politiet for han truer jo dig med den livsfarlige
kompostbunke.

Fra : Henning Lund

Dato : 23-09-05 06:34

Jens. B. skrev:

> Og ring dog også til politiet for han truer jo dig med den livsfarlige
> kompostbunke.

Ikke for at være netbetjent, men gider du ikke læse
Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg

Fra : Jens. B.

Dato : 25-09-05 11:45

Henning Lund wrote:

> Ikke for at være netbetjent, men gider du ikke læse
> http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Nej.

Fra : Bo Warming

Dato : 20-09-05 12:03

"L" <no@no.no> wrote in message
> [...]
> vinduet.
> Som sådan kan jeg dog ikke bevise, at åndedrætsproblemerne stammer fra

Øko-fantaster er dygtige, når de får vejrmelding til at omfatte pollental,
så folk gøres til hypokondere.

Svampesporer fra beskårne grene, som sku gi åndedrætsproblemer er uhørt
fantasifuldt. Ingen læge kan bakke dig op. Nyd de smukke grenes udseende.
Fjern kun denne naturkunst hvis du har fået tilladelse. Smag og behag er
forskellig, og du er kun lejer, ikke ejer.

Hvis det var nedfaldsæbler eller lignende saftigt, og det ikke var koldt
efterår, så kunne du måske lugte råd. Schiller havde i sin skrivebordsskuffe
rådne æbler og blev høj og inspireret af den skønne lugt

Fra : L

Dato : 20-09-05 13:11

On Tue, 20 Sep 2005 13:03:18 +0200, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]
>efterår, så kunne du måske lugte råd. Schiller havde i sin skrivebordsskuffe
>rådne æbler og blev høj og inspireret af den skønne lugt

Hvad er din juridiske baggrund for at kommentere dette?
Af hvilken årsag krydsposter du til dk.politik?
Der er her ønske om et juridisk svar, ikke dine personlige holdninger
til emnet.

Mvh.
/L

Fra : Grunt

Dato : 20-09-05 14:11

On Mon, 19 Sep 2005 22:36:01 +0200, L <no@no.no> wrote:
in dk.videnskab.jura

> [...]
>og sende regningen videre til udlejeren?
>Eller hvad skal gøres for at komme af med haveaffaldet,

Ok, her er så det rigtige svar.
Du henvender dig til huslejenævnet med en klage. Det koster ganske vist, men så
småt vil det blive fjernet, enten af udlejer eller af GI på udlejers regning.

Ifølge lejeloven skal udlejer holde ejendommen og de udvendige arealer pæne og
rene.

[...]

Se stk. 3 og send evt udlejer ovenstående med besked om du vil kontakte
huslejenævnet snarest. Du skal ikke finde dig i den slags uhumkheder.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 20-09-05 17:06

> [...]
> belysning af
> ejendommen og adgangsvejene til det lejede, ligesom han skal renholde

"Renholde" betyder vel ikke at der ikke må ligge en ret beskeden
kompostbunke/grenbunke, som fjernes ved lejlighed?

> Se stk. 3 og send evt udlejer ovenstående med besked om du vil kontakte
> huslejenævnet snarest. Du skal ikke finde dig i den slags uhumkheder.

Er en bunke grene uhumskheder? Det er næppe frimærket værd.

Mvh Maria

Fra : Grunt

Dato : 20-09-05 21:18

On Tue, 20 Sep 2005 18:06:03 +0200, "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote:
in dk.videnskab.jura

>"Renholde" betyder vel ikke at der ikke må ligge en ret beskeden
>kompostbunke/grenbunke, som fjernes ved lejlighed?

>Er en bunke grene uhumskheder? Det er næppe frimærket værd.
>
>Mvh Maria

Pladder med dig, det er kun nedfaldne blade fra træerne der må ligge, og det kun
på græsarealer.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-09-05 21:35

"Grunt" wrote

> Pladder med dig, det er kun nedfaldne blade fra træerne der må ligge, og
> det kun
> på græsarealer.

Strammer du den ikke lidt rigeligt?

- Peter

Fra : L

Dato : 20-09-05 20:48

On Tue, 20 Sep 2005 15:10:51 +0200, Grunt <gruntsaver@msn.com> wrote:

<snip>
>Du henvender dig til huslejenævnet med en klage. Det koster ganske vist, men så
>småt vil det blive fjernet, enten af udlejer eller af GI på udlejers regning.
<snip>

Tak for svaret.
Efter lidt søgen i google fandt jeg:
En huslejenævnssag kan under normale omstændigheder forventes at vare
i 2 til 6 måneder.
Jeg må overveje. om det kan vente i så lang tid.

Mvh.
/L.

Fra : Grunt

Dato : 21-09-05 01:22

On Tue, 20 Sep 2005 21:47:41 +0200, L <no@no.no> wrote:
in dk.videnskab.jura
> [...]
>
>Tak for svaret.
>Efter lidt søgen i google fandt jeg:
>En huslejenævnssag kan under normale omstændigheder forventes at vare

Det er fordi udlejerne ikke svarer på de første 3-4 henvendelser fra
huslejenævnet selv om de vist skal svare inden for 14 dage, samme som du skal.
Og visse huslejenævn er ikke for kvikke til at rykke for svar.

>Jeg må overveje. om det kan vente i så lang tid.

Anden juridisk løsning vil nok tage længere tid, medmindre et brev fra en
advokat kan skræmme vedkommende.

Fjerner du det selv er der jo udgiften evt. og evt. en bøde for selvtægt.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 21-09-05 10:13

L wrote:

> Selv bor jeg til leje, hos en udlejer der ikke fjerner haveaffaldet.
> Mit vindue ligger ca. 2 m fra dette haveaffald.

Kunne affaldet flyttes til et sted i haven længere fra dit vindue?

Så vidt jeg kan se, vil det hverken være strafbart eller
ansvarspådragende (med mindre du smidder affaldet, så det f.eks.
ødelægger et pænt bed).

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/