/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Børn på "gule plader"?
Fra : Henrik \(Silkeborg\)


Dato : 17-09-05 23:29

Hvis en mand nu har fundet en dejlig kvinde (med to børn)
og de får et barn sammen, bliver gift og moderen dør i et
færdselsuheld senere.

Hvor havner de to første børn så?

Hos deres biologiske far eller hos deres "nye" far????

Henrik



 
 
Frank E. N. Stein (18-09-2005)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 18-09-05 00:02

On Sun, 18 Sep 2005 00:28:44 +0200, Henrik (Silkeborg) wrote:

> Hvis en mand nu har fundet en dejlig kvinde (med to børn)
> og de får et barn sammen, bliver gift og moderen dør i et
> færdselsuheld senere.
>
> Hvor havner de to første børn så?
>
> Hos deres biologiske far eller hos deres "nye" far?

Hos deres biologiske far. Der er forresten uden betydning at kvinden er
dejlig, man bliver gift med hende og at man selv får børn med hende.

--
MVH
osv...



Henning Makholm (18-09-2005)
Kommentar
Fra : Henning Makholm


Dato : 18-09-05 00:11

Scripsit "Frank E. N. Stein" <flatus@mail.invalid>
> On Sun, 18 Sep 2005 00:28:44 +0200, Henrik (Silkeborg) wrote:

>> Hvis en mand nu har fundet en dejlig kvinde (med to børn)
>> og de får et barn sammen, bliver gift og moderen dør i et
>> færdselsuheld senere.

>> Hvor havner de to første børn så?

> Hos deres biologiske far.

Ja, som hovedregel. Hvis der ikke var fælles forældremyndighed, sker
det ikke automatisk; der skal ske en vurdering af hvad der er bedst
for barnet. Hvis den biologiske far *ønsker* forældremyndigheden, vil
han som hovedregel få den, men loven (forældremyndighedslovens §14 stk
2) giver også mulighed for at papfaren overtager børnene. Det vil
naturligvis være mest relevant hvis samlivet har varet i mange år og
det er længe siden den biologiske far overhovedet har været inde i
billedet.

--
Henning Makholm "There were few families that didn't have at least
one hopeful who, from Reading Day on, was the great
hope because of the way he handled his trisyllabics."

Larsen Holstebro (18-09-2005)
Kommentar
Fra : Larsen Holstebro


Dato : 18-09-05 07:57

Hejsa

<Klip>
Henning skriver

> Hos deres biologiske far.
>
> Ja, som hovedregel. Hvis der ikke var fælles forældremyndighed, sker
> det ikke automatisk; der skal ske en vurdering af hvad der er bedst
> for barnet. Hvis den biologiske far *ønsker* forældremyndigheden, vil
> han som hovedregel få den, men loven (forældremyndighedslovens §14 stk
> 2) giver også mulighed for at papfaren overtager børnene. Det vil
> naturligvis være mest relevant hvis samlivet har varet i mange år og
> det er længe siden den biologiske far overhovedet har været inde i
> billedet.
>
<Klip>

Vil det så sige, at hvis barnet ikke har hørt eller set sin biologiske far
i
f. eks. 1 år og han ikke har forældremyndighed over barnet så for papfaren
dem eller er jeg helt gal på det du skriver.

mvh

Niels-Henrik




--
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 1063 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.dk



Rune Wold (18-09-2005)
Kommentar
Fra : Rune Wold


Dato : 18-09-05 08:05

Larsen Holstebro wrote:

[klip]

>> Det vil naturligvis være mest relevant hvis samlivet har varet i
>> mange år og det er længe siden den biologiske far overhovedet har
>> været inde i billedet.
>
> Vil det så sige, at hvis barnet ikke har hørt eller set sin
> biologiske far i f. eks. 1 år og han ikke har forældremyndighed over
> barnet så for papfaren dem eller er jeg helt gal på det du skriver.

Synes du selv 1 år er "længe siden" i den sammenhæng?

/Rune Wold

Larsen Holstebro (18-09-2005)
Kommentar
Fra : Larsen Holstebro


Dato : 18-09-05 08:22


"Rune Wold" <uu@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
news:432d0fb2$0$8068$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Larsen Holstebro wrote:
>
> [klip]
>
>>> Det vil naturligvis være mest relevant hvis samlivet har varet i
>>> mange år og det er længe siden den biologiske far overhovedet har
>>> været inde i billedet.
>>
>> Vil det så sige, at hvis barnet ikke har hørt eller set sin biologiske
>> far i f. eks. 1 år og han ikke har forældremyndighed over
>> barnet så for papfaren dem eller er jeg helt gal på det du skriver.
>
> Synes du selv 1 år er "længe siden" i den sammenhæng?
>
Ja set fra barnet side, så er 1 år lang tid, når man kun er 8 år.

Kende en mor og søn, hvor faren ikke gav lyd fra sig i ca. 14 mrd. og han
spurte efter sin far næsten hver dag, moren viste ikke hvor faren var
henne.
Moren prøvet at skriver og ringe til faren men der kom ingen svar og faren
familien viste helle hvor han er.
Moren og faren er skilt.

mvh

Niels-Henrik


--
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 1063 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.dk



Peter K. Nielsen (18-09-2005)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 18-09-05 12:38


"Larsen Holstebro" <newsSKALVÆK@jyde.dk> wrote in message
news:432d0fb8$0$71559$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hejsa
>
> <Klip>
> Henning skriver
>
>> Hos deres biologiske far.
>>
>> Ja, som hovedregel. Hvis der ikke var fælles forældremyndighed, sker
>> det ikke automatisk; der skal ske en vurdering af hvad der er bedst
>> for barnet. Hvis den biologiske far *ønsker* forældremyndigheden, vil
>> han som hovedregel få den, men loven (forældremyndighedslovens §14 stk
>> 2) giver også mulighed for at papfaren overtager børnene. Det vil
>> naturligvis være mest relevant hvis samlivet har varet i mange år og
>> det er længe siden den biologiske far overhovedet har været inde i
>> billedet.
>>
> <Klip>
>
> Vil det så sige, at hvis barnet ikke har hørt eller set sin biologiske far
> i
> f. eks. 1 år og han ikke har forældremyndighed over barnet så for papfaren
> dem eller er jeg helt gal på det du skriver.

Det der afgør hvor barnet havner er en kombination af mange faktorer,
hvoraf kontakten mellem barn og fader er en af dem. Det er er afgørende er
en samlet vurdering af hvad der er bedst for barnet

Peter



anders majland (19-09-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 19-09-05 07:36

>>> Ja, som hovedregel. Hvis der ikke var fælles forældremyndighed, sker
>>> det ikke automatisk; der skal ske en vurdering af hvad der er bedst
>>> for barnet.

> Det der afgør hvor barnet havner er en kombination af mange faktorer,
> hvoraf kontakten mellem barn og fader er en af dem. Det er er afgørende er
> en samlet vurdering af hvad der er bedst for barnet

Hvis den biologiske fader vil afstå forældremyndigheden er der også
muligheden at pap-faren adopterer de første børn. Så vil de 3 børn være
stillet ens



Peter K. Nielsen (19-09-2005)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 19-09-05 10:00


"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:432e73a0$0$247$14726298@news.sunsite.dk...
>>>> Ja, som hovedregel. Hvis der ikke var fælles forældremyndighed, sker
>>>> det ikke automatisk; der skal ske en vurdering af hvad der er bedst
>>>> for barnet.
>
>> Det der afgør hvor barnet havner er en kombination af mange faktorer,
>> hvoraf kontakten mellem barn og fader er en af dem. Det er er afgørende
>> er en samlet vurdering af hvad der er bedst for barnet
>
> Hvis den biologiske fader vil afstå forældremyndigheden er der også
> muligheden at pap-faren adopterer de første børn. Så vil de 3 børn være
> stillet ens

det er ikke altid nødvendigt at den biologiske fader vil afstå
forældremyndigheden. Han kan i visse situationer tvinges til det

Peter



Larsen Holstebro (19-09-2005)
Kommentar
Fra : Larsen Holstebro


Dato : 19-09-05 10:46


"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse
news:432e7dec$0$75988$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> det er ikke altid nødvendigt at den biologiske fader vil afstå
> forældremyndigheden. Han kan i visse situationer tvinges til det
>
Hvordan kan man det?
Har ikke hørt om det før.

Niels-Henrik


--
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 1063 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.dk



Peter K. Nielsen (19-09-2005)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 19-09-05 11:05


"Larsen Holstebro" <newsSKALVÆK@jyde.dk> wrote in message
news:432e88e2$0$1217$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse
> news:432e7dec$0$75988$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>
>> det er ikke altid nødvendigt at den biologiske fader vil afstå
>> forældremyndigheden. Han kan i visse situationer tvinges til det
>>
> Hvordan kan man det?
> Har ikke hørt om det før.

Det er også ret svært at gennemtvinge i praksis, men udfra hukommelsen er
det noget med at barnet ikke har set sin biologiske far i 7 år eller sådan
noget, der skal til som en af betingelserne

Peter



Larsen Holstebro (19-09-2005)
Kommentar
Fra : Larsen Holstebro


Dato : 19-09-05 11:44


"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse
news:432e8d5b$0$76028$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

>>> det er ikke altid nødvendigt at den biologiske fader vil afstå
>>> forældremyndigheden. Han kan i visse situationer tvinges til det
>>>
>> Hvordan kan man det?
>> Har ikke hørt om det før.
>
> Det er også ret svært at gennemtvinge i praksis, men udfra hukommelsen
er
> det noget med at barnet ikke har set sin biologiske far i 7 år eller
sådan
> noget, der skal til som en af betingelserne
>
Tak for svaret Peter.

Forsat go' dag


Niels-Henrik


--
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 1064 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste