Efterlysning
Fra : Leif With

Dato : 20-10-05 10:36

Hej.
Jag söker uppgifter om min farmor Anna Maria Svensson 1890-01-06, hon är
enligt uppgift i svenka kyrkoböcker född i Danmark och platsen skall vara
Gisled. Jag har letat men ej funnit någon stad eller ort som heter Gisled i
Danmark.
Min farmorsmor "Hilda Elisabeth Svensdotter 1857-09-01 " flyttade till
Danmark från Sverige (Göteborg Carl Johans församling) 1881-02-21,
tillsammans med henne flyttade också hennes syster "Albertina Svensdotter
1863-03-06" . Omkring 1890 återkom hon till sverige och hade då med sig min
farmor. Det finns inga uppgifter om vem som var fadern.
Tack på förhand.

MVH Leif With

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 20-10-05 12:22

"Leif With" <l.with@swipnet.se> skrev i en meddelelse

> Gisled.

kan det måske være
Gislev, Svendborg,
Gislinge, Holbæk,
Gislum, Ålborg,
?

Eller se:
http://www.krabsen.dk/stednavn/stednavn_seek.php
søg med gis%

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk

Fra : Kurt Elmelund

Dato : 20-10-05 14:17

Kan det være "Gislev" Svendborg Amt?

Kurt Elmelund

Fra : Leif B

Dato : 20-10-05 19:18

> [...]
> 1863-03-06" . Omkring 1890 återkom hon till sverige och hade då med sig
> min farmor. Det finns inga uppgifter om vem som var fadern.

Det er et rent skud i tågen, men det er bedre at skyde forbi end slet ikke
at skyde

Husstand: Bornholm, Vester, Rønne Købstad, 1890, 291, , Kirkestræde Matr.
nr. 61

Kildenavn : Johan Svensen
Alder : 28
Stilling i husstanden : Husfader
Civilstand : gift
Kildeerhverv : Fisker i Rønne
Matr.nr./Adresse : Kirkestræde Matr. nr. 61
Kildefødested : Sverige
KIPnr : A7141

Kildenavn : Gustava Albertine Josefine Svensen
Alder : 27
Stilling i husstanden : Husmoder
Civilstand : gift
Matr.nr./Adresse : Kirkestræde Matr. nr. 61
Kildefødested : Nexø Købstad, Bornholms amt
Kommentar : hans kone [Johan Svensen]
KIPnr : A7141

Kildenavn : Helga Elisabet Svensen
Alder : 2
Stilling i husstanden : Barn
Civilstand : ugift
Matr.nr./Adresse : Kirkestræde Matr. nr. 61
Kildefødested : Rønne Købstad, Bornholms amt
Kommentar : F: [Johan Svensen/Gustava Albertine Josefine Svensen]
KIPnr : A7141

mvh
baertel