Sony Ericsson 750i (fly)
Fra : Cokelight

Dato : 24-10-05 12:04

Hej Alle,

Jeg har lige modtaget min nye mobil, som er en Sony Ericsson 750i.

Til min skræk ser jeg at den er forprogrammeret til TDC's fly koncept.

Er der nogen som ved hvordan jeg fjerner dette, da jeg er Telia kunde og
ikke har noget at bruge TDC's produkter til.

Jeg har prøvet at flashe telefonen med en ny software fra SonyEricsson med
"fly" menuen er der stadig.

Med venlig hilsen,

Cokelight

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 24-10-05 12:42

"Cokelight" <cokelight@hotmail.com> wrote in message
> Hej Alle,
>
> Jeg har lige modtaget min nye mobil, som er en Sony Ericsson 750i.
>
> Til min skræk ser jeg at den er forprogrammeret til TDC's fly koncept.

Vi er enige om at din skræk skyldes eet ikon ikke?

Fra : Cokelight

Dato : 24-10-05 12:54

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> wrote in news:435cc87f$0$179
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> "Cokelight" <cokelight@hotmail.com> wrote in message

> Vi er enige om at din skræk skyldes eet ikon ikke?

Hmm.. Både og... Da menuen bag ved ikonet burde være menuen internet
tjenster. Men den fejler når jeg prøver, da jeg ikke er TDC kunde.

Så det jeg egentlig er ude efter at fjerne alt hvad der har med TDC at gøre
i telefonen. Fabriks standard.

/C

Fra : mullerman

Dato : 24-10-05 16:50

> [...]
> tjenster. Men den fejler når jeg prøver, da jeg ikke er TDC kunde.
>
> Så det jeg egentlig er ude efter at fjerne alt hvad der har med TDC at

Hent din Telia opsætning i stedet, og aktiver denne. Så virker menuen...
Bare stadig med Fly logoet

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-05 20:59

"Cokelight" <cokelight@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke har noget at bruge TDC's produkter til.
>
> Jeg har prøvet at flashe telefonen med en ny software fra SonyEricsson med

Din telefon er branded ... og det er BARE noget hø! Jeg købte en branded
K700i i sin tid, og det lykkedes mig aldrig at få det fjernet. Der var nogle
der MENTE at de kunne og andre der helt sikkert have hørt at man kunne, men
aldrig nogen der viste det i praksis. Heldigvis skaffede min stædighed mig
en ny tlf. i Elgiganten uden nogen dikkedarer. Hvis din telefon er branded
er den købt under falske forudsætninger, da den aldrig kan gøres "fri" ...
heller ikke efter de 6 mdr. bindingsperiode. Den telefon jeg købte var fra
Orange, og branded i det ekstreme. Orange ikoner, speciel software osv. Der
stod sågar Orange på selve telefonen.

--
Med venlig Hilsen - Kim Frederiksen (kim.frederiksen snabela gmail.com)
Nettet er for lille til Netbetjente - gå venligst udenfor

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 24-10-05 21:09

Det er ikke helt korrekt, det du skriver !

Alle telefoner kan debrandes, også i dette her tilfælde...

Telefonen skal en tur omkring en unlocker, der kan lægge en standard menu
ind i stedet for TDC's Fly menu.

/F

"Kim Frederiksen" <kim punktum frederiksen snabel-a gmail punktum dk> skrev
i en meddelelse news:435d3d05$0$41143$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 25-10-05 14:39

"Kim Frederiksen" <kim punktum frederiksen snabel-a gmail punktum dk> wrote
in message news:435d3d05$0$41143$14726298@news.sunsite.dk...

Hvis din telefon er branded
> er den købt under falske forudsætninger, da den aldrig kan gøres "fri" ...

Hvad giver dig den ide at den er købt under falske forudsætninger? Intet
forkert i at brande en telefon når man køber den?

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-05 17:32

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad giver dig den ide at den er købt under falske forudsætninger? Intet
> forkert i at brande en telefon når man køber den?

Den idé har jeg fra forbrugerstyrelsen, som giver mig ret. Når man køber en
mobiltelefon med tilskud er den som regel SIM-låst for at sikre det
pågældende teleselskab en indtægt i de 6 mdr. telefonen må være låst. Når de
6 mdr. er gået skal telefonen kunne låses op uden omkostninger for brugeren.
Hvis der så STADIG står "Orange" eller lignende overalt i telefonen,
nedsætter det brugbarheden og salgsværdien, og telefonen er derfor stadig
tilknyttet det teleselskab der oprindeligt solgte den, hvilket er på kanten
af loven. I mit tilfælde var der lagt alvorlige begrænsninger i telefonen,
f.eks. var menu'en "Mine genveje" fjernet, og hele softwaren var specielt
udviklet til Orange af SE.

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-05 18:30

Den telefon jeg købte var fra
> Orange, og branded i det ekstreme. Orange ikoner, speciel software osv. Der
> stod sågar Orange på selve telefonen.

FUCK !