Debat-toner og proportioner
Fra : GB

Dato : 30-10-05 00:27

Mens Irans præsident tordner frem med ordrer om at udslette Israel - og
for den sags skyld også USA - fra verdenskortet, og mens hundredtusinder
af vrede iranere går i 'demonstration' i Teherans gader for at støtte
budskabet, lyder der ikke et kvæk af forargelse fra ét eneste islamisk
land.

Imens sprænges der selvmordsbomber i Israel, og andre selvmordsbomber
planlægges i Europa.

Fra den muslimske side retter fordømmelserne sig mod JP’s 'blasfemiske'
satiretegninger af Mohammed, og mod den *hårde danske debat-tone rettet
mod islam og muslimer*.

Pludselig vendes kritikken af islamismens blodige fremfærd overalt i
verden samt af de voldsomme problemer, som muslimsk indvandring i den
vestlige verden har affødt gennem de senere år, diametralt om til, at det
er den vestlige kritik og debat, der direkte har medført islamismens
blodige fremfærd og de mange indvandringsproblemer.

Men hvorfor også lægge så megen vægt på, hvad der kom først? I Islam er
man vant til paradokser, manglende kronologi og nul logik. Årsag-og-
virkning er begreber uden praktisk betydning. InshAllah.

Derfor kan man også let komme til at konkludere, at det ikke er muligt at
debattere med repræsentanter for islam.

Men hvorfor så bekymre sig om TONEN i denne debat? Der trænger jo
alligevel intet ind? Der er tale om to gange énvejskommunikation. Den ene
analog og den anden digital. Ingen fatter en dyt. Hund og kat. Ild og
vand.

Det ender vist med en skilsmisse...

Endelig forstår jeg ikke, hvordan mennesker, som sprænger selvmordsbomber
i vestlige lande for at glæde Allah og verdensummaen - og som gladeligt
skærer hovedet af vantro og sælger de filmede slagtninger som
underholdning og opildning til jihad - kan tillade sig at blive stødt
over en 'hård debat-tone'!

Hårdere tone end den islamiske findes vel næppe på denne klode?

At folk som Fahmy Almajid - helt uden dokumentation overhovedet - og i
øvrigt i blank ignorering af de unge terroristers selvudtalte religiøse
motiver (fx. London-bombernes) - kan tillade sig at konkludere, at de
unge (i øvrigt ofte herfødte og velintegrerede) menneskers tragiske
handlinger skyldes de vestlige værtslandes 'hårde debat-tone over for
islam og muslimer', eller den 'dårlige integrationsindsats', synes jeg
tangerer det imbecile og på sin vis uforskammede.

Det løser ingen problemer at vende tingene fuldkommen på hovedet.

Tak til La Kimpolina

GB

Fra : Malene P

Dato : 30-10-05 00:50

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> land.
>
> Imens sprænges der selvmordsbomber i Israel, og andre selvmordsbomber

[SNIP]

Det var jo bemærkelsesværdigt at både DR og TV2 fredag morgen havde indkaldt
den samme fremmede "ekspert" til at sidde og klynke over "tonen i
udlændingedebatten" og nærmest uimodsagt give Louise Frevert og Søren Krarup
skylden for at nogle muslimske køtere angiveligt har været parate til at slå
måske i hundredvis eller tusindvis af tilfældige mennesker ihjel. "Deadline"
havde i aften indkaldt en Tim-et-eller-andet til at cementere nogenlunde den
samme horrible påstand. EB havde i dagens leder det evindelige kvalmende
mantra om, at det bare drejer sig om at skaffe disse svinepelse ind på
arbejdsmarkedet foran danskerne -så bliver de nok ikke terrorister. Sært, at
det så netop er såkaldt "velintegrerede", der begår og planlægger terror.
Hvorfor er man så bange for at kalde disse modbydelige afarter af
menneskeheden ved deres rette navn?

Malene P

Fra : Croc®

Dato : 30-10-05 02:30

On Sun, 30 Oct 2005 01:49:30 +0200, "Malene P"
<malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> wrote:

>Hvorfor er man så bange for at kalde disse modbydelige afarter af
>menneskeheden ved deres rette navn?

Jeg er da ikke nervøs ved at kalde dig for en afstumpet og usympatisk
person.

Regards Croc®

Fra : Henri Gath

Dato : 30-10-05 02:30

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er da ikke nervøs ved at kalde dig for en afstumpet og usympatisk
> person.

Jeg spørger endnu engang: Sagde du noget, eller luftede du tarmen?

Fra : GB

Dato : 30-10-05 04:05

"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in news:436421ad$0$47072
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Jeg spørger endnu engang: Sagde du noget, eller luftede du tarmen?

Det er jo typisk for Crocodillen, at han ikke bidrager med meget andet end
redundans. Ligesom Kim Larsen og Bo Warming.

Men lad dog barnet - jo mere opmærksomhed han får, des mere galper han.

GB

Fra : Croc®

Dato : 30-10-05 11:06

On Sun, 30 Oct 2005 02:29:46 +0100, "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote:

>Jeg spørger endnu engang: Sagde du noget, eller luftede du tarmen?

Lyde fra den del af organismen er du jo ekspert i.

Regards Croc®

Fra : Malene P

Dato : 30-10-05 09:52

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er da ikke nervøs ved at kalde dig for en afstumpet og usympatisk
> person.

Ja, i dine øjne er jeg jo langt værre end disse potentielle massemordere.

Malene P

Fra : Croc®

Dato : 30-10-05 11:08

On Sun, 30 Oct 2005 09:52:18 +0100, "Malene P"

>Ja, i dine øjne er jeg jo langt værre end disse potentielle massemordere.

Potentielle massemordere i dit hoved vel at mærke, så ja din retorik
viser du hører hjemme blandt dette samfunds tabere.

Regards Croc®

Fra : Malene P

Dato : 30-10-05 11:25

> Potentielle massemordere i dit hoved vel at mærke, så ja din retorik
> viser du hører hjemme blandt dette samfunds tabere.

Og møgdyr som dig hænger jer åbenbart mere i retorik end i terrorvirksomhed
og massenedslagtning af tilfældige.

Malene P

Fra : Croc®

Dato : 30-10-05 23:04

On Sun, 30 Oct 2005 11:25:25 +0100, "Malene P"

>Og møgdyr som dig hænger jer åbenbart mere i retorik end i terrorvirksomhed
>og massenedslagtning af tilfældige.

Nej vi hænger os i virkelighedens verden, og den ser som bekendt en
del anderledes ud end inden i dit forskruede hovede.

Regards Croc®

Fra : andropov

Dato : 30-10-05 08:27

> [...]

>skylden for at nogle muslimske køtere angiveligt har været parate til at slå
>måske i hundredvis eller tusindvis af tilfældige mennesker ihjel.

Louise Frevert er en gæv pige som blot er sadist og fejrer Hitlers
fødselsdag hvert år:

Louise Freverts tidligere veninde:
"Jeg gik med et hundehalsbånd for at vise at jeg var ejet"

Ekstrabladet spørger Louise Freverts tidligere veninde:
"- Hvorfor ligger du med ansigtet mod jorden, imens hun står oven på
dig? Det er da noget mærkeligt noget."

Louise Freverts tidligere veninde:
"Fordi det hele handlede om, at hun skulle ydmyge mig."
http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=317889

Fra : Malene P

Dato : 30-10-05 09:55

"andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dig? Det er da noget mærkeligt noget."
>
> Louise Freverts tidligere veninde:
> "Fordi det hele handlede om, at hun skulle ydmyge mig."

Og?

Malene P

Fra : andropov

Dato : 30-10-05 10:14

On Sun, 30 Oct 2005 09:55:11 +0100, "Malene P"
<malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> wrote:

> [...]

Der er kommet godt med snavs frem om hende her op til valget :)

Fra : Malene P

Dato : 30-10-05 11:24

> Der er kommet godt med snavs frem om hende her op til valget :)

Ja, men der er dæleme langt til at beskylde hende for at være skyld i
terrorvirksomhed.

Malene P

Fra : andropov

Dato : 30-10-05 18:23

On Sun, 30 Oct 2005 11:24:03 +0100, "Malene P"
<malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> wrote:

>"andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse

>Ja, men der er dæleme langt til at beskylde hende for at være skyld i
>terrorvirksomhed.

Ja, det kunne den pæne dame aldrig finde på.

Fra : Jim

Dato : 30-10-05 11:34

"andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse

> Der er kommet godt med snavs frem om hende her op til valget :)

Tja, det er jo heller ikke svært at grave snavs frem om andre politikerepå
venstrefløjen, men vi har bare mere pli.
Det ville måske være svært at finde noget snavs om venstrefløjskandidaternes
sexliv, da de jo ikke har noget.

J.

Fra : Krumme

Dato : 30-10-05 11:52

> Det ville måske være svært at finde noget snavs om
> venstrefløjskandidaternes
> sexliv, da de jo ikke har noget.

Og måske heldigvis for det, så er der da en chance for at de ikke
reproducerer sig selv

Hygge

Krumme

Fra : andropov

Dato : 30-10-05 18:24

Har du lavet undersøgelser om det....

Fra : Jim

Dato : 30-10-05 10:47

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> det så netop er såkaldt "velintegrerede", der begår og planlægger terror.
> Hvorfor er man så bange for at kalde disse modbydelige afarter af

Efter episoderne i London og senest her i Danmark, hvor vi har kunne
konstatere, at det tilsyneladende er velintegrerede muhammedanere, som ender
med at blive terrorister, så er jeg efterhånden kommet til den slutning, at
der er to grupperinger, eller faktisk tre grupperinger af muhammedanere i
Danmark.
Der er alle de gamle, som bare fylder op i statestikken af arbejdsløse og
uuddannede, som tror, at bare de er høflige og går i moskeen dagligt, så
skal alting nok gå.
Samtidig forgøjler de omverdenen og hele det danske samfund, at kun
rettroende muhammedanere kan holde sig ude af kriminalitet.
Og samtidig argumenterer over for de godtroende kulturradikale i Danmark, at
hvis Usama, Ahmed, Amer, Abdullah og deres fætre roder sig ud i
kriminalitet, så er det jo fordi den danske stat ikke forlængst har givet
dem penge og arbejde, og fordi de ikke kommer i moskeen, så de kan lære,
hvordan det er at opføre sig ordenligt, hvilket man kun kan, hvis man er en
god muslim.
Os andre virker argumenterne ikke på.

Så er der de omtalte utilpassede, som vi kalder perkerne. De kriminelle, som
hver dag er nødt til at give den som bandemedlemmer, som ikke kan klare
dagen uden at voldtage unge piger, røve tasker fra gamle damer, slå
handikappede ned og stjæle mobiltelefoner fra små børn og andre i mindretal.
De er voldelige og undskylder sig med, at de intet arbejde har, og at de
aldrig bliver respekteret.
Selv børn helt ned til 10 år argumenterer med samme. Skolen bliver heller
ikke passet, som den skal.
De samme perkere beskylder det danske samfund for at være racistisk, at Pia
Kjærsgaard er årsagen, og de danske piger er ludere, de har ret til, når de
har lyst.

Og så er der den stille gruppe af tilsyneladende velintegrerede unge, som
passer deres job, uddannelse og liv i almindelighed.
De fremstår som de gode moderate muslimer, som selvfølgelig aldrig har været
i konflikt med loven.
Det er også sådan, de rekrutterende islamister vil have dem. Når de aldrig
har været i politiets søgelys, så er det lettere at tage dem ind til
forberedelse og indlæringen af terrorismens ædle kunst.
Islamisterne, de ekstreme, som rekrutterer disse unge, er glade for de
utilpassede perkere, som holder politiet beskæftiget. For så kan
terroristerne arbejde frit uden myndighedernes opmærksomhed.

Og alt i medens, så har vi gruppen af piger i tørklæde, som skaber
forvirring i debatten ved at hævde deres frivillighed i at bære tørklæde.
Og det tror jeg også på, for der er vel ingen, som tvinger dem til det,
udover deres fundamentalistiske overbevisning.
Der er dog en lille gruppe, som gerne vil af med tørklædet, og det plejer at
være dem, som ikke er bange for at gå imod deres families ønsker om, at
deres datter bør ære familien ved at gå med tørklædet.
Men alt i alt tilhører de den gruppe af unge kandidater, som rekrutteres til
terrorisme.
Samme gruppe af unge piger beskylder ligeledes det danske samfund og Pia K
for racisme og kræver islamiske regler og normer i et demokratisk
kristentkulturelt samfund.

Jeg kan dog ikke se nogen af grupperne ihærdigt at forsøge at fjerne den
usynlige mur, som adskiller de to parallelsamfund.
Og hvad endnu værre er, at der er tilsyneladende veluddannede danskere, som
i fuld alvor hævder, at de herboende muslimer er en del af det danske
samfund og opfører sig derefter.
Jeg mener nu noget andet.

J.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 30-10-05 16:56

Jim wrote:

> [...]
> Og hvad endnu værre er, at der er tilsyneladende veluddannede danskere, som
> i fuld alvor hævder, at de herboende muslimer er en del af det danske

Jeg kunne næppe være mere enig i dine iaggtagelser omkring dette
mærkelige klynkeri over de grundliggende selvskabte problemer,
indvandrerne i Danmark beklager sig så ivrigt over til de forfærdeligt
naive halalfjolser som i ramme alvor mener at skulle kæmpe for muslimers
"ret" til at leve i en primitiv parallelkultur, hvor dansk lov og
demokratiske værdier tydeligvis bare ikke gælder...

Anders Peter Johnsen

Fra : thomas jensen

Dato : 30-10-05 16:11

( ord fra en sindsforvirret )
[snip]

Ved du hvad Marlene - Du er sgu ikke helt færdigkogt...

Men lad være med at tage det så tungt - der skal nok komme nogle
af dine venner og klappe dig på ryggen...

Thomas Jensen
- round and round in circles we go.....

Fra : Martin K

Dato : 30-10-05 19:12

"GB" <nospam@nospam.invalid> wrote in message

> Men hvorfor også lægge så megen vægt på, hvad der kom først? I Islam er
> man vant til paradokser, manglende kronologi og nul logik. Årsag-og-
> virkning er begreber uden praktisk betydning.

Ja, logisk tænkning er ikke ligefrem deres stærkeste side, men det er der jo
så meget der ikke er.

--
Martin K

Progressiv og tolerant