GF2pro fryser i spil
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 09-06-01 16:49

Hej

Jeg har lige skiftet mit creative TNT2u ud med et Palit GF2 pr 32 Mb, men nu
fyser den efter 30 sek. - 5 min. i CS (half-life, OpenGL). Jeg har
efterhånden prøvet ALT, synes jeg, og håber at der er nogle der kan hjælpe.

Mit system:
Win ME
Soltek 75KAV (KT133/686B) (nyeste drivere: 4.32)
Duron 800
2x128 VCM Apacer
Palit GF2 pro 32 Mb (nyeste drivere: Nvidia 12.41)
SBlive 1024 player
realtek 8029(AS)
hollywood + (dvd dekoder)
Sony 5x DVD
LiteOn 12x CDR
IMB 75GXP (eller så'n ca., 45 Mb, 7200rpm you know what I mean
Logitech mouse
standard keyboard med nogle shortcut keys

Jeg havde først Win 98SE, her prøvede jeg næsten ALT:
*Div. drivere (både til grafikkortet (palits de nyeste, NVidia 6.50 og
12.41) og bundkortet (4.29, 4.31, 4.32), og agp driver i både turbo og
default mode).
*Agp x4, x2 (slog x4 fra i BIOS) (og måske x1, jeg brugte NVmax til at sætte
x1, men wcpuid sagde stadig x4 hhv. x2).
*Graphics Aperature Size: 64 Mb og sat ned til 8 Mb.
*Har slået fastwrites og sideband addressing fra.

Så prøvede jeg at installere Win ME, de nyeste drivere til bundkortet
(4.32), grafikkortet (12.41) og Sblive samt Half-life + update + CS, og ikke
andet. OG DEN FRYSER STADIG!!

Håber der er nogle der kan hjælpe,
mvh Frank

PS: Hvordan sætter man agp til x1?

Fra : Lasse

Dato : 10-06-01 02:20

Er der køler på kortet? .. hvis ja, kører den?
Har du overclocket kortet?

MvH
Lasse

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 09-06-01 18:02

Ja, der er køler på kortet, og ja den kører, og nej jeg har ikke overclocket
kortet.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 09-06-01 18:46

> Ja, der er køler på kortet, og ja den kører, og nej jeg har ikke
overclocket
> kortet.

Prøv at underclock'e kortet. Sæt både GPU og RAM helt ned.
Hvis det hjælper er det sikkert et varme problem.

- Lars

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 09-06-01 23:10

Prøvede at bruge NVmax til at sætte hastigheden til 150/301 og det frys ikke
i de 5 min jeg prøvede (frøs som regel altid inden 5 min før, jeg vil da
lige prøve det noget mere i morgen), men det kan da ikke være rigtigt, at
man skal underclocke sit kort for at få det stabilt. Jeg køre med kabinettet
åben og har også prøvet at bruge en 80 mm fan til at blæse ind fra siden,
men det frøs stadigt. Kan det ske at det er defekt?

Frank

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 10-06-01 01:06

Ok, nu har jeg prøvet lidt af hvert, og det ser ud til at den er stabil ved
190 Mhz core, hvor den normalt kører 200. Jeg har ikke prøvet noget mellem
190 og 200 da jeg mener, at det ikke kan være rigtigt, at den ikke kan køre
200 MHz. Der må da være noget galt med kortet, eller hvad?

mvh Frank

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3b229ef4$0$191$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

Fra : DaWizeGuy

Dato : 10-06-01 01:09

> [...]
køre
> 200 MHz. Der må da være noget galt med kortet, eller hvad?

Ikke nødvendigvis! Se mit indlæg længere oppe i tråden.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 10-06-01 07:55

"DaWizeGuy" <anders@herlevkollegiet.dk> wrote in message

> "Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> wrote in message
> ved
>
> Ikke nødvendigvis! Se mit indlæg længere oppe i tråden.

Det kan da ikke passe at det er ICQ konflikter, hvis problemet forsvinder
ved 190MHz på GPU'en. Mit bud er at det er en uheldig chip der er på kortet.
Eller køleprofilet er ikke monteret korekt.
Kontakt hellere forhandleren og forklar problemet. Du har jo mindst et års
garanti på.

Held og lykke.

- Lars

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 10-06-01 09:57

Jeg har lige målt temperaturen til 61 C, ved bare løst at holde en probe på
bagsiden af kortet efter nogle minutter bare i windows. Det er jo lidt
varmt. Er det ikke for varmt, når man tænkter på at den rigtige temperatur
(og især ved belastning) må være noget højere?

mvh Frank

Fra : ZiCoN

Dato : 09-06-01 17:27

Du skal gå ind i din bios og sætte din agp hastighed ned til 2x ... det
virkede på min

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 09-06-01 18:02

Jeg har slået agp x4 fra i biosen, den kører med x2 nu.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 09-06-01 23:27

Ja, og det virker altså stadigvæk ikke (hvis mit andet svar ikke var klart
nok

meddelelse news:3b22569c$0$191$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

Fra : Morten Dall

Dato : 09-06-01 18:09

Prøv evt. at hive dit lydkort ud og afinstallere driverne. KT133 og Live! er
en rigtig skidt kombination. Hvis det er der problemet ligger, så skal du
enten købe et nyt lydkort eller finde nogle drivere/patches, der kan klare
problemet. Selv måtte jeg flash'e min bios...

Morten

---
Have you saved your rainforest today?
http://www.therainforestsite.com

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 09-06-01 18:42

Det hele virkede fint, da jeg havde mit TNT2u kort, og jeg får ikke nogle af
de fejl, som kendetegner det problem, samt at det skulle vist være løst fra
driver ver. 4.31 (og jeg bruger 4.32), så jeg tror ikke at det er det, der
er problemmet.

mvh Frank

Fra : Santa Xcaze

Dato : 10-06-01 12:18

Det skal du ik være sikker

Fra : DaWizeGuy

Dato : 09-06-01 23:55

> [...]
>
> Så prøvede jeg at installere Win ME, de nyeste drivere til bundkortet
> (4.32), grafikkortet (12.41) og Sblive samt Half-life + update + CS, og

Du har jo mange PCI-enheder, så nogen af dem deler måske IRQ. Gå ind i
Enhedshåndtering og højereklik på den øverste ikon, så kommer der en liste
over IRQ-tildelingen. Reserver evt. IRQ i bios, således at alle PCI-kort har
sine egen IRQ. Reserver IRQ 5 til ISA/legacy device, således at SB16
emulation kommer til at ligge alene på IRQ5. SB16 emulation rtepræsenterer
som navnet angår de gamel ISA-lydkort, som ikke kan dele IRQ. Husk også at
afkrydse boksen "allow LPT interrupt sharing" under egenskaber for SB16
emulation. Hvis dette ikke virker, så prøv at fjerne PCI-kortene et ad
gangen i følgende rækkefølge:

1. Hollywood
2. Realtek
3. Soundblaster Live! 1024

Tjek hver gang om systemet så bliver stabilit. Jeg mener at have læst et
eller andet sted, at det er noget nær umuligt at få et Hollywood kort til at
køre sammen med bestemte PCI-enheder, specielt netkort. Derfor tror jeg
umiddelbart, at det er årsagen til dine problemer.

---
Mvh. Anders

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 10-06-01 01:11

Jeg har tjekket IRQ og det eneste der deler IRQ er DVD kortet og USB, og det
har kørt fint med mit TNT2u. Jeg har prøvet at underclocke grafikkortet og
nu ser det stabilt ud (se evt. min anden post), så jeg tror ikke at det er
et IRQ problem. Du har ret i at Hollywood kortet ikke er så glad for at dele
IRQ, har haft problemer da det dele IRQ med mit TNT2u. Dog var det med min
gamle K6-2 på et Aopen (et-eller-andet)59pro bundkort.

Fra : DaWizeGuy

Dato : 10-06-01 12:27

> [...]
> IRQ, har haft problemer da det dele IRQ med mit TNT2u. Dog var det med min
> gamle K6-2 på et Aopen (et-eller-andet)59pro bundkort.

OK, så fik vi udelukket den mulighed. Jeg er enig i, at der er et
varmeproblem, hvis kortet bliver 61 grader uden at være belastet. GeForce 2
kort ligger normalt på ca. 30-45 grader. Du skal derfor tage det retur til
forhandleren og bede dem udbedre fejlen, eller give dig et nyt kort.

---
Mvh. Anders

Fra : Stefan Greulich

Dato : 11-06-01 14:12

Hej,

Jeg ved godt det lyder simpelt, og jeg er langt fra sikker på at det er det
der er galt, men har du prøvet at opdatere dit grafikkorts bios?
Jeg havde i tidernes morgen (grafikkortverdenen=1 års tid siden) lige fået
en ny computer med GeForce 256 DDR, og efter at have opdateret driverne,
begyndte det ligepludseligt at fryse i 3d-applikationer, det lyder lidt som
dit problem. Jeg opdaterede bare min bios, og har aldrig haft problemer
siden

MVH
Stefan aka RHG005Jr.
Frank K. Jensen <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b2245a1$0$258$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 11-06-01 21:24

Nej, jeg har ikke updateret min bios på grafikkortet, da de ikke har en ny
bios på deres hjemmeside

Frank