Moralsk oprustning
Fra : Lyrik

Dato : 08-10-05 12:49

Efter lige at have set en udsendelse i Tv hvor en overlevende fra
Scandinavian Star har kæmpet i 15 år imod systemet for at få dem til at
genoptage sagen om skibsbranden som kostede 150 mennesker livet, må jeg bare
skrive dette.
Det danske politi efterforskede ikke ejerforholdene men dømte en stråmand
til 6 måneders hæfte.
Den virkelige ejer var et amerikansk firma Sea Escape som lige havde
overforsikret skibet før det brændte.
Deres fortjeneste var 50 millioner.
Skønt forsikringsselskabet indrømmede den amerikanske ejer, sagde de i samme
åndedræt:"Sagen er forældet"!
At der er industrimagnater og virksomsledere som er skruppelløse og som kan
score gevinster på bekostning af 150 uskyldige menneskeliv er oprørende.
Rigsadvokaten nægtede at genoptage sagen.

Det får mig til at tænke på at rigsadvokaten også hyppigt afviser klager
over politiet.
Politiet, som schweitziske fodboldtilskuere sagde var det mest agressive
politi de nogensinde havde oplevet...
De blev alle jordet efter at have øvet "hærværk"=at have skrevet med en
"tusse" på en rude i toget.
Alle forsøg på at forhindre politiet i selv at behandle klager over politiet
er faldet til jorden.

Sagen om karteller i byggebranchen blev henlagt. Men jeg husker allerede for
mange år siden som bliktud at kolleger fortallte meig om "En mestergris"=en
sammenspist loge af store blikkenslagermestre som gav alt for høje
licitationstilbud og som så skiftedes til at "vinde licitationen".

Danmark minder snart om en bananrepublik og det får mig til at opfordre til:
Moralsk oprustning!

Hilsen
Jens