Jeg vidste det (Nordkorea)
Fra : Trans

Dato : 20-09-05 16:29

For et par dage siden fortalte dagspressen os, at Nordkorea havde
indvilliget i at opgive sit atomvåbenprogram. De, der som jeg havde
fulgt lidt med i diktaturets optræden gennem tiderne, var klar over,
at det var for godt til at være sandt. Og ganske rigtigt. Nu får vi
at vide, at Nordkorea alligevel ikke har opgivet sit atomvåbenprogram.
Landet vil først have foræret en letvandsreaktor af U.S.A., før det
opgiver atomvåbenprogrammet. Tidligere har Nordkorea påstået, at det
allerede havde nogle atomvåben.

Det er på tide, at omverdenen ser i øjnene, at det nordkoreanske
styre er totalt utilregneligt, og at det er spild af tid at forhandle
med nordkoreanerne. De overholder ikke de aftaler, de indgår, men
forsøger sig med afpresning. I stedet for at forhandle med dem, bør
alle lande afskære deres forbindelser med Nordkorea for at fremskynde
det tidspunkt, hvor styret bryder sammen.

Der er alligevel ingen penge at tjene på at handle med Nordkorea. De
har ingen valuta at betale import med. Svenskerne har i flere år
ventet på at få betaling for et stort antal Volvoer, Nordkorea købte
for at bruge dem som taxier.

Sandsynligvis har Nordkorea ingen atombomber. De forsøger at bluffe og
afpresse. Hvis de havde nogen, ville de have gennemført en
prøvesprængning lige som Pakistan.

Bent

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 20-09-05 23:26

Trans wrote:

> Sandsynligvis har Nordkorea ingen atombomber. De forsøger at bluffe og
> afpresse.

Aha!

Så har de da lært noget af Saddam!

Anders Peter Johnsen

Fra : PerX ...

Dato : 21-09-05 14:23

In article <1127230169.615277.119610@z14g2000cwz.googlegroups.com>,
kongaead@my-deja.com says...
> Det er på tide, at omverdenen ser i øjnene, at det nordkoreanske
> styre er totalt utilregneligt, og at det er spild af tid at forhandle
> med nordkoreanerne.

Så du vil bare have Usa invadrer dem og slår de fleste ihjel?

Fra : Trans

Dato : 21-09-05 14:59

PerX ... wrote:

> Så du vil bare have Usa invadrer dem og slår de fleste ihjel?

Hvor har jeg skrevet det? Det er ganske unødvendigt at invadere
Nordkorea. Hvis de overlades til sig selv, vil de fleste dø af sult,
og styret vil kollapse.

Bent