popcorn
Fra : Dennis Nielsen

Dato : 13-10-05 21:53

Hej

Hvem lavede popcorn, tilbage i 70érne? og hvad er det korrekte årstal for
udgivelsen?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-10-05 23:59

Den 13-10-05 22.53 skrev Dennis Nielsen følgende:

> Hvem lavede popcorn, tilbage i 70érne? og hvad er det korrekte årstal for
> udgivelsen?

Hot Butter. Den er fra 1972.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Slip musen fri, og styr i stedet computeren lynhurtigt med tastaturgenveje.

Fra : bonfils

Dato : 14-10-05 07:38

> Hot Butter. Den er fra 1972.

Det er nok den udgave, de fleste kender.
Men faktisk er den oprindelig skrevet af Gershon Kingsley, som udgav sin
version i 1969.
http://www.kingsleysound.com/frameset.html

--
bonfils
http://kim.bonfils.com

Fra : Dennis Nielsen

Dato : 14-10-05 11:57

Tak... det var den med Hot Butter jeg tænkte på. Min dreng på 10 år troede
det var en ny sang med Crazy Frog.. jeg måtte bedrøve ham med at den slags
"kvalitets musik" ikke længere laves, men tilhører en forgangen tid...
underforstået, da der stadig blev lavet fed musik

Fra : The Nameless Dude

Dato : 14-10-05 13:06

"Dennis Nielsen" <Bjerrevej19@privat.dk> wrote in

> [...]
> at den slags "kvalitets musik" ikke længere laves, men tilhører en
> forgangen tid... underforstået, da der stadig blev lavet fed musik

Hmm, gad vide om det skulle vise sig at det er gamle Space Frog der står
bag Crazy Frog.
Navnet er forbløffende tæt på og begge stammer tilfældigvis også fra
Tyskland
--
The Nameless Dude

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 14-10-05 13:39

"The Nameless Dude" <nom@il.adress> skrev i en meddelelse
> [...]
> bag Crazy Frog.
> Navnet er forbløffende tæt på og begge stammer tilfældigvis også fra

Hej,

Det er 2 af de gamle Bass bumpers, der står bag.
http://www.discogs.com/artist/Crazy+Frog

Carsten

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-10-05 14:04

Dennis Nielsen skrev:

>jeg måtte bedrøve ham med at den slags
>"kvalitets musik" ikke længere laves, men tilhører en forgangen tid...
>underforstået, da der stadig blev lavet fed musik

Dengang der var godt salg i musikken

Så der var grunden til det faldende cd-salg, det er ikke prisen der er
afgørende, men kvaliteten af musikken.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Anders

Dato : 14-10-05 23:22

Den absolut bedste version af "Popcorn" er lavet i midten af 80´erne af "M &
H" band eller noget i dén retning...har den på 12" maxi...

-Anders

Fra : Hauge

Dato : 15-10-05 09:01

Hej
Anders wrote:
> Den absolut bedste version af "Popcorn" er lavet i midten af 80´erne
> af "M & H" band eller noget i dén retning...har den på 12" maxi...

Ja helt sikkert, den er suveren, havde den på CD-maxi, men den røg ved et
indbrud. Snøft nu har jeg den kun på vinyl..

Mvh Hauge

Fra : Anders

Dato : 16-10-05 01:59

Nå, jeg anede ikke at dén version fandtes - eller blev udgivet på CD
single...det må have været en CD re-release eller noget i den retning...?

-Anders

Fra : Hauge

Dato : 16-10-05 06:00

Hej
Anders wrote:
> Nå, jeg anede ikke at dén version fandtes - eller blev udgivet på CD
> single...det må have været en CD re-release eller noget i den
> retning...?

Det var i hvert fald omkring 1988-89 jeg købte den, så jeg tror det var
dengang den udkom.

Mvh Hauge

Fra : Anders

Dato : 16-10-05 20:56

ok...surt at du har mistet den!
- men 12" er vel også mere "originalt"

-Anders

Fra : Non-Desperado

Dato : 22-10-05 13:48

"Anders" <no@no.no> skrev:

>Den absolut bedste version af "Popcorn" er lavet i midten af 80´erne af "M &
>H" band eller noget i dén retning...har den på 12" maxi...

Jeg kender ikke lige den udgave, men Guru Josh lavede en
"live"-version af Popcorn i starten af 90'erne, den rykkede
ganske fint.....dengang.

--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL