Skummel/dyster/stressende musik
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-10-05 02:08

Hej!

I forbindelse med et kursus, skal vores deltagere igennem en
"røgdykkerbane" (ikke rigtig røg, men fra røgmaskiner). Der er mørkt,
der er stroboskoplys, og de skal klatre og kravle - og gerne blive
stressede. Det er her, at musikken/lyden, kommer ind i billedet.

Hvad kan bruges, som god musik/lyd? Der skal være fuld knald på, og
jeg havde umiddelbart tænkt mig noget med nogle dybe toner, nogle lyde
af metal/rør der bliver slået på, osv. En anden mulighed er noge
tekno, men jeg er mest tænkt, på det første (har dog ikke nogen som
helst idé om, hvad jeg skal gå/lede/kigge efter, for at finde den
slags).

Er der nogle, der kan komme med konkrete forslag?

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Alle udgaver af Sony Ericsson Z800i låses op
- og nej, din telefon skal ikke skilles ad...

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 04-10-05 13:50

The weakest link Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>, dared to write
this anyway:

> [...]
>slags).
>
>Er der nogle, der kan komme med konkrete forslag?

Spil noget med Mariah Carey. Hos mig har det den ønskede effekt.

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 04-10-05 14:12

Noget nervepirrende eller sindsforstyrrende kunne være noget Fantomas, Today
is the Day eller noget af det Mike Patton har lavet selv.

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 04-10-05 18:52

Lasse Hedegaard wrote:
> [...]
> slags).
>
> Er der nogle, der kan komme med konkrete forslag?

Prøv med noget tidlig Einstürzende Neubauten, det er meget
eksperimenterende, larmende og irregulær musik.

Albummet Kalte Sterne passer fint til din beskrivelse.

--
Jacob

Fra : Mille

Dato : 04-10-05 19:10

"Jacob Skaaning" <jskaaning@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> eksperimenterende, larmende og irregulær musik.
>
> Albummet Kalte Sterne passer fint til din beskrivelse.

Og husk at advare evt. epileptikere med et skilt ved indgangen til banen.

Hilsen Mille

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-10-05 00:59

On Tue, 4 Oct 2005 20:10:02 +0200, "Mille" <beks@hotmail.com> wrote:

>Og husk at advare evt. epileptikere med et skilt ved indgangen til banen.

Hvis bare vi ved, hvem der evt. måtte være epileptikere, så ser jeg
ingen grund til ligefrem at sætte skilte op.

Det skal kun bruges én gang, i forbindelse med et kursus for unge
FDFere her i uge 42. Det er de samme ca. 24 deltagere vi som
instruktører vil have med at gøre hele ugen.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 04-10-05 22:58

On Tue, 04 Oct 2005 03:07:58 +0200, Lasse Hedegaard wrote:

> Er der nogle, der kan komme med konkrete forslag?

Jeg vil tilslutte mig forslaget med Einstürzende Neubauten. Og her er nogle
andre navne, desværre er alle plader ikke så let tilgængelige i danske
forretninger:

Godflesh, Nurse with Wound, Merzbow og Masonna

--
Now Playing:
Bluetip - Join Us

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-10-05 01:02

Tak til alle for forslagene - jeg vil kigge på det, og der er da nok
noget der kan bruges.

Tak!

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Søren

Dato : 05-10-05 17:10

Mike Oldfield - The Killing Fields.

Søren

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 05-10-05 18:05

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote:

> Er der nogle, der kan komme med konkrete forslag?

Sleepy Time Gorilla Museum
<http://www.sleepytimegorillamuseum.com>

--
Anders Thorsen Holm | http://www.thorsenholm.dk
»Remember that money can't buy happiness. But it can buy expensive

Fra : Håkon Paulsen

Dato : 07-10-05 16:21

Nine Inch Nails: The Downward Spiral

Fra : klaro@mailcircuit.co~

Dato : 07-10-05 21:30

I visse tilfælde ved du det for sent, jeg ville ikke turde tage den
chance. Hellere 4 advarsler for meget end en for lidt.

Musikken ? Hvorfor dog ikke tage det fra DOOM, QUAKE, HERETIC, CS eller
nogle af de andre tju-bang-løb-og-skyd spil . Eller fra film som
Alien.

Hvis du ikke vil sætte advarselsskilte op, så hav en sameriter i
nærheden der kender til epilepsi (og nej en "skide" instruktør er
ikke nok).

Fra : Mogens L

Dato : 07-10-05 23:24

Laibach....deres Nova Akropola er det ondeste....hørte det engang i
mørke...vældig ubehageligt..

Mvh.

Mogens L.
"live long and prosper"