Musik bidrag søges til film!
Fra : Moviemakerz

Dato : 21-09-05 11:48

Hej Alle!

Jeg er i gang med at lave en side for film producenter. Dertil har jeg
brug for jeres hjælp!- jeg søger enkelte numre eller hva nu i kunne
finde på at bidrage med. Det skal være eget produceret musik, af en
hvis standart.
det giver mulighed for filmproducenter at få noget godt musik til
deres film, men det kan også give en film til jeres stykke musik!

Mvh
Toke:// Moviemakerz.com

Send mig jeres musik Til Admin@moviemakerz.com

Husk at vedlægge en besked om at i giver andre rettigheden til at
bruge jeres stykke musik.

På forhånd tak

www.moviemakerz.com

Fra : Q

Dato : 21-09-05 17:31

"Moviemakerz" <admin@moviemakerz.com> skrev i en meddelelse
[...]

Lige et par kommentarer:

1:Jeg tror du får svært ved at få nogen til at give dig musik til fri
afbenyttelse uden vederlag af nogen art..

2: Re: Lydredigering: Det du kalder resonans er det alle andre i lydbranchen
kalder selvsving, akustisk tilbagekobling, rundhyl eller feedback.. Jeg har
aldrig hørt det omtalt som resonans, selvom fænomenet kan have noget med
resonanser at gøre..

/peter

Fra : Moviemakerz

Dato : 21-09-05 21:15

Ja noget i den stil, Det er når svingninger forstærker hindanden. det
har i tiderne fået dårligt konstuerede broer til at styrte sammen og
det er noget i stil sådan monster bølger kommer til live. det er et
meget normalt udtryk hvis man har fuldt lidt med i fysik :)

Fra : Q

Dato : 21-09-05 22:09

[...]

Det du beskriver ER resonans og er et pænt stykke fra det der sker når du
stikker en mikrofon foran en højttaler..

Det der sker er at du kontinuert forstærker grundstøjen, og som følge af
ulineariteter i frekvensgangen (som skyldes kombination af lokalets akustik,
højttaleren og mikrofonens frekvenskarakteristik) forstærkes nogle
frekvenser kraftigere end andre.. De frekvenser hvor feedback opstår er dog
typisk de samme steder hvor f.eks et højttalerkabinet har en egenresonans,
men det er sku ikke det samme fænomen!

/peter

Fra : Moviemakerz

Dato : 21-09-05 21:21

Men jeg håber da at folk vil være med til at hjælpe hinanden på
tværs af kulturerne! af vederlag vil de da kunne få deres navn ud og
yderligere det vil det da være fedt at se sit musik i en film de vil
da få kredit og steet respekt, det vil jeg mene tæller for en hel
del! :)
Der er intet galt i at prøve.
Mvh Toke

Fra : Q

Dato : 21-09-05 22:29

[...]

For at give folk en chance for at vurdere om de vil ofre en potentiel
indkomst på dit projekt er det måske en god ide at beskrive målgruppen for
jeres film ?... Yderligere er det måske fordelagtigt at have en advokat til
at kigge aftaler omkring musik igennem inden der skrives under på noget..

Et eksempel kunne være at Viggos Video Service bliver hyret til at lave en
video om sikkerhed på arbejdspladsen til internt brug på virksomheden
Kørnerprik-fabrikken APS.. Virksomheden betaler altså mig penge for
projektet..

Viggo mangler noget musik til formålet.. Hov! tænker Viggo.. Jeg har da det
der musik som ham knægten sendte ind og skrev under på at jeg bare kunne
bruge.. Aftalen med knægten er at musikken krediteres i rulleteksterne ( på
det tidspunkt har alle alligevel flyttet fokus fra skærmen eller slukket )..

Men Hov!.. Kørnerprikfabrikken APS har på et tidspunkt besøg af en sælger
der forhandler sikkerhedsudstyr.. Han tilbyder at købe videoen og begynder
at distribuere den til andre kørnerprikfabrikker worldwide, og betaler
royalties til Viggos Video Service..

I mellemtiden bliver soundtracket til videoen et kæmpehit i Makedonien,
Ukraine og visse forstæder omkring Tokyo.. Viggos Video Service udgiver
selvfølgelig soundtracket og scorer kassen, men hvordan var det lige det gik
med knægten der fraskrev sig alle rettigheder til det værk han i sin tid
skrev til Viggos Video Service?.. Hvor mange penge er det lige han ser?....
Med lidt held kan han måske få penge til et sæt nye guitarstrenge, hvis han
plager længe nok hos Viggos Video Service..

Jeg ved godt dette er et "langt ude" eksempel, men den slags sker, og det er
ikke første gang man hører om den slags.. Dermed ikke sagt at Toke og Co. er
ude på den slags numre, men når først der ryger penge på bordet kan alt sku
ske..

Og Nej!.. Du må ikke bruge dette som manuskript til en film

/peter

Fra : Moviemakerz

Dato : 21-09-05 22:59

min fejl angående audio-feedback! Meget Fint scenario, men der er vel
nogle der laver musik for andet end pengenes skyld.
Det kan godt være at det er for meget forlangt at bede folk om at
lægge deres bady'er til kollektiv voldtægt. Men som der står i
"terms of use" så nægter jeg tilladelse til at sælge produkterne
videre eller på nogen måde at bruge materialet kommercielt.

Mvh Toke

Fra : Moviemakerz

Dato : 21-09-05 23:21

Men jo det kan godt være at jeg skulle have skrevet hvem hvor og hvad
musikken skulle bruges til! men jeg prøver mig jo bare frem, man lære
af sine fejl!

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-09-05 10:26

Men jo det kan godt være at jeg skulle have skrevet hvem hvor og hvad
musikken skulle bruges til! men jeg prøver mig jo bare frem, man lære
af sine fejl!

Man kan jo sige, at den er ikke længere ude, end David Dundas, der lavede en
reklamesang for Cowboy bukser ( Jeans on ), som blev et verdenshit. Hvilket
der vist ikke var nogen, som på forhånd havde troet.
Ting tager sommetider, de mest forunderlige drejninger. Se bare på Gustav
Wincklers deltagelse i MGP for mange år siden, med melodien " Salami " ..
Hvad den dog ikke fik skyld for, den var godt nok for sjofel, og hvad folk
nu fandt på... Ja jeg ved ikke helt, hvor folks tankegang befandt sig... Men
OK, så havde man hørt det med.... En sjofel spegepølse .... Men man
kunne jo så måske give dem ret til at bruge musikstykket i en begrænset
mængde, og royaltifree i første oplag, hvorefter de normale regler trådte i
kraft.

M.V.H.....Benny..

M.V.H.....Benny..

Fra : Sune Salminen

Dato : 22-09-05 13:32

Benny Mortensen wrote:

> [...]
> sjofel, og hvad folk nu fandt på... Ja jeg ved ikke helt, hvor folks
> tankegang befandt sig... Men OK, så havde man hørt det med.... En

Ja, det er jo slet ikke til at forstå når man ser teksten:

Jeg kender ingen der er, så smækker som du er.
Jeg kender ingen der er, der er så hvid og så rød.
Jeg kender ingen der er, så lægger som du er.
Det er storkornet peber, der gir' dig din glød.
Salami! Salami! Salami! Salami! Din ende er rund, og du er så sund - jeg
stopper dig ind i min mund.

Når det bli'r aften og nat og mørket sig sænker.
Så er det sten sikkert at jeg længes mod dig,
og når ved seks tiden jeg ved bordet mig bænker.
Ja så vil ganen ha' andet end lever postej

Salami! Salami! Salami! Salami! Din ende er rund, og du er så sund - jeg
stopper dig ind i min mund.

Når jeg er kommet i seng, med dynen til næsen,
så drømmer jeg om en eng med blomster og grønt,
og der er dejlige piger, men jeg er lidt kræsen,
for jeg har det der er 100 gange så skønt

heh

ö_Ö

-Sune

--