Olie-flasker
Fra : T

Dato : 28-10-05 07:49

Når jeg bruger diverse olier i den daglige madlavning, så er det noget
træls, at flaskerne er godt fedtede, fordi der altid løber nogle dråber ned
ad siden, når man er færdig med at hælde. Hva gør I andre ved det - hælder I
måske over i nogle andre flasker (hvilke) - eller står I osse og fedter i
det ligesom mig ? Mvh Tina

Fra : Max

Dato : 28-10-05 09:02

Tina

> ad siden, når man er færdig med at hælde. Hva gør I andre ved det - hælder
> måske over i nogle andre flasker (hvilke) - eller står I osse og fedter i

Tørre flasken af en gang imellem, det løser problemet.

Mvh Max

Fra : Inger Pedersen

Dato : 28-10-05 09:16

"T" <ikkeibrug@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hva gør I andre ved det - hælder I
> måske over i nogle andre flasker (hvilke) - eller står I osse og fedter i
> det ligesom mig ? Mvh Tina

I de flasker med olivenolie, jeg køber i Brugsen, er der en plastic-indsats,
så olien ikke løber udvendigt på flasken.
Når jeg bruger andre flasker, tørrer jeg lige flaskehalsen med et stykke
køkkenrulle, inden jeg sætter den fra mig.
- men jeg får da lige nu en ide om fremover at hælde rapsolien på en tom
olivenolieflaske med hældetud

Hilsen Inger

Fra : Erling Hansen

Dato : 28-10-05 10:17

T <ikkeibrug@ofir.dk> wrote:

> [...]
> måske over i nogle andre flasker (hvilke) - eller står I osse og fedter i

Et lille vrid med håndledet får den sidste dråbe tilbage i flasken. Kig
på tjeneren når han skænker vin.
Mvh
Erling

Fra : Peter Westh

Dato : 28-10-05 10:18

> [...]
> ned ad siden, når man er færdig med at hælde. Hva gør I andre ved det -
> hælder I måske over i nogle andre flasker (hvilke) - eller står I osse og

Jeg køber som oftest olie i 2- eller 3-liters dunke. Til daglig brug hælder
jeg så olie op i en halvliters glasflaske med skruelåg. Når flasken er tom
(ca. hver 14. dag), ryger den gerne en tur i opvaskemaskinen, før den bliver
fyldt på ny. Det giver mig ingen problemer.

MVH

Peter

Fra : Padre

Dato : 28-10-05 11:06

> [...]
> måske over i nogle andre flasker (hvilke) - eller står I osse og fedter i

Jeg bruger en hældeprop som dem til snapseflasker. Pt eksperimenterer jeg
med plasticflasker, som har indbyget hældeprop. Det er et mærke af
drinksmixer som fx. lime, som de har i Metro. Flaskerne er i klar plastic,
indeholder en L. og har indbygget hældeprop i (skrue)låget. Det er ikke
perfekt, men bedre end alm. flasker

Padre

Fra : Milla

Dato : 29-10-05 19:30

T skrev:
> [...]
> måske over i nogle andre flasker (hvilke) - eller står I osse og fedter i

Jeg har et par kuvertkarafler fra Rosendahl, med en olieskænkeprop i.
Jeg ville gerne have mine olier stående fremme på bordet, og disse
karafler pynter rigtig godt.

Her er et link:
http://www.rosendahl.dk/main.php?qsContent=product_view&qsProductGroupID=1271

Prisen er på ca. 150 for en skænkeprop, og 200 for karaffel+skænkeprop.

Mvh

Milla