Rösti!
Fra : MAG

Dato : 26-10-05 11:08

Hejsa!

Er der nogle der kan hjælpe med en godt gennemprøvet opskrift på kartoffel
rösti? Har været på google, og der kommer mægtigt mange opskrifter frem, men
kunne godt tænke mig en i er glade for...

På forhånd tak...

Med venlig hilsen
Maria

Fra : Kim Schulz

Dato : 26-10-05 11:35

On Wed, 26 Oct 2005 12:08:01 +0200
"MAG" <Maria@fredslund.biz> wrote:

> [...]
> kartoffel rösti? Har været på google, og der kommer mægtigt mange
> opskrifter frem, men kunne godt tænke mig en i er glade for...

Vi plejer at rive en håndfuld kartofler pr mand og så finthakke et
enkelt (lille) løg pr 3-4 kartofler.
Kartoflerne giver jeg lige lidt salt og placerer i en Si så væske i
kartoflerne kan trække lidt ud.
Så blander jeg med løg, et par æg + peber (og evt. lidt mere salt).

presser det sammen i små flade klumper og smider på en varm pande med
olie/smør.
Hvis man kan lide at de er bløde indeni og ikke har så meget bid i
(pånær skorben) så kan man efter de er stegt lige give dem et par 1-2
mins i mikrobølgeovnen. Herved bliver de efter min mening rigtigt
lækre.
De kan fint laves 1-2 dage i forvejen og så varmes op i ovn.

Fra : Monty

Dato : 26-10-05 15:05

Rösti bestaar af revet kartofler og løg samt krydring (salt, peber og evt.
muskatnød)

Æg transformere denne fine schweisiske ret om til noget der minder om
hashbrowns.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 26-10-05 16:23

"Monty" <usenet@hotmail.com> on onsdag 26. oktober 2005 at 16:05 +0100
wrote:
>Rösti bestaar af revet kartofler og løg samt krydring (salt, peber og
>evt.
>muskatnød)

I sommers var jeg i Alsace og fandt en Rösti.restaurant.
Her bestod retten af de revne kartofler, læg og krydderier, lagt i bunden
af et støbejernsfad. Ovenpå kartoffelbunden var så lagt kød og grønsager,
samt forskellige former for sauecer.
Det samme har jeg fået i Schwiz.
Så det der tales om her må være den rene kartoffelvariant Pommes Rösti

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311