Börner produkter
Fra : Heidi

Dato : 16-10-05 07:39

Der var en der postede et link til
http://www.ejstrupholm.dk/ti-krydderier/, hvor de sælger Börner
produkter - høvle til at snitte grøntsager osv. med.
Er der nogen der kender disse Börner produkter - om det er noget der
duer, eller om det er lige så ringe som det de sælger i TV shop osv.?
Jeg havde engang en lignende høvl, købt i en almindelig butik, som
absolut ikke var nogen succes.

Nogen erfaringer?

--
Heidi

Fra : Niau

Dato : 16-10-05 09:28

> Nogen erfaringer?
>
> --
> Heidi

Hej.

Jeg var til Woman's World igår og der var der en, der stod og prøvede den
af. Den virker egentlig ret god, men da jeg også er en af dem, der let
bliver narret til at købe lignende produkter, så gik jeg pænt videre :)

mvh Thanh Nhi N.

Fra : Max

Dato : 16-10-05 09:41

Hej Heidi

> Er der nogen der kender disse Börner produkter - om det er noget der
> duer, eller om det er lige så ringe som det de sælger i TV shop osv.?

Vi har her i huset flere af de orange høvle med tilbehør fra dem, og de er
efter min og konens mening rigtig gode til deres formål, men pas på
fingrene, det er knive skarpe som barberblade der sidder i dem.

Mvh Max

Fra : Jette

Dato : 16-10-05 09:39

Jeg tror det er noget billigt skidt. Når man har gode skarpe knive, når man
langt. De fleste i dette forum har vel også en foodprocessor med nogle
skiveplader. Jeg har set man kan få noget, som hedder en mandolin. Den er
lavet solidt og er ret dyr, men om den er pengene værd, tør jeg ikke gætte
på. se den her http://www.potogpande.dk/product.asp?id=12
Hilsen Jette

Fra : Nuser

Dato : 16-10-05 10:53

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse
> Der var en der postede et link til
> http://www.ejstrupholm.dk/ti-krydderier/, hvor de sælger Börner
KLIP

> Nogen erfaringer?

Hej

Jeg har sådan en orange sag (gammel...nu er de vist hvide) og jeg bruger den
RIGTIG meget. Men skal bare huske en ting. Når man køber sådan et nyt
produkt, så er det mørke- og skabsræd de første par måneder. Oversat....når
du har vænnet dig til at bruge det jævnlige, så kan du godt lade det
overnatte i skabet, men starter du med at sætte det derind, så vænner du dig
aldrig til at bruge det.

Hilsen Nuser

Fra : T

Dato : 16-10-05 12:23

> [...]
> engang en lignende høvl, købt i en almindelig butik, som absolut ikke var

Hej Heidi. Jeg er RIGTIG glad for mine. Har købt alle de snittejern, der
findes (tror jeg), og de bliver alle brugt rigtig meget. Men rigtigt som
Nuser skriver - de kan nemt samle støv i et skab. Har nemlig givet mine børn
et sæt, og de får det bare ikke brugt Man skal altså være indstillet
på, at det skal bruges - men ellers køber man det vel heller ikke. Jeg kan
kun gi produktet min bedste anbefaling. Mvh Tina

Fra : Heidi

Dato : 16-10-05 20:04

Heidi wrote:

> Nogen erfaringer?

Jeg siger tak for svarene - jeg mindes svagt at min mor måske har haft
en orange tingest der lignede lidt engang, og den var, såvidt jeg
husker, ganske effektiv.
Under alle omstændigheder bor mine forældre tilfældigvis tæt på
butikken, så jeg tror jeg vil besøge den engang og føle lidt på varerne
selv - jeg kunne godt en gang imellem tænke mig et redskab der bla. kan
lave ensartede grøntsagsstænger, og det ser der jo ud til at Börner
dimserne kan.

--
Heidi

Fra : Annika Pedersen

Dato : 17-10-05 20:11

> [...]
> duer, eller om det er lige så ringe som det de sælger i TV shop osv.?
> Jeg havde engang en lignende høvl, købt i en almindelig butik, som

Jeg er selv glad for börner, og har ikke nogen foodprocessor, stor
røremaskine eller lign.

Startede med "den gamle serie" men netop pga. at mit står fremme har jeg
valgt at få fat i en nyere version der matchede bedre i køkkenet - så
luxus-udskiftning og det gamle er gået i "arv" til søs. Eneste jeg har
slidt op (ikke var skarp mere) var kartoffelskrælleren.

Inden jeg købte börner købte jeg et billigt i "kop og kande" eller hvad
butikken nu hed, og jeg fik ikke skivet 1 kartoffel før den var istykker,
så man skal se sig om inden man køber - om man så vælger det ene mærke
eller andet. Kartoffelskrælleren er også min kop te - da den passer til
begge hænder og ikke har et fastvinklet skær.

Ja, er man en ørn i et køkken kan man nok gøre det med en god kniv, men
det kan jeg absolut ikke (langsom og ujævn).
Har dog ikke lavet mos som nogle af jernene skulle kunne, så ved ikke om
den del virker.

--
Annika Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-05 08:50

> Nogen erfaringer?

Ja da, de virker bare, vi har et og det bliver tit brugt, du kan lave skiver
til flødekartofler i 1min !!!

Mvh
Morten