Lækker Roastbeef
Fra : Towli

Dato : 13-10-05 20:29

Heja

Min nevø som er kok skar nogle gulerødder + rødbeder i skiver. Lagde dem i
et ovnfast fad kom ½ bøtte honning henover og hældte ½ flaske rødvin derned.
Brunede roastbeef'en godt på panden og lagde den ovenpå
grøntsagerne+honningen og gav det 40 min ved 200 grader.
Så tog han stegen ud og lagde et klæde over, hældte væden fra og lod
grøntsagerne bage videre sammen med små upillede kartofler der var påsmurt
olie. Han kogte væden lidt ind og da kartoflerne var bagt færdige (ca 15-20
min senere) kom han en ornlig klat smør ned i væden/saucen (det jævnede den
lidt ?).
Hele retten smagte guddommeligt. Jeg håber ikke det er en hemmelig opskrift
:) men det smagte så godt så jeg ville give jer chancen for at prøve den.

Er der en mere relevant gruppe end nærværende for ovenstående tip?

Hvis der er andre som ligger inde med nemme gourmet retter ku' det da være
lækkert...

Vi ser
/T

Fra : Towli

Dato : 13-10-05 20:30

(hovsa - altså de der kartofler af alm størelse kom jo med i ovnen fra
starten)....

Fra : Jette

Dato : 15-10-05 21:50

Hej. Det er den helt rigtige gruppe. Livsnydere uden at rende livet af sig.
Vi er altid friske på en god opskrift. vh. Jette, læst nyhedsgruppen i 4 år.

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-05 00:50

> [...]
>
> Er der en mere relevant gruppe end nærværende for ovenstående tip?
>
> Hvis der er andre som ligger inde med nemme gourmet retter ku' det da være

Hej
Prøvede da lige din nevø's opskrift af.

Havde ingen roastbeef, så jeg brugte filet i stedet. Og du har ganske ret,
det var da en ren fornøjelse.

mvh
Mogens