LoTR EE, engelsk eller dansk udgave ?
Fra : Mads Jensen

Dato : 27-10-05 19:14

Hej NG,

Er der nogen, der kan fortælle mig hvad forskellen på den engelske
udgave af Ringenes Herre i de udvidede udgaver er i forhold til de
danske udgaver ? Udover at der er danske undertekster med på de danske
udgaver, som der ikke er på de engelske (R2) udgaver (?). Det virker
nemlig voldsomt at skulle betale ca. 900 kr mere for at få danske
undertekster.
--
Mads Jensen - mail sent to address ends in /dev/null
s/spam/madsj for emailing me

It is impossible to make anything foolproof because fools are so
ingenious.

Fra : Berit og Mick

Dato : 27-10-05 21:03

Hej Mads

Jeg har pt. kun de danske udvidede udgaver på VHS - fik dem for en slik 20
kr. stykket !

Du kan måneden ud købe hele sættet 12 DVD-skiver med dansk tekst i COOP's
butikker for 595,- ( kræver dog medlemsskab - koster 25 kr, hvis du ikke har
det allerede ). Såvidt jeg kan se i de butikker jeg har frekventeret går det
ret trægt med salget, så det skulle ikke undre mig, om de bliver sat
yderligere ned efter jul... Jeg må absolut også eje dem, men selv 595,-
finder jeg lige i overkanten.

mvh Mick

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 27-10-05 22:08

Mads Jensen <spam@raptus.dk> wrote in

> [...]
> udgaver, som der ikke er på de engelske (R2) udgaver (?). Det virker
> nemlig voldsomt at skulle betale ca. 900 kr mere for at få danske

hmm på skiverne står der disk 1 i stedet for disc 1.. og selvf.
"kongen vender tilbage" i stedet for "return of the king". Men
ellers er der vist ikke det store.

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Tommy Kristensen

Dato : 27-10-05 22:53

Der er lidt bøvl med lyden på de danske udgivelser, men det er måske
små-ting, jeg kunne i hvert fald ikke høre det - har dog godt nok ikke købt
dem pga merprisen.

http://dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=2167

Sakset fra dvdcompare:
On the R4s and (some?) R2s, some people notice a slight audio glitch (a
series of pops or dropouts at certain points in The Film) due to audio
repitching on the PAL master. Others can't detect this at all. If your
hearing is particularly sensitive, you might wish to choose the R1 version.

Tommy

Fra : John Hinge

Dato : 28-10-05 09:58

On 27 okt 2005 Tommy Kristensen was heard to say:

> Der er lidt bøvl med lyden på de danske udgivelser, men det er
> måske små-ting, jeg kunne i hvert fald ikke høre det - har dog
> godt nok ikke købt dem pga merprisen.
>
> http://dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=2167

Om det betyuder noget for den oprindelige poster ved jeg ikke, men
UK region 2 versionen mangler den iøvrigt temmeligt muntre sketch
som MTV lavede om Elronds Råd og alternative bæresteder for Ringen.

Personligt er jeg efter et par brændere blevet tilbageholdende
med at købe R2 udgivelser via England. Det kan godt være jeg
sparer kroner, tilgengæld klipper de ting ud af filmen.
Attack of the Clones mangler en nikke skalle scene f.eks.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 28-10-05 11:21

Tommy Kristensen wrote:
> [...]
> hearing is particularly sensitive, you might wish to choose the R1 version.

Det handler jo så ikke om de *danske* udgivelser.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : -USH-

Dato : 28-10-05 11:36

Peter Knutsen (usenet) skrev:

> Det handler jo så ikke om de *danske* udgivelser.

De danske udgivelser er R2-udgivelser, så jo, det gør det.

--
Venlig hilsen
-Ulrik-

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 31-10-05 19:39

-USH- wrote:

> De danske udgivelser er R2-udgivelser, så jo, det gør det.

Øh nej... Det gør det *ikke*!

Mads Jensen, ham der startede tråden, spurgte til forskellen mellem den
britiske (R2) og den danske (også R2) udgave.

Det som Tommy så har sakset, handler on noget helt andet, nemlig
forskellen mellem to forskellige regionsudgivelser (R2 kontra R1). Noget
som er dybt irrelevant for langt de fleste der bor i Danmark, da vores
DVD-afspillere kun kan spise R2-skiver.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Mads Jensen

Dato : 01-11-05 18:10

"Peter Knutsen (usenet)" <peter@sagatafl.invalid> writes:
> [...]
> forskellen mellem to forskellige regionsudgivelser (R2 kontra R1). Noget
> som er dybt irrelevant for langt de fleste der bor i Danmark, da vores

De fleste afspillere kan nu også godt fordøje R1-skive; prøv at kigge på
www.videohelp.com/dvdhacks.php

Iøvrigt, tak for hjælpen. Det slår mig iøvrigt, at prisforskellen mellem
LoTR EE UK R2 vs. DK R2 er så enorm.

Fra : -USH-

Dato : 02-11-05 17:09

Peter Knutsen (usenet) skrev:

> [...]
>
> Det som Tommy så har sakset, handler on noget helt andet, nemlig
> forskellen mellem to forskellige regionsudgivelser (R2 kontra R1).

Jep, han svarer ikke på spørgsmålet direkte, men han har ret i det han
skriver (at der måske er en fejl i lyden på de danske og engelske dvd'er).
Hans anbefaling (som jeg læser det) er at Mads skal undgå både den danske og
den engelske R2, hvis han har sarte ører. Derfor handler det vel om de
*danske* udgivelser, og
hvorfor man skal fravælge dem.

Til gengæld vil jeg sige at jeg heller ikke kan høre nogen lydfejl på mine
danske R2-udgaver.

> Noget som er dybt irrelevant for langt de fleste der bor i Danmark,
> da vores DVD-afspillere kun kan spise R2-skiver.

Min kan godt.

--
Venlig hilsen
-Ulrik-

Fra : Per Rønne

Dato : 03-11-05 00:26

-USH- <tidsrejseSLET@yahoo.dk> wrote:

> Peter Knutsen (usenet) skrev:

[Regionskodning]

> Min kan godt.

Man sørger ganske simpelt for kun at købe regionsfrie DVD-afspillere.
Eller, hvis man har en der ikke er regionsfri, så hurtigt som muligt at
ombygge den.
--
Per Erik Rønne

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 28-10-05 16:17

"Tommy Kristensen" <tommy@filmz.dk> wrote in

> har dog godt nok ikke
> købt dem pga merprisen.

Det er også sjældent jeg køber noget bare fordi det
koster lidt mere :P

/hilsner

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 28-10-05 14:40

"Lars Gjerløw Jørgensen" <dotlars.g.j@mail.dk> wrote in
news:Xns96FCEB462416Cdotlarsgjmaildk@62.243.74.163 in dk.kultur.film:

> Mads Jensen <spam@raptus.dk> wrote in

> hmm på skiverne står der disk 1 i stedet for disc 1.. og selvf.
> "kongen vender tilbage" i stedet for "return of the king". Men
> ellers er der vist ikke det store.

Jeg kunne ikke lade være med lige at kigge efter, og på mine danske udgaver,
i øvrigt købt hos Coop, står der de engelske titler på filmene, f.eks.
Return of the King, men der står disk 1 + andre ting på dansk på selve
discen. Har i øvrigt ikke laget mærke til noget udfald i lyden, som
beskrevet i et andet indlæg.

/Søren Hjelholt

Fra : Morten Bowman

Dato : 28-10-05 11:06

On 27 Oct 2005 20:14:19 +0200, Mads Jensen <spam@raptus.dk> wrote:

> [...]
>udgaver, som der ikke er på de engelske (R2) udgaver (?). Det virker
>nemlig voldsomt at skulle betale ca. 900 kr mere for at få danske

Kvickly har boxen til 595,-

Fra : Thomas W. Helvard

Dato : 02-11-05 21:18

"Mads Jensen" <spam@raptus.dk> wrote in message
> [...]
> udgaver, som der ikke er på de engelske (R2) udgaver (?). Det virker
> nemlig voldsomt at skulle betale ca. 900 kr mere for at få danske

I den engelske udgivelse er der ikke easter eggs på Fellowship og Two Towers
(mener jeg det er). Dette er fordi de små videoklip har fået en anden rating
i UK end filmen, og måtte derfor ikke komme med uden at ændre hele pakkens
rating.

- Thomas