/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Film på vej
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 25-10-05 22:36

Jeg er en sucker for Victoriansk retro-scifi. Ligeså for The Matrix,
superhelte, Natalie Portman og Comic Book film, så jeg glæder mig voldsomt til
at V for Vendetta kommer i biffen. Til de uindviede, så er det en DC Comic der
er blevet omskrevet til det store lærred af ingen mindre end Andy og Larry
Wachowsky, produceret af Joel Shumacher. Hugo Weaving og Natalie Portman i
hovedrollerne og så er der ellers dømt action!

Man kan se en trailer i HD på
http://www.apple.com/trailers/wb/v_for_vendetta/hd/ og det ser IMHO lovende ud.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

 
 
HC (26-10-2005)
Kommentar
Fra : HC


Dato : 26-10-05 08:41


"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
news:435ea54b$0$41143$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg er en sucker for Victoriansk retro-scifi. Ligeså for The Matrix,
> superhelte, Natalie Portman og Comic Book film, så jeg glæder mig voldsomt
> til at V for Vendetta kommer i biffen. Til de uindviede, så er det en DC
> Comic der er blevet omskrevet til det store lærred af ingen mindre end
> Andy og Larry Wachowsky, produceret af Joel Shumacher. Hugo Weaving og
> Natalie Portman i hovedrollerne og så er der ellers dømt action!
>
> Man kan se en trailer i HD på
> http://www.apple.com/trailers/wb/v_for_vendetta/hd/ og det ser IMHO
> lovende ud.



Ja, man kan jo håbe på de får ordnet filmen ordentligt, så de ikke ødelægger
endnu en Alan Moore historie som de gjorde med League of Extraordinary
Gentlemen... Hvor tegneserieromanen er uendeligt federe end filmen - som
bare er en gang hjernedød action... Besynderligt som filmfolk altid skal
'fordumme' et udmærket oplæg.

HC



Peter G (26-10-2005)
Kommentar
Fra : Peter G


Dato : 26-10-05 10:59

"HC" <admin@coolcomics.dk> writes:

> Ja, man kan jo håbe på de får ordnet filmen ordentligt, så de ikke ødelægger
> endnu en Alan Moore historie som de gjorde med League of Extraordinary
> Gentlemen... Hvor tegneserieromanen er uendeligt federe end filmen - som
> bare er en gang hjernedød action... Besynderligt som filmfolk altid skal
> 'fordumme' et udmærket oplæg.

Eller som manden selv har sagt:
,----
| If I write a crappy comic book, it doesn't cost the budget of an
| emergent Third World nation. When you've got these kinds of sums
| involved in creating another two hours of entertainment for Western
| teenagers, I feel it crosses the line from being merely distasteful to
| being wrong.
`----

Han er vist heller ikke for glad for filmatiseringen.





--
M.v.h. Peter. Toppostere og andre irriterende skribenter vil blive
filtreret fra i stilhed.
http://en.wikipedia.org/wiki/Green_Wing

Peter Larsen (26-10-2005)
Kommentar
Fra : Peter Larsen


Dato : 26-10-05 13:34


"HC" <admin@coolcomics.dk> wrote in message
news:435f3313$0$8801$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
> news:435ea54b$0$41143$14726298@news.sunsite.dk...

>
>
> Ja, man kan jo håbe på de får ordnet filmen ordentligt, så de ikke
> ødelægger endnu en Alan Moore historie som de gjorde med League of
> Extraordinary Gentlemen... Hvor tegneserieromanen er uendeligt federe end
> filmen - som bare er en gang hjernedød action... Besynderligt som filmfolk
> altid skal 'fordumme' et udmærket oplæg.

Tegneserieroman? Hvorfor ikke bare kalde det en tegneserie? Eller er det
for barnligt?

> HC
>



No Humor Man (26-10-2005)
Kommentar
Fra : No Humor Man


Dato : 26-10-05 16:03

Peter Larsen wrote:
> "HC" <admin@coolcomics.dk> wrote in message
> news:435f3313$0$8801$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>>"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
>>news:435ea54b$0$41143$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
>>
>>Ja, man kan jo håbe på de får ordnet filmen ordentligt, så de ikke
>>ødelægger endnu en Alan Moore historie som de gjorde med League of
>>Extraordinary Gentlemen... Hvor tegneserieromanen er uendeligt federe end
>>filmen - som bare er en gang hjernedød action... Besynderligt som filmfolk
>>altid skal 'fordumme' et udmærket oplæg.
>
>
> Tegneserieroman? Hvorfor ikke bare kalde det en tegneserie? Eller er det
> for barnligt?
>
Denne type "tegneserieroman" hedder på engelsk "graphic novel" og altså
ikke "comics", så det ville ikke være korrekt bare at kalde det en
tegneserie, da disse "graphic novels" ret tit er enkeltstående historier
og ikke en del af en serie - de er mere som en bog og så en bogs mulige
fortsættelse eller efterfølger.


--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
The Insane Asylum: http://www.fortunecity.com/marina/anchor/986/
- trademark of the Watertight Precautions & The Jellyfish Association
Model Kit Search: http://nohumorman.stormloader.com/

Thomas Pryds Laurits~ (26-10-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Pryds Laurits~


Dato : 26-10-05 17:41

No Humor Man wrote:
> Denne type "tegneserieroman" hedder på engelsk "graphic novel" og altså
> ikke "comics", så det ville ikke være korrekt bare at kalde det en
> tegneserie, da disse "graphic novels" ret tit er enkeltstående historier
> og ikke en del af en serie - de er mere som en bog og så en bogs mulige
> fortsættelse eller efterfølger.

Mon ikke "serie" i "tegneserie" hentyder til den serie af tegnede ruder,
der altid optræder i en tegneserie? Uanset om det så er en avisstribe
eller en lang, uafsluttet historie. Jeg har i hvert fald aldrig hørt
andet end "tegneserie" -- også om det, amerikanerne kalder "graphic novels".

Thomas

--
http://inducks.org
http://ddfr.dk/

Peter Larsen (26-10-2005)
Kommentar
Fra : Peter Larsen


Dato : 26-10-05 19:32


"No Humor Man" <no.humor.man@webspeed.dk> wrote in message
news:435f9a9f$0$38656$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...


>>
>> Tegneserieroman? Hvorfor ikke bare kalde det en tegneserie? Eller er det
>> for barnligt?
>>
> Denne type "tegneserieroman" hedder på engelsk "graphic novel" og altså
> ikke "comics", så det ville ikke være korrekt bare at kalde det en
> tegneserie, da disse "graphic novels" ret tit er enkeltstående historier
> og ikke en del af en serie - de er mere som en bog og så en bogs mulige
> fortsættelse eller efterfølger.

Vrøvl. LoEG blev oprindeligt udgivet i 2x6 hæfter.

Hvis man endelig skal smide mærkatet på noget så skal man tage udgivelser
som Maus og From Hell, men jeg mener stadig man skal kalde en spade for
en spade.




Lars Hoffmann (26-10-2005)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 26-10-05 08:59

HC wrote:

> Ja, man kan jo håbe på de får ordnet filmen ordentligt, så de ikke ødelægger
> endnu en Alan Moore historie som de gjorde med League of Extraordinary
> Gentlemen... Hvor tegneserieromanen er uendeligt federe end filmen - som
> bare er en gang hjernedød action... Besynderligt som filmfolk altid skal
> 'fordumme' et udmærket oplæg.


Ja, det sker desværre ofte. League of Extraordinary Gentlemen kunne
ellers have været rigtig fed hvis den blot havde været 30 minutter
længere og gjort lidt ud af at udvikle personerne.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann


Peter Larsen (26-10-2005)
Kommentar
Fra : Peter Larsen


Dato : 26-10-05 13:33


"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
news:1130313565.080937.259880@g47g2000cwa.googlegroups.com...

>Ja, det sker desværre ofte. League of Extraordinary Gentlemen kunne
>ellers have været rigtig fed hvis den blot havde været 30 minutter
>længere og gjort lidt ud af at udvikle personerne.

Var intet der kunne redde den film med det manus og instruktør.



Mr. D (26-10-2005)
Kommentar
Fra : Mr. D


Dato : 26-10-05 14:03


"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
news:435ea54b$0$41143$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Man kan se en trailer i HD på
> http://www.apple.com/trailers/wb/v_for_vendetta/hd/ og det ser IMHO
> lovende ud.

Min siger, der er fejl på filmen, og derfor kan den ikke afspilles

Simon



Niels Søndergaard (26-10-2005)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 26-10-05 14:19

On Wed, 26 Oct 2005 15:02:32 +0200, "Mr. D"
<s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote:

>
>"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
>news:435ea54b$0$41143$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> Man kan se en trailer i HD på
>> http://www.apple.com/trailers/wb/v_for_vendetta/hd/ og det ser IMHO
>> lovende ud.
>
>Min siger, der er fejl på filmen, og derfor kan den ikke afspilles

Det gør min også. Quicktime er et skodsystem. Det lægger sig også ind
som startprogram uden at spørge om lov.

Findes den trailer ikke til WMP?

--
mvh Niels Søndergaard

Ovenstående er min personlige mening og ikke
nødvendigvis udtryk for universel sandhed.

Mikkel Moldrup-Lakje~ (26-10-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~


Dato : 26-10-05 14:23

Niels Søndergaard wrote:
>
> Det gør min også. Quicktime er et skodsystem. Det lægger sig også ind
> som startprogram uden at spørge om lov.

Mange anbefaler Quicktime alternative.
http://www.majorgeeks.com/download4100.html

Har ikke selv brugt den nok til at kunne sige om den er et godt alternativ.

Mikkel
--
Guatemala travel, Spanish studies, volunteering:
http://lakjer.dk/mikkel/spanish.shtml

Lars Hoffmann (26-10-2005)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 26-10-05 14:05

Mr. D wrote:

> Min siger, der er fejl på filmen, og derfor kan den ikke afspilles

Måske bør du opdatere til seneste version af quicktime (som man nu
ikke kan få uden Itunes)

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann


Lars Hoffmann (26-10-2005)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 26-10-05 15:24

Niels Søndergaard wrote:

> Det gør min også. Quicktime er et skodsystem. Det lægger sig også ind
> som startprogram uden at spørge om lov.

Det kan slås fra med højst tre museklik, så det skulle lige være
til at overkomme. Til gengæld giver quicktime fortrinlig
billedkvalitet og jeg syntes egentlig at det er en mere end hæderlig
servide Apple giver med alle deres trailere.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann


Morten Bowman (26-10-2005)
Kommentar
Fra : Morten Bowman


Dato : 26-10-05 19:12

On 26 Oct 2005 07:23:54 -0700, "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com>
wrote:

>Niels Søndergaard wrote:
>
>> Det gør min også. Quicktime er et skodsystem. Det lægger sig også ind
>> som startprogram uden at spørge om lov.
>
>Det kan slås fra med højst tre museklik, så det skulle lige være
>til at overkomme. Til gengæld giver quicktime fortrinlig
>billedkvalitet og jeg syntes egentlig at det er en mere end hæderlig
>servide Apple giver med alle deres trailere.

Jeg er helt enig, QT er et langt bedre format.

Iøvrigt....
Hvis man bruger FireFox, kan man få en plugin således at alle mediefiler
starter i den app den hidrører, fremfor i browseren. Det virker langt mere
stabilt

Niels Søndergaard (26-10-2005)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 26-10-05 21:02

On Wed, 26 Oct 2005 20:11:44 +0200, Morten Bowman
<newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote:

>On 26 Oct 2005 07:23:54 -0700, "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com>
>wrote:
>
>>Niels Søndergaard wrote:
>>
>>> Det gør min også. Quicktime er et skodsystem. Det lægger sig også ind
>>> som startprogram uden at spørge om lov.
>>
>>Det kan slås fra med højst tre museklik, så det skulle lige være
>>til at overkomme. Til gengæld giver quicktime fortrinlig
>>billedkvalitet og jeg syntes egentlig at det er en mere end hæderlig
>>servide Apple giver med alle deres trailere.
>
>Jeg er helt enig, QT er et langt bedre format.
>
>Iøvrigt....
>Hvis man bruger FireFox, kan man få en plugin således at alle mediefiler
>starter i den app den hidrører, fremfor i browseren. Det virker langt mere
>stabilt

Hvad hedder det plugin? Jeg får fejl på den trailer både i Firefox og
IE, så ethvert alternativ er velkomment.

--
mvh Niels Søndergaard

Ovenstående er min personlige mening og ikke
nødvendigvis udtryk for universel sandhed.

Martin Sørensen (26-10-2005)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 26-10-05 21:09

>> Hvis man bruger FireFox, kan man få en plugin således at alle
>> mediefiler starter i den app den hidrører, fremfor i browseren. Det
>> virker langt mere stabilt
> Hvad hedder det plugin? Jeg får fejl på den trailer både i Firefox og
> IE, så ethvert alternativ er velkomment.

Jeg har netop installeret MediaPlayerConnectivity, og den gør præcis det
Morten skriver om:
https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?id=446

Så kan jeg se traileren i Media Player Classic vha. Quicktime Alternative..

--
signing off.. Martin Sørensen



Morten Bowman (26-10-2005)
Kommentar
Fra : Morten Bowman


Dato : 26-10-05 21:16

On Wed, 26 Oct 2005 22:08:49 +0200, "Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid>
wrote:

>>> Hvis man bruger FireFox, kan man få en plugin således at alle
>>> mediefiler starter i den app den hidrører, fremfor i browseren. Det
>>> virker langt mere stabilt
>> Hvad hedder det plugin? Jeg får fejl på den trailer både i Firefox og
>> IE, så ethvert alternativ er velkomment.
>
>Jeg har netop installeret MediaPlayerConnectivity, og den gør præcis det
>Morten skriver om:
>https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?id=446

Lige præcis den

Niels Søndergaard (27-10-2005)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 27-10-05 00:39

On Wed, 26 Oct 2005 22:08:49 +0200, "Martin Sørensen"
<mos@laxity.invalid> wrote:

>>> Hvis man bruger FireFox, kan man få en plugin således at alle
>>> mediefiler starter i den app den hidrører, fremfor i browseren. Det
>>> virker langt mere stabilt
>> Hvad hedder det plugin? Jeg får fejl på den trailer både i Firefox og
>> IE, så ethvert alternativ er velkomment.
>
>Jeg har netop installeret MediaPlayerConnectivity, og den gør præcis det
>Morten skriver om:
>https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?id=446
>
>Så kan jeg se traileren i Media Player Classic vha. Quicktime Alternative..

Nu har jeg installeret den, men jeg får stadig den dér "bad
atom"-meddelelse. Apple sucks.

--
mvh Niels Søndergaard

Ovenstående er min personlige mening og ikke
nødvendigvis udtryk for universel sandhed.

Niels Søndergaard (27-10-2005)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 27-10-05 01:07

On Thu, 27 Oct 2005 01:38:42 +0200, Niels Søndergaard
<Niels.Sondergaard@gmail.com> wrote:


>Nu har jeg installeret den, men jeg får stadig den dér "bad
>atom"-meddelelse. Apple sucks.

Nå, jeg bed i det sure æble (pun intended) og installerede den nye
Quicktime med Itunes. Hvad er det dog for noget pjat, at man er nødt
til at installere Itunes? Jeg fjernede den igen bagefter, men det er
jo spild af tid og møgirriterende, at man er nødt til at gøre det på
den måde.

Nå, men nu kører V for Vendetta-traileren - og den ser jo rigtig god
ud.

Og den nye QT kan man ganske rigtigt slå fra som medlem af
startgruppen, så det er jo også et stort fremskridt.

Tak for hjælpen.

--
mvh Niels Søndergaard

Alle børnene var glade for deres computere
undtagen Jack...


Jakob (27-10-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 27-10-05 12:34

Martin Sørensen wrote:
>
> Jeg har netop installeret MediaPlayerConnectivity, og den gør præcis det
> Morten skriver om:
> https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?id=446
>
> Så kan jeg se traileren i Media Player Classic vha. Quicktime Alternative..

Jeg installerede lige MediaPlayerConnectivity, Media Player Classic og
Quicktime Alternative, og mit liv er nu SÅ meget bedre

--
Jakob


David Rasmussen (26-10-2005)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 26-10-05 21:21

Morten Bowman wrote:
>
> Jeg er helt enig, QT er et langt bedre format.
>

End hvad?

/David

Morten Bowman (27-10-2005)
Kommentar
Fra : Morten Bowman


Dato : 27-10-05 16:04

On Wed, 26 Oct 2005 22:21:22 +0200, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Morten Bowman wrote:
>>
>> Jeg er helt enig, QT er et langt bedre format.
>>
>
>End hvad?

End stort set alle andre "internet-formater", som .rm og wmv.

David Rasmussen (27-10-2005)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 27-10-05 19:50

Morten Bowman wrote:
>>
>>>Jeg er helt enig, QT er et langt bedre format.
>>
>>End hvad?
>
> End stort set alle andre "internet-formater", som .rm og wmv.

Bedre på hvilken måde?

/David

Morten Bowman (28-10-2005)
Kommentar
Fra : Morten Bowman


Dato : 28-10-05 11:05

On Thu, 27 Oct 2005 20:50:03 +0200, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Morten Bowman wrote:
>>>
>>>>Jeg er helt enig, QT er et langt bedre format.
>>>
>>>End hvad?
>>
>> End stort set alle andre "internet-formater", som .rm og wmv.
>
>Bedre på hvilken måde?

Billedkvaliteten ift. størrelsen

David Rasmussen (28-10-2005)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 28-10-05 21:32

Morten Bowman wrote:
>>
>>Bedre på hvilken måde?
>
> Billedkvaliteten ift. størrelsen

Det er noget vrøvl. Moderne QuickTime er på alle måder sammenligneligt
med diverse andre MPEG4 og MPEG-lignende codecs.

/David

Peter Larsen (26-10-2005)
Kommentar
Fra : Peter Larsen


Dato : 26-10-05 19:35


"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
news:1130336634.059955.158660@o13g2000cwo.googlegroups.com...

>Det kan slås fra med højst tre museklik, så det skulle lige være
>til at overkomme. Til gengæld giver quicktime fortrinlig
>billedkvalitet og jeg syntes egentlig at det er en mere end hæderlig
>servide Apple giver med alle deres trailere.

Billedkvaliteten kunne være lige så god med Xvid og så endda
fylde mindre ;)

Og deres "servide" er de skam betalt for, filmselskaberne betaler
for trafikken.

Og hvorfor kommer de der citats brackets ikke frem når jeg
citerer dig Lars?




PerX ... (27-10-2005)
Kommentar
Fra : PerX ...


Dato : 27-10-05 00:01

In article <1130336634.059955.158660@o13g2000cwo.googlegroups.com>,
lars@intercambiodvd.com says...
> Det kan slås fra med højst tre museklik, så det skulle lige være
> til at overkomme.
>

Det er ligemeget om det så er et klik - de skal ikke gøre den slags uden
at spørge.


PerX ... (27-10-2005)
Kommentar
Fra : PerX ...


Dato : 27-10-05 00:00

In article <435ea54b$0$41143$14726298@news.sunsite.dk>,
lars@intercambiodvd.com says...
> er blevet omskrevet til det store lærred af ingen mindre end Andy og Larry
> Wachowsky,
>

Er det godt??!


Lars Hoffmann (27-10-2005)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 27-10-05 08:05

Peter Larsen wrote:

> Og hvorfor kommer de der citats brackets ikke frem når jeg
> citerer dig Lars?

Ja se det ved jeg faktisk ikke. Jeg har ikke selv problemet, heller
ikke ved at svare på egne indlæg.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann


Lars Hoffmann (27-10-2005)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 27-10-05 08:14


PerX ... wrote:
> In article <435ea54b$0$41143$14726298@news.sunsite.dk>,
> lars@intercambiodvd.com says...
> > er blevet omskrevet til det store lærred af ingen mindre end Andy og Larry
> > Wachowsky,
> >
>
> Er det godt??!

Det er det vel hvis man kan lide Matrix og Bound


Lars Hoffmann (27-10-2005)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 27-10-05 10:19

Niels Søndergaard wrote:

> Alle børnene var glade for deres computere
> undtagen Jack...

...han havde en Mac?


Niels Søndergaard (27-10-2005)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 27-10-05 10:51

On 27 Oct 2005 02:19:05 -0700, "Lars Hoffmann"
<lars@intercambiodvd.com> wrote:

>Niels Søndergaard wrote:
>
>> Alle børnene var glade for deres computere
>> undtagen Jack...
>
>..han havde en Mac?

Jeps.


--
mvh Niels Søndergaard

Ovenstående er min personlige mening og ikke
nødvendigvis udtryk for universel sandhed.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste