/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Hvad er en Predator ?
Fra : Dopedog


Dato : 23-10-05 15:35

Ja mig og kæresten sidder og ser Alien Vs. Predator og så er hun blevet helt
nysgerrig efter at vide hvad en "predator" egentlig er for en fætter. Altså
hvor stammer den fra o.s.v.

Så iaften skal Predator og Predator 2 ihvertfald stenes

-Ronnie



 
 
Mr. D (23-10-2005)
Kommentar
Fra : Mr. D


Dato : 23-10-05 15:53


"Dopedog" <dopedog1996SLETDETHER@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:ycN6f.509$MW2.318@news.get2net.dk...
> Ja mig og kæresten sidder og ser Alien Vs. Predator og så er hun blevet
> helt nysgerrig efter at vide hvad en "predator" egentlig er for en fætter.
> Altså hvor stammer den fra o.s.v.

Def: Predators - Organisms that obtain their nutritional energy by killing
and eating other organisms. Altså et rovdyr / en jæger

> Så iaften skal Predator og Predator 2 ihvertfald stenes

Etteren er ihvertefælle OK

Simon



sniper_Nolight (23-10-2005)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 23-10-05 16:30

> Etteren er ihvertefælle OK

etteren er en klaasiker, men 2eren er bestemt en værdig efterfølger imo.
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight



Niels Søndergaard (23-10-2005)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 23-10-05 16:59

On Sun, 23 Oct 2005 17:29:41 +0200, "sniper_Nolight"
<sniper_nolight@hotmail.com> wrote:

>> Etteren er ihvertefælle OK
>
>etteren er en klaasiker, men 2eren er bestemt en værdig efterfølger imo.

2'eren er klart den bedste.

--
mvh Niels Søndergaard

Ovenstående er min personlige mening og ikke
nødvendigvis udtryk for universel sandhed.

Thomas M (23-10-2005)
Kommentar
Fra : Thomas M


Dato : 23-10-05 19:02


"Niels Søndergaard" <Niels.Sondergaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:nocnl1pcg8qp5dancks744slhufe0tei46@4ax.com...

> 2'eren er klart den bedste.

Åh ja - humor.




Niels Søndergaard (23-10-2005)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 23-10-05 23:38

On Sun, 23 Oct 2005 20:02:27 +0200, "Thomas M" <its@secret> wrote:

>
>"Niels Søndergaard" <Niels.Sondergaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
>news:nocnl1pcg8qp5dancks744slhufe0tei46@4ax.com...
>
>> 2'eren er klart den bedste.
>
>Åh ja - humor.

Ja, det mangler du ikke. Men helt ærligt. Jeg synes, 2'eren er den
bedste.

--
mvh Niels Søndergaard

Ovenstående er min personlige mening og ikke
nødvendigvis udtryk for universel sandhed.

Thomas M (24-10-2005)
Kommentar
Fra : Thomas M


Dato : 24-10-05 09:26


"Niels Søndergaard" <Niels.Sondergaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:o54ol1t72togl6020ugcep3t5inb178a20@4ax.com...

> Ja, det mangler du ikke. Men helt ærligt. Jeg synes, 2'eren er den
> bedste.

Øv da, for jeg troede faktisk du mente det for sjov.

Anyway - 2'eren er ganske habil, og jeg kan faktisk osse godt selv li' den.




Per (26-10-2005)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 26-10-05 09:29

> Ja, det mangler du ikke. Men helt ærligt. Jeg synes, 2'eren er den
> bedste.
>
> --

For pokker mand, du fik en chance for at redde din ære tilbage! Skynd dig nu
at skrive at det var ironisk ment!



Dopedog (23-10-2005)
Kommentar
Fra : Dopedog


Dato : 23-10-05 16:34

>> Ja mig og kæresten sidder og ser Alien Vs. Predator og så er hun blevet
>> helt nysgerrig efter at vide hvad en "predator" egentlig er for en
>> fætter. Altså hvor stammer den fra o.s.v.
>
> Def: Predators - Organisms that obtain their nutritional energy by killing
> and eating other organisms. Altså et rovdyr / en jæger

Ja det ved jeg/vi godt. Det var mere historien bag "Predatorsene" (altså dem
i filmene). Hvordan de er "opstået" o.s.v.. Eller der er måske ingen
baggrundshistorie til dem overhovedet ?

>> Så iaften skal Predator og Predator 2 ihvertfald stenes
>
> Etteren er ihvertefælle OK

Yepper, har set begge 2 før. Arnold gør det sku godt. Bare synd han ikke er
med i 2'eren :-\

> Simon
>



Syfax (23-10-2005)
Kommentar
Fra : Syfax


Dato : 23-10-05 17:13


"Dopedog" <dopedog1996SLETDETHER@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:B3O6f.517$Ia6.350@news.get2net.dk...
>>> Ja mig og kæresten sidder og ser Alien Vs. Predator og så er hun blevet
>>> helt nysgerrig efter at vide hvad en "predator" egentlig er for en
>>> fætter. Altså hvor stammer den fra o.s.v.
>>
>> Def: Predators - Organisms that obtain their nutritional energy by
>> killing and eating other organisms. Altså et rovdyr / en jæger
>
> Ja det ved jeg/vi godt. Det var mere historien bag "Predatorsene" (altså
> dem i filmene). Hvordan de er "opstået" o.s.v.. Eller der er måske ingen
> baggrundshistorie til dem overhovedet ?

Så vidt jeg husker er de trofæjægere fra rummet,der tiltrækkes af
konfliktområder,og kan lide udfordringer,som Arnold,f.eks.De kan lide at
pynte sig med kranier fra deres "bytte".>

S

>



Kasper Malmberg (23-10-2005)
Kommentar
Fra : Kasper Malmberg


Dato : 23-10-05 17:40

Syfax wrote:

>
> Så vidt jeg husker er de trofæjægere fra rummet,der tiltrækkes af
> konfliktområder,og kan lide udfordringer,som Arnold,f.eks.De kan lide at
> pynte sig med kranier fra deres "bytte".>
>
>

Jeg tror det er i 2'ern at man kommer med ind i deres rumskib, og ser
nogle af deres trofæer, bl.a. her de et Alien kranium på væggen.
JEg har en ide om at Alien vs. Predator er blevet til after en
længervarende uoverensstemmelse over hvilken "E.T." der var den sejeste.

MVh
Kasper Malmberg

Sren Kjeldsen (23-10-2005)
Kommentar
Fra : Sren Kjeldsen


Dato : 23-10-05 18:31

> Jeg tror det er i 2'ern at man kommer med ind i deres rumskib, og ser
> nogle af deres trofæer, bl.a. her de et Alien kranium på væggen.
> JEg har en ide om at Alien vs. Predator er blevet til after en
> længervarende uoverensstemmelse over hvilken "E.T." der var den sejeste.


SPOILERS!!!





TBC (24-10-2005)
Kommentar
Fra : TBC


Dato : 24-10-05 00:05

"Dopedog" <dopedog1996SLETDETHER@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:B3O6f.517$Ia6.350@news.get2net.dk...

> Ja det ved jeg/vi godt. Det var mere historien bag "Predatorsene" (altså
> dem i filmene). Hvordan de er "opstået" o.s.v.. Eller der er måske ingen
> baggrundshistorie til dem overhovedet ?

Jeg tror ikke der er meget andet end hvad vi ved fra filmene hvor de
optræder.

Selv dem der burde vide, kan ikke finde andet end vi i forvejen egentligt
godt ved om dem:

http://www.planetavp.com/avpmovie/species.shtml

> Yepper, har set begge 2 før. Arnold gør det sku godt. Bare synd han ikke
> er med i 2'eren :-\

Tja, jeg tilhører nok også den generation der bare ikke bliver træt af
Predators og Aliens, selv om man også er blevet til Almodovar og lign.
efterhånden.

.....Jeg håber da også at få at se hvad "Alien-Ripley" finder på engang i
fremtiden, nu hun endelig er nået til endog selve jorden.

TBC



Bistroist (24-10-2005)
Kommentar
Fra : Bistroist


Dato : 24-10-05 04:37

TBC wrote:

>Jeg tror ikke der er meget andet end hvad vi ved fra filmene hvor de
>optræder.
>
>Selv dem der burde vide, kan ikke finde andet end vi i forvejen egentligt
>godt ved om dem:
>
>http://www.planetavp.com/avpmovie/species.shtml
>
>
>
Der foreligger nu noget mere end det. Den første /Alien vs. Predator/
tegneserie udkom på Dark Horse i 89 (altså året før filmen /Predator 2/,
et par år efter /Alien 2; Aliens/), og de fortsatte med at dukke op med
ujævne mellemrum over det næste årti eller noget i den stil, så det er
vel dér historien (eller manglen på samme) først og fremmest kan findes.
Derudover er der selvfølgelig computerspillene fra 1999 og 2001, hvor
der nok også kan findes en vis mængde baggrundsmateriale.

--
*/*Beatrice, I love my phonograph, but you have broke my windin' chain
And you've taken my lovin', and give it to your other man
Now, we played it on the sofa, now, we played it 'side the wall
But my needles have got rusty, and it will not play at all*/*

klaro@mailcircuit.co~ (23-10-2005)
Kommentar
Fra : klaro@mailcircuit.co~


Dato : 23-10-05 19:23

Det er jo ikke et rovdyr. En jæger ja, men ikke rovdyr.


J.A.F. Pedersen (23-10-2005)
Kommentar
Fra : J.A.F. Pedersen


Dato : 23-10-05 19:53

<klaro@mailcircuit.com> skrev i en meddelelse
news:1130091799.329210.66480@g47g2000cwa.googlegroups.com

> Det er jo ikke et rovdyr. En jæger ja, men ikke rovdyr.

Hvis du sætter prey efter predator, kommer betydningen tydeligere frem.
Predator er den jagende (rovdyret) og prey (byttedyret) den(t) jagede. Om
det er en Kongeørn, der er predator eller en jæger, er lige gyldigt.

Er det Arnold, er han jægeren. Han er den jagende. Men er han den jagede,
går der ikke lang tid inden rollerne byttes om - og så bliver nogle onde
automatmennesker jaget eller jagtet.

JAF


David Rasmussen (23-10-2005)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 23-10-05 22:29

klaro@mailcircuit.com wrote:
> Det er jo ikke et rovdyr. En jæger ja, men ikke rovdyr.
>

Den primære betydning af ordet predator er rovdyr.

http://dictionary.reference.com/search?q=predator

/David

Lars Jensen (26-10-2005)
Kommentar
Fra : Lars Jensen


Dato : 26-10-05 20:29

David Rasmussen wrote:
> klaro@mailcircuit.com wrote:
>
>> Det er jo ikke et rovdyr. En jæger ja, men ikke rovdyr.
>>
>
> Den primære betydning af ordet predator er rovdyr.
>
> http://dictionary.reference.com/search?q=predator

Jeg ser et "rovdyr" som et dyr der jager for føden - det ser jeg ikke
"Predators" som værende, de er mere jægere for jagtens skyld..

> /David

Lars B

klaro@mailcircuit.co~ (24-10-2005)
Kommentar
Fra : klaro@mailcircuit.co~


Dato : 24-10-05 20:05

Nu lægges der op til han gutten i filmen og ikke en Oxford ordbogs
korrekte oversættelse.

I sidstnævnte tilfælde så, ja absolut. I filmen nej egentligt ikke.


David Rasmussen (24-10-2005)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 24-10-05 21:45

klaro@mailcircuit.com wrote:
> Nu lægges der op til han gutten i filmen

Ja, det er jeg klar over. Hvorfor tror du at de valgte og kalde
filmen/væsnet for predator oprindeligt?

> og ikke en Oxford ordbogs
> korrekte oversættelse.
>

Det er ret væsentligt når man skal forklare personer som dig hvad et ord
betyder. De folk der oprindeligt har valgt at filmen og væsnet skulle
hedde predator har helt sikkert haft begrebet rovdyr i tankerne, og ikke
begrebet jæger.

> I sidstnævnte tilfælde så, ja absolut. I filmen nej egentligt ikke.
>

Hvad taler du om her?

/David

Sren Kjeldsen (24-10-2005)
Kommentar
Fra : Sren Kjeldsen


Dato : 24-10-05 23:09

>> I sidstnævnte tilfælde så, ja absolut. I filmen nej egentligt ikke.
>>
>
> Hvad taler du om her?

tsk tsk... så skal jeg redde dagen endnu engang

http://en.wikipedia.org/wiki/Yautja

Yautja er racenavnet på predatorerne...



David Rasmussen (25-10-2005)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 25-10-05 07:45

Sren Kjeldsen wrote:
>
> tsk tsk... så skal jeg redde dagen endnu engang
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Yautja
>
> Yautja er racenavnet på predatorerne...
>

Har vi diskuteret racenavnet på dem?

/David

Sren Kjeldsen (25-10-2005)
Kommentar
Fra : Sren Kjeldsen


Dato : 25-10-05 15:15

>> http://en.wikipedia.org/wiki/Yautja
>>
>> Yautja er racenavnet på predatorerne...
>
> Har vi diskuteret racenavnet på dem?

Nej... Men det var en forklaring på hvorfor linket hed dette da det kunne
skabe forvirring, når han nu ikke kendte andre navne end predators.
I det mindste er der den information han har bedt om i forhold til det DU
har leveret...



David Rasmussen (25-10-2005)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 25-10-05 18:36

Sren Kjeldsen wrote:
>
> Nej... Men det var en forklaring på hvorfor linket hed dette da det kunne
> skabe forvirring, når han nu ikke kendte andre navne end predators.
> I det mindste er der den information han har bedt om i forhold til det DU
> har leveret...
>

Nu har jeg jo ikke svaret den oprindelige spørger, men har udelukkende
deltaget i den deltråd der handler om betydningen af ordet "predator".
Velkommen til usenet.

/David

Sren Kjeldsen (25-10-2005)
Kommentar
Fra : Sren Kjeldsen


Dato : 25-10-05 19:11

> Velkommen til usenet.

Velkommen til "You started it NAH NAH! If you don't like the smell in the
Bakery go complain to my neighbour!"



David Rasmussen (25-10-2005)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 25-10-05 19:52

Sren Kjeldsen wrote:
>>Velkommen til usenet.
>
> Velkommen til "You started it NAH NAH! If you don't like the smell in the
> Bakery go complain to my neighbour!"
>

Huh?

/David

Sren Kjeldsen (25-10-2005)
Kommentar
Fra : Sren Kjeldsen


Dato : 25-10-05 20:10

>> Velkommen til "You started it NAH NAH! If you don't like the smell in the
>> Bakery go complain to my neighbour!"
>
> Huh?

Ikk' noget... Det er bare en dum diskussion... Tschüs!



Mr. D (24-10-2005)
Kommentar
Fra : Mr. D


Dato : 24-10-05 23:33


"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:435d47c6$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> klaro@mailcircuit.com wrote:
>> Nu lægges der op til han gutten i filmen

> Det er ret væsentligt når man skal forklare personer som dig hvad et ord
> betyder. De folk der oprindeligt har valgt at filmen og væsnet skulle
> hedde predator har helt sikkert haft begrebet rovdyr i tankerne, og ikke
> begrebet jæger.

Det kan jeg ikke være enig med dig i. Jeg kan forestille mig, at "rovdyr" er
et af de ord, man gerne vil frembringe hos seeren. Men i modsætning til
Alien, der netop er et umælende farligt rovdyr, så er predator da vel først
og fremmest jægeren, der udsøger sit bytte - og ikke mindst trofæet, han kan
tage med sig hjem. Han er ikke rovdyret, men jægeren.

Simon



mikkel.eriksen@gmail~ (25-10-2005)
Kommentar
Fra : mikkel.eriksen@gmail~


Dato : 25-10-05 00:07

http://en.wikipedia.org/wiki/Yautja

Wikipedia har en meget god opsummering af hvad der er kommet frem om
predators (også kaldet Yautja) i løbet af tegneserier, computerspil &
film.

mvh
Mikkel Eide Eriksen


klaro@mailcircuit.co~ (25-10-2005)
Kommentar
Fra : klaro@mailcircuit.co~


Dato : 25-10-05 20:36

Lad være med at spørge sådant umiddelbart efter du har talt ned til
folk. I øvrigt en ret underlig ondskabsfuld tendens at have, bare
fordi folk er af forskellig mening.


David Rasmussen (25-10-2005)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 25-10-05 21:06

klaro@mailcircuit.com wrote:
> Lad være med at spørge sådant umiddelbart efter du har talt ned til
> folk.

Jeg må vel selv om hvad jeg spørger om? Jeg kan desuden ikke se at
spørgsmålet er upassende på nogen måde. Jeg forstår simpelt hen ikke
hvad du mener i den sidste paragraf.

Jeg har i øvrigt ikke talt ned til nogen.

> I øvrigt en ret underlig ondskabsfuld tendens at have, bare
> fordi folk er af forskellig mening.
>

At spørge?

/David

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste