"Two weeks notice"+Glistrus prostitutions-~
Fra : Bo Warming

Dato : 18-10-05 04:05

Under besættelsen var Glistrup gymnasiast på Bornholm og undgik at
kede sig
ved at læse alle Rønne Centralbiblioteks bøger, så ´klæbehjernen
videreudvikledes og han kan vor kulturs hovedværker næsten udenad
Siden så han og konen alle ABC-revyer og gode skuespil i byen, men
dansk film har intet nyt at give ham - det er jo underholdning for
laveste
fællesnævner, når bortses fra Olsen-banden og enkelte andre
lyspunkter.

De har intet nyt at give ham, for han slår aldrig tiden ihjel - men
gode dele af Hollywoods produktioner fx SpencerTracy-KatherineHephurn
og HughGrant-SandraBullock klassikerne matcher det moderne kvindesyn
som Georg Brandes skabte udfra Nietzsche, fx "Two weeks notice" med
pointen, her udtrykt kynisk

" Ingen kvinde gifter sig for pengenes skyld. Det er
alle kloge nok til inden de gifter sig med en millionær, at blive
forelsket i ham." Cesare Pavese

Som jurist er Glistrup også svoren tilhænger af lighed for loven og
dermed de klassiske og gode aspekter ved feminismen - som SF og R nu
går imod ved formynderisk at ville hindre kvinder at gøre hvad de -
bl.a. - er gode til, prostitution.

Sund frihedsideologi har plads til både skørtejægere som Brandes og
monogami-enthusiaster som Glistrup, fordi sådanne personligheder står
for åbenhed og ærlighed, i et og alt, og dermed viser respekt for alle
vedr det vigtige - som ikke er penge- eller åbnegrænser-ligemateri.